Gå til innhold

Bilder av Jaguar XJ220

Ranger emnet


marcos_eirik

Anbefalte innlegg

Originally posted by 1987transam/69z-28

litt kjipt at den bare har v6 da! :rolleyes: kan nesten ikke kalle den superbil da! selv om den er stappfull av hester osv...

Til sammenlikning:

 

En Pagani Zonda... Den er laget av materialer som må lages i et sterilisert labratorium av menn i hvite frakker, den er tvers igjennom sofistikert og alle de 550 hestene kommer fra en 7,2 liters V12...

 

Jaguar XJ220 ble lagd for 12 år siden, den er lagd av ting som ble gravd opp av bakken av folk med shorts og t-skjorte. Den er like sofistikert som en telefonstolpe. Og siden den har bare halvparten så stor motor som Paganien gan du vel gjette deg til hvilken som ville vunnet et dragrace...?

 

Men, du tok nok feil. Jaguaren vant. Top Gear testet de mot hverandre...

 

Dessuten, er ikke Porsche 911 GT1 en superbil heller da, siden den bare har seks sylindre og to turboer... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 1987transam/69z-28

alle andre porscher er jo KLIN like hverandre!

 

Du tenker på 911-serien her. Hele genistreken er å la kommende generasjoner 911'er legge en rød tråd tilbake til sin tidligere generasjoner. Alle vet at 911 = Porsche og Porsche = 911.

 

 

 

 

 

Man kan diskutere lenge hva som er en supersportsbil eller ikke... Drit nå i motorer osv., Koenigsegg har "bare" en v8'er, og den ble valgt pga. lav vekt osv. Så det å si at en råskap av en bil som XJ220 IKKE er en supersportsbil bare fordi den ikke har en "sånn" motor er idioti... :mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Fant denne tråden Nå en GOD stund siden start, og må nok si at JEG foretrekker STERKT Jaguaren jeg da, og V6-ern er ikkeno problem for meg, jeg digger V6'ere. (nevner Honda NSX og andre Jappser med V6:D)

 

Min første Modellbil jeg fikk som 7 år var en slik en og den har jeg fortsatt på skrivebordet foran meg her, kjøper denne en dag ;)

 

PS: Som sagt uendelig synd at det er så lite oppmerksomhet rundt denne bilen!

Anders Haugen Club Honda Norge

 

http://www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
barndomsdrømmen min jo. Maaange timer med need for speed spilling og denne her ja.. :)

Var så oppslukt at jeg laga en modell av den i 3D for å kunne spille med den på Carmageddon II.. :P

Koster ikke en slik 2 millioner ca?

 

 

Den som var til salgs på La Strada da jeg jobbet der kostet 2,7 eller 2,8.

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kå ikke den ute til 2.4? Snakket med en mekaniker fra lastrada på autofil messa i forifjor og er nesten sikker på at det var prisen den lå på

Nå vet ikke jeg hvilken en dere snakker om, men den grønne? var på besøk hos verkstedet hos tremeningen min i 2004 (LaStrada), da var den der, sto utafor. Tok noen bilder, laster opp senere:)

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår