Gå til innhold

Forskjell på 924 og 944

Ranger emnet


havard

Anbefalte innlegg

924 hadde en motor som var basert på deler fra VW LT. Trommelbremser bak og understell fra VW. 924S fikk en lavkomp utgave av 944 motoren med 150HK. 924 har meget gode kjøreegenskaper, men 2L kan føles litt tam.

 

944 fikk en ny 2.5L designet av Porsche . 163HK. Deler av understellet var fremdeles fra VW. Halvveis ut i 1985 fikk bilene nytt understell og nytt interiør. Det blei også gjort endringer internt på motoren. Husker ikke akkurat hva nå, men tror denbl.a. fikk større eksosventiler.

 

Girkassa i 944 kommer fra Audi. Jeg blåste girkassa på min forrige Porsche (86 944 NA). Ga 6.000.- for ny girkasse. Sannsynligvis finner du en rimeligere enn dette, men jeg hadde dårlig tid. Autotuning har sannsynligvis på lager. Hvis ikke finner du de ofte hos hoggere også.

 

924S er lettere og mer aerodynamisk enn 944.

Kule biler begge to. Helgalvaniserte så rust bør ikke være et stort problem så lenge bilen ikke har hatt store karosseriskader.

 

944 Turbo er på mange måter en ganske annen bil.

 

Sjekk forumet på http://www.porsche-club-norge.no for mer info.

1985 Porsche 3.2 Carrera

2011 Ford Focus Titanium

x 1986 Porsche 944 Turbo

x 1986 Porsche 944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

hei! jeg kjøper min første porsche om et par uker. skal bare selge golfen så er porschen min!! det er en 944 NA 87 modell.. har prøvekjørt den og falt pladask!

 

har sett en del på dise bilene og har dunnet ut at hvis en skal ha bør det bli sen 85-->> de tideligere enn det blir litt tkjip inni og seff motoren da!! hehe..

 

men lykke til i jakten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår