Gå til innhold

Chevrolet Monte Carlo 1978 modell

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Skrudde ut førersetet og passasjersetet, for å deretter dra ut hele teppet med filten som lå under. Dvs fjernet "gulvet" i bilen. Det var vått og rustent, selv om bilen har stått i tørr garasje i sikkert en måned nå, så det var på tide at det forsvant. Selv filten under teppet var "rusten", helt føkket.

 

Laster opp bilder imorgen, er for trøtt til å fikse på bildene, pluss at eg skal på jobb imorgen! wooho!

- 1978 Chevrolet Monte Carlo Landau

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hvis du ikke har peiling på å skru er det kanskje ikke lurt å gå igang med trimming selv.Skal du leie deg hjelp går pengene fort.Kan nok være lurere å kjøpe en ferdig trimmet motor, så har du din gamle i reserve.Søk på Chevrolet på Autodb og begrens søket på ca 30000 kr.Da skal du finne minst 5 motorer tilsalgs.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gjort mye på bilen grunnet slapphet rett og slett. Ble skikkelig umotivert etter å ha revet opp teppet og dradd ut setene, hehe. Ligger å skraper rust av og til, men det blir fort kjipt. Og jeg har funnet ut at jeg bør legge alt det elektriske på nytt i bilen, det er enten kappet, rustet, eller bare utrolig dårlig.

 

1.jpg

 

Da vi dro opp teppet hadde bilen allerede stått i garasjen i sikkert en måned. Vi skrudde ut forsofaen og dro ut teppet, for å finne ut at filten under teppet, var fremdeles våt! Litt kjipt.

Ved forsetepassasjerens føtter, er det på bildet filt som ligger. Men da vi fikk vekk det, var det rimelig mye rust der, og etter litt skraping fant jeg fort ut at det var hull igjennom.

 

Det som er kjipt er at det bare er enkelte steder det er rust. Og de andre stedene (se feks midten) er det HELT fint, ikke en rustflekk! Tenk hvor fin den bilen kunne vært hvis den hadde blitt tatt hånd om skikkelig.

 

3.jpg

 

Et hull i bunnen. Koselig :)

 

 

Når det kommer til trimming, så tenker jeg at jeg venter en GOD stund med det, ettersom jeg har nok å gjøre med å bare få bilen på veien.

Mest sannsynlig så har fyren som solgte meg denne bilen kjent han som skrev under på EU godkjenningen ganske godt. Fordi når min far kjørte den til verkstedet han pleier å få godkjent de andre bilene, så sa de at denne ville nok ikke bestått.

 

 

Har ikke gjort så mye i vinter, er jo kaldt ute, og jeg har liten garasje.. brr..

- 1978 Chevrolet Monte Carlo Landau

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hullet er jo der originalt, skal være et lokk over (Har du Stephan?)

 

Ser helt likt ut i min brors Caprice, bare at han har noen uoriginale hull i tillegg da :( Finn ut hvor vannet kommer inn i bilen, det jeg har sett på flere av bilene rundt disse årene, er at det ruster i ruterammene foran og bak. (Gjelder sikkert flere årsmodeller og) Bruk to små flate/rette/standard skrutrekkere, og vipp forsiktig listene ut av klipsene rundt rutene, og sjekk nøye i kantene rundt. Må sikkert fjerne masse dritt som ligger der og, hvis det er lenge siden det har vært oppe.

 

Artig at du gjør noe med en bil man ikke ser så mange av, mye muligheter med disse bilene.

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hvis dere ser på det øverste bildet, så har jeg lokket (det ligger litt ovenfor der hullet er).

 

Jeg kjøpte denne bilen for 24000 med 2 nye bakdekk for 2200kr (fikk med kvittering på det)

 

Det er jo rimelig mye rust på den, men det meste er overflaterust, og det skal gå fint å få pusset det vekk.

 

 

De listene skal jeg ta av, og jeg skal ta av "skinn" taket bak siden det er bulker av rust under.. Håper det ikke er rustet igjennom ved bakvinduet på passasjersiden. Hvis det er det blir det mye ekstra jobbing på meg..

- 1978 Chevrolet Monte Carlo Landau

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår