Gå til innhold

Justering av justerbart senkesett

Ranger emnet


kholand

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle skru opp fronten på bilen litt i vinter slik at den slipper å gå som plog...

sitter KW justerbart senkesett på nå, og lurer på hvordan jeg skal justere. noe spesiellt jeg bør ta hensyn til?

eller bare å trå te'?

 

Demper.jpg

 

fj%e6rbein.jpg

 

lav%20nok.jpg

Kjør hardt , kjør stil

 

- `83 Mitsubishi Pajero kort, 2,3TD

x `90 Passat stv. GT G60 syncro

x `88 Landcruiser LJ70 VX 33" 4-runner motor

x `88 Opel Ascona C. 1,6s

x `79 Opel Kadett c "Cheguevara edition"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig viktig at du rengjør gjengene så godt som mulig, bruk høytrykk og børst med stålbørste der du kommer til, så er det bare og løsne på ned nederste mutteren så du for skrudd den andre opp, da tar du bare en flat trekker og hammer hvis du ikke har egen nøkkel til det.... den på det andre bilde ditt trenger du ikke og røre...

-83 golf gti

-83 golf c/16v snart klar for bane

-96 Audi A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. har egen nøkkel til å skru med. men jeg mener dette er typen der jeg kan justere hardheten og returen også? og det gjøres vel fra tårnet? men hvis det er grait så kan jeg jo bare la det være som det er..

 

hørte snakk om forstillingskontroll etterpå, men er det VELDIG viktig?

Kjør hardt , kjør stil

 

- `83 Mitsubishi Pajero kort, 2,3TD

x `90 Passat stv. GT G60 syncro

x `88 Landcruiser LJ70 VX 33" 4-runner motor

x `88 Opel Ascona C. 1,6s

x `79 Opel Kadett c "Cheguevara edition"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kholand

ok. har egen nøkkel til å skru med. men jeg mener dette er typen der jeg kan justere hardheten og returen også? og det gjøres vel fra tårnet? men hvis det er grait så kan jeg jo bare la det være som det er..

 

hørte snakk om forstillingskontroll etterpå, men er det VELDIG viktig?

 

Justerer hardhet der oppe ja. Og den justerer du vel bare slik som du vil ha det..

Forstillingskontrollen er litt avhengig av hvor stor forskjell det blir. Altså hvor mye du skrur opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer at man justerer hardheten på toppen av tårnet. (med egen medfølgende "nøkkel")

Før du justerer på høyden bør du rengjøre gjengene så godt som mulig, skal ikke mer enn 1 sandkorn til før det skjærer seg. Og husk å smøre godt når du skrur...

Forstillingskontroll er absolutt å annbefale etterpå, hverfall hvis du er glad i dekkene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 years later...

Driver og justerer mine coilovers nå, men det er et helvete.

Jeg bruker en amerikans rørtang fra Biltema. Gikk relativt fint fremme, men bak er det litt trangt.

Noen som vet om et godt verktøy å skru med? Ringen har 8cm diameter.

Hadde vært deilig å hatt en kombinasjon av et oljefilter verktøy og fastnøkkelskralle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår