Gå til innhold

Kit-car?

Ranger emnet


Ideal

Anbefalte innlegg

Hva om jeg bygger om golfen min med motor da?

Lurer på en helt vanlig gti 8v muligens med turbo?

 

Må jeg betale manfoldige tusen da eller?

 

Bilen er nå en golf 1.6 cl...1988

VW Bora 1.8t 2001 mod

til salgs VW Golf II 1988 mod g60 turbo

x Mitsubishi Glanalt 1981mod (sladdebil)

x golf gl 1,8 1988 jema

x Ford Sierra 2.0 is vraka

x Fiat Uno Fire 1,0

x Nissan Cherry 1,5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det må da gå noen "kitcars" her i gamlelandet, går en gul ferrariliknede sak i Bergensområdet ett sted. såg den på vårmønstringen i fjor, akkurat nå står den vel oppe ved Crifo på Kokstad på bukker. Denne memer eg det har vært skilter på , men hvorfor det står i den befatning den gjør nå, må gudene vite.

 

Kanskje ny regel fra Stortinget??? paragraf 34,8; Alle gule kit biler, skal overvintre på 4 stk leca klosser (30*30*25cm) for å kunne hindre farlige situasjoner og opphoping av slike ved diverse fotjengeroverganger rundt om. Omkostninger for dette vil bli faktuert eier, i tilegg til straffeavgiften vi har innført, på symbolske 15000NOK.

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Ferrari-lignende affæren er basert på en Pontiac Fiero og virket en smule sliten på vårmønstringen. Kanskej det har noe med den originale lagringsformen å gjøre?

 

Jeg har hatt litt kontakt med en person her i Bergensområdet som har jobbet med å få tatt inn en Dax Rush med motorsykkelmotor. Så vidt jeg forsto gikk den å godkjenne som firehjuls motorsykkel hvis den oppfylte en del relativt enkle krav som at vekten var under 400kg og det ikke var tak eller frontrute på den. Men du må ha lappen på tung sykkel :D

 

Potent bil det der, spesielt om du ser på en turbo-Hayabusa-affære!

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

Interessant tråd, som jeg refresher litt, ettersom jeg drømmer om en Porsche 356 Speedster, og innser at den beste og nesten eneste måten å få seg en slik Replica på, er å kjøpe en VW Boble som er godkjent med karosseriombygging til f.eks Roadster, også ta av karosseriet og bygge ett Speedster kit på chassiet til Bobla.

 

Dette burde vel egentlig gå bra?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
Jeg har hatt litt kontakt med en person her i Bergensområdet som har jobbet med å få tatt inn en Dax Rush med motorsykkelmotor. Så vidt jeg forsto gikk den å godkjenne som firehjuls motorsykkel hvis den oppfylte en del relativt enkle krav som at vekten var under 400kg og det ikke var tak eller frontrute på den. Men du må ha lappen på tung sykkel :D

 

Potent bil det der, spesielt om du ser på en turbo-Hayabusa-affære!

 

Gammel link...

men er det noen der? Interessant dette med motorsykkel Dax'en.

Er det noen som vet av godkjente Super Seven kopier/kitcars med sykkelmotor?

 

OG du Jonte, blir det noen 356 speedster på deg?

Sjekk 550spyder replikan, tøft for wannabee James Deans

Amazon 122S - 70 mod

MK 2 Golf Rallye

MK 1 Golf GTI - søker 16v motor til denne..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, det ble en regelendring i fjor, altså fire år etter at denne tråden var aktiv sist. Først stengte de muligheten for å få lette biler godkjent som MC. Nå har veidirektoratet satt foten ned for alle biler som tilbys som kit-car. Dette har resultert i at heller ikke fabrikkbygde eksemplarer av de samme bilene blir godkjent. Det er derfor bl.a ikke mulig lengre å få registrert en fabrikkny Caterham Superseven verken som bil eller MC.

 

Gutta i Norsk Sportsvogn Klubb har full oversikt på dette området: http://nsk2.sesamdata.no/phpBB2/viewtopic.php?t=1517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, det ble en regelendring i fjor, altså fire år etter at denne tråden var aktiv sist. Først stengte de muligheten for å få lette biler godkjent som MC. Nå har veidirektoratet satt foten ned for alle biler som tilbys som kit-car. Dette har resultert i at heller ikke fabrikkbygde eksemplarer av de samme bilene blir godkjent. Det er derfor bl.a ikke mulig lengre å få registrert en fabrikkny Caterham Superseven verken som bil eller MC.

 

Gutta i Norsk Sportsvogn Klubb har full oversikt på dette området: http://nsk2.sesamdata.no/phpBB2/viewtopic.php?t=1517

Og det blir stadig bevist at individuelle bilønsker her i landet blir grenseløst uglesett.. :(

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår