Gå til innhold

3000gt / Gto


The cowboy

Anbefalte innlegg

Litt oppklaring!! ;)

 

Den øverste er av ny modell..... d.v.s 6 trinns girkasse og projectorlys (kom i 1994/1995 avhengig av hvor i verden man er).

1999 er en egen modell hvor lyktene er litt annerledes og blinklysene er integrert.

 

Den nederste er gammel type, 5-trinns kasse og vippelykter (1991-1994). Den på bildet er litt stylet da, for de bonnet-scopa på panseret er ikke orginale, men ettermonterte for å lede varme ut fra motor-rommet.

 

BEGGE heter 3000 GT, og ja GTO er samme bilen men kun i JAPAN. Her i Europa (og i USA) heter den 3000 GT, I Japan heter alle modeller GTO.

 

Det er forøvrig 3 utgaver av bilen: 3000 GT (sugemotor og forhjulstrekk plain), 3000 GT SL (sugemotor, forhjulstrekk men med en del utstyr) og 3000 GT VR-4 (Twin Turbo, 4wd, 4ws og alt utstyr) (og også en som heter 3000 GT MR, samme som VR-4 men litt lettere p.g.a fast understell i stedet for det justerbare).

 

Dodge Stealth har samme opplegget: Dodge stealth, Stealth RT og Stealth RT/TT.

 

Trust me ! I Know !!!

 

TAZ

Who`s The King !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe vondt ment angående panseret, men det er desverre det folk husker om bilen din og ikke det som er under der.

Jeg har tittet under panseret på bilen din flere ganger og er imponert over rørlegginga der.

Jeg kan ikke forstå noe annet enn at det var en stor utfordring å lage det grenrøret med tanke på expandering/varme osv.

Det er jo ikke direkte god plass der.

 

Bilder tatt fra gatebil på Våler 2004

 

Gatebil_V_ler_2004_020.sized.jpg

Gatebil_V_ler_2004_014.sized.jpg

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, panseret huskes nok !!!! :D

 

Men slik jeg så det var det to muligheter: Verdens største panser (ifølge Glenn Rodney bygd etter Keiko-prinsippet ....:) ) eller drite i å kjøre i sommer for da hadde jag aldri i verden blitt ferdig.....

 

 

I løpet av bygginga har debuten blitt utsatt X antall ganger, bilen har tatt fyr, JEG har tatt fyr (2 ganger faktisk), 2 knekte ventiler på jomfruturen etc. så det tok ca. 1/4 sekund å finne ut at JEG VIL KJØRE !!!!!!!!!!!!

 

Nå i vinter blir nok litt av takhøyden under panseret borte, og bilen blir bedre satt opp og tunet ferdig.

 

Får se om jeg likevel kan bli lagt merke til til sommeren selv uten barn i magen ;)

 

Og ja, rørleggerne bannet titt og ofte i lengre perioder før alt var på plass :rolleyes:

 

TAZ

Who`s The King !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår