Gå til innhold

Liker du Porsche Cayenne suvn?

Ranger emnet


Marius

Anbefalte innlegg

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 6 months later...

Jeg syns den bilen er helt sinnssyk jeg.

Med tanke på at de hadde testa den (og VW Cayenne) i holmenkollbakken, hvor de hadde kjørt den på tvers over holmenkoll unnarennet uten problemer.

Om du også leser på http://www.porsche.com og ser på testene, ser bilen helt rå ut.

Jaja.. *lete febrilsk etter bil*

Har ihvertfall bestemt meg for rundt 200 hk ;)

---

(x) '82 Porsche 924 Weissach nr. 6 / 400 - Totalskade (brann)

---

 

/out

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

Hvis jeg skulle hatt en SUV, JA TAKK.

Men synes ikke den er så veldig pen egentlig, for den prisen får man sikkert en Brabus M-klasse med 7.3L V12 og 582hk.... jeg hadde tatt Brabus'en :)

 

Sjelden sak, men stemmer i med boxer her :D

 

Den kommer også som VW Tuareg, samme bil men litt fornuftigere pris (i den grad bilpriser er fornuftig i Norge). LItt andre motorer og detalj-specs men ellers likt.

 

Hadde nok blitt M-klassen eller X5'en på meg, i en eller annen tunet form før valget hadde falt på Cayenne'n gitt. Synes Porsche skulle holdt seg unna denne SUV-hypen jeg.

 

;)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Vel, Porsche burde holde seg til å drive med annet enn SUV. Det har de antaklig vis ikke peiling på siden det er deres første, mens om du tar f.eks. Jeep da, de har lang erfaring. Og hvem ønsker å betale ekstremt mye (90.000 US$) for en bil du skal kjøre i møkka med, og som det ikke gjør om får seg en bulk eller ripe. VW har lagd en basert på Cayenne, men den heter ikke Cayenne da, PorscheFreak. Og både Porsche og VW var vel ikke der samtidig med sine modeller? Turbo versjonen er grei nok, men ikke den verste SUVen på markedet heller.

 

For det siste så syns jeg den ikke ser ut i hele tatt. Minner meg om en bil jeg såg for et par år tilbake, var vel en Daihatsu av noe slag eller noe sånt. Ihvertfall var den ikke fin. Og ikke den her! Tror Porsche har bomma litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JapseJon

Vel, Porsche burde holde seg til å drive med annet enn SUV. Det har de antaklig vis ikke peiling på siden det er deres første, mens om du tar f.eks. Jeep da, de har lang erfaring. Og hvem ønsker å betale ekstremt mye (90.000 US$) for en bil du skal kjøre i møkka med, og som det ikke gjør om får seg en bulk eller ripe. VW har lagd en basert på Cayenne, men den heter ikke Cayenne da, PorscheFreak. Og både Porsche og VW var vel ikke der samtidig med sine modeller? Turbo versjonen er grei nok, men ikke den verste SUVen på markedet heller.

 

For det siste så syns jeg den ikke ser ut i hele tatt. Minner meg om en bil jeg såg for et par år tilbake, var vel en Daihatsu av noe slag eller noe sånt. Ihvertfall var den ikke fin. Og ikke den her! Tror Porsche har bomma litt.

 

Jeg fant også ut at den ikke het Cayenne, for det ville jo vært totalt brudd på kopirettighetene.

 

Dessuten er jeg PorscheFreak og ikke VWFreak ;)

Jaja.. *lete febrilsk etter bil*

Har ihvertfall bestemt meg for rundt 200 hk ;)

---

(x) '82 Porsche 924 Weissach nr. 6 / 400 - Totalskade (brann)

---

 

/out

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JapseJon

Vel, Porsche burde holde seg til å drive med annet enn SUV. Det har de antaklig vis ikke peiling på siden det er deres første, mens om du tar f.eks. Jeep da, de har lang erfaring. Og hvem ønsker å betale ekstremt mye (90.000 US$) for en bil du skal kjøre i møkka med, og som det ikke gjør om får seg en bulk eller ripe. VW har lagd en basert på Cayenne, men den heter ikke Cayenne da, PorscheFreak. Og både Porsche og VW var vel ikke der samtidig med sine modeller? Turbo versjonen er grei nok, men ikke den verste SUVen på markedet heller.

 

For det siste så syns jeg den ikke ser ut i hele tatt. Minner meg om en bil jeg såg for et par år tilbake, var vel en Daihatsu av noe slag eller noe sånt. Ihvertfall var den ikke fin. Og ikke den her! Tror Porsche har bomma litt.

 

Jeg tror ikke porscha har bommet i det hele tatt...

Tiden for kompromissløse sportsbiler med luftkjøling er for lengst forbi for porsche..

Porsche gikk jo nesten overrende på begynnelsen av '90 tallet, fant ikke kjøpere til bilene etc...

996 og Boxster er tilpasset dagens kjøpere og dagens design... og en suv er en naturlig fortsettelse på dette.. Porsche lager jo nærmest GT biler istedenfor rendyrkete sportsbiler nå, fordi det er det de kan få solgt... De færreste av dagens kjøpere ville hatt boble interiør og overstyrte biler..

 

Heldigvis så finnes jo GT3/ GT2 og Carrera gt.. men det er noen sinnsvake priser på disse..

 

Så porsche gjør nok det riktige for at merket skal bestå og at de skal tjene penger.. bilene er oxo vesentlig bedre enn de gamle på alle måter. Men jeg tviler på om de har den samme sjarmen og kjøreopplevelsen som de gamle..

 

De færreste SUV'er blir jo kjørt i terrenget.... de skal frakte eieren til aker brygge og evt til "hytta" en gang iblant..

 

En gjennomsnitts porsche eier/familie i USA har vistnok en SUV + en minivan/vanlig bil i tillegg til Porscha.... og det er vel målet for porsche å selge sin egen suv inn der..

 

 

Men for endel av oss så er det jo bare luftavkjølt som gjelder...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår