Gå til innhold

Dodge Ram SRT-10 på autofil

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Originally posted by ReWrite

 

Neh, har nok ikke det skjønner du.

 

Men missforstå meg rett, bilen er rå, skulle likt og eid en om jeg hadde nok penger.

Men i mitt perspektiv så blir den bilen litt for unødvendig... onkelen min eier forsåvidt en Dodge Viper 97 mod så jeg vet så altfor godt hva den motoren er god for.

 

Men jeg mener fortsatt at amerikanerne er mestre i og lage uinspirerende sofa biler med store v8 motorer med mye volum og liten effekt.

 

motorer med stort volum og relativt lav effekt i forhold til volumet gjør motoren utrolig slitesterk. Lavt turtall er også en fordel hvis du vil at bilen din skal vare lengre enn 402 meter. Jeg syns amerikanerne har skjønt. sportslige biler med volum under 2 liter er teit i mine øyne. Med mindre man er i spesielle motorsportsklasser som ikke tillater større volum så skjønner ikke jeg hvorfor folk gidder å trimme 1.6 litere. Selvfølgelig kan man få mye effekt av en 1.6 liter. Men det holder ikke lenge. Ikke i forhold til større motorer med samme effekt.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

faen SRT 10 er en forbanna feeeeit bil.. meir som at jeg har forbanna lyst på en sånn.. ! men seff er jo bare en drøm for de fleste av oss som bare sitter med en utslitt jappse bil :| men uanZ det svir i øynene mine når dere disser denne fine bilen..jeg synes det er kult at de lager pickuper som går fettbra og er fette rå..det er nytt og kult..blir for kjedelig med en småe lette å raskebiler ! såeh <3 SRT 10 <3 :P

-::-01 Audi A3 1.8TS-::-

-::-97 Audi A4 1.8 -::-

[x] 96 BMW 316 I[x] (Solgt)

[x] 92 Opel Astra F [x] (solgt)

[x] 87 Nissan Sunny [x](Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at japsene putter i turbo for å få hester kan diskuteres... tilbringte helgen i en celica t-sport..1.8 uten turbo og 192 hk... altså original..bilen gikk jævlig godt den...så lenge du holdt deg over 6500 rpm vel å merke.. vis meg en BMW 318 med 192 hk uten turbo...nei da må en opp på 325...og den hadde faen ikke holdt følge med celicaen!!

 

men back to topic! dodgen var noe av det grommeste jeg har sett..ihvertfall på autofil!

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaAahL

faen SRT 10 er en forbanna feeeeit bil.. meir som at jeg har forbanna lyst på en sånn.. ! men seff er jo bare en drøm for de fleste av oss som bare sitter med en utslitt jappse bil :| men uanZ det svir i øynene mine når dere disser denne fine bilen..jeg synes det er kult at de lager pickuper som går fettbra og er fette rå..det er nytt og kult..blir for kjedelig med en småe lette å raskebiler ! såeh <3 SRT 10 <3 :P

 

Hehe Nettopp !!! til og med pappa satt å sikkla i lamme meg etter den bilen ! :P han digger sånne biler :P

-::-01 Audi A3 1.8TS-::-

-::-97 Audi A4 1.8 -::-

[x] 96 BMW 316 I[x] (Solgt)

[x] 92 Opel Astra F [x] (solgt)

[x] 87 Nissan Sunny [x](Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ReWrite

 

Fullstendig klar over at den bilen har rått understell osv, og den er helt sykt pervers.

 

Men V10 motoren til BMW M er på 5 liter, dvs at den har over 100hk per liter, det er mer enn hva amerikanerne klarte, de måtte ha 3,2l ekstra.

Og når fant du sist en V10 som kan kjøres så langt ut på turtall som BMW sin? Motoren er jo bygd opp på endel av de samme prinsippene som en F1 motor, bare at denne holder lengre enn tur-retur bergen-oslo før du må bytte :)

 

 

Greit jeg skal innrømme det, jeg har fokusert altfor mye på hvor mye bensin en sånn kan sluke, det er forsåvidt irrellevant.

 

Og ja, du har rett når du sier at en 6'er med twin turbo kan sluke like mye.

Men uansett, jeg mener fortsatt at den bilen bare er et teit Pr-stunt for og ta over tronen som verdens raskeste pickup.

 

Såklart det er et Pr-stunt, amerikanere skal jo ha det største og værste, men tror du ikke det er et smart trekk da ? ;) Kanskje folk våkner litt ovenfor amcars.....

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

De som snakker negativt om SRT-10 uten og ha prøvd den kan bare gå og legge seg, jeg har selv lånt en i flere dager og var veldig imponert! Hadde ikke store forventningene til en svær balje av en pick up, men ble veldig positivt overrasket. Den bilen går vanvittig bra, og henger VELDIG bra på veien også, eneste minus er vel bensin regninga som ikke var så liten akkurat... Og 305/40-22 dekkene sporer litt men det går :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt morro å lese kranglinga som pågår her. Som typiske nordmenn er argumentet alltid HK (samme argument man brukte i 5. klasse). Dreiemoment er det ingen som sier noe om (muligens fordi man aldri hadde hørt om det i 5. klasse).

 

BMW V10 har 520Nm dreiemoment. 500 hk.

 

Dodge V10 har 712Nm dreiemoment. 500 hk.

 

Det er 37% mer dreiemoment det. En så stor forskjell er merkbar, og store, tunge biler trenger dreiemoment for å flytte på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by guest

Er litt morro å lese kranglinga som pågår her. Som typiske nordmenn er argumentet alltid HK (samme argument man brukte i 5. klasse). Dreiemoment er det ingen som sier noe om (muligens fordi man aldri hadde hørt om det i 5. klasse).

 

BMW V10 har 520Nm dreiemoment. 500 hk.

 

Dodge V10 har 712Nm dreiemoment. 500 hk.

 

Det er 37% mer dreiemoment det. En så stor forskjell er merkbar, og store, tunge biler trenger dreiemoment for å flytte på seg.

Godt poeng ja, var ikke sikker på hvor mye det var i den nye M5en, men 200Nm er ikke småtteri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
Fullstendig klar over at den bilen har rått understell osv, og den er helt sykt pervers.

 

Men V10 motoren til BMW M er på 5 liter, dvs at den har over 100hk per liter, det er mer enn hva amerikanerne klarte, de måtte ha 3,2l ekstra.

Og når fant du sist en V10 som kan kjøres så langt ut på turtall som BMW sin? Motoren er jo bygd opp på endel av de samme prinsippene som en F1 motor, bare at denne holder lengre enn tur-retur bergen-oslo før du må bytte :)

 

 

Greit jeg skal innrømme det, jeg har fokusert altfor mye på hvor mye bensin en sånn kan sluke, det er forsåvidt irrellevant.

 

Og ja, du har rett når du sier at en 6'er med twin turbo kan sluke like mye.

Men uansett, jeg mener fortsatt at den bilen bare er et teit Pr-stunt for og ta over tronen som verdens raskeste pickup.

 

Du glemmer dreiemomentet. Som regel har en stor motor med 500 hk, høyere dreiemoment enn en mindre motor med like mange hester. Og det er fornuftig å ha høyere dreiemoment jo tyngre kjøretøyet er. Ta en Scania lastebil for eksempel: 500hk, 14 liter motorvolum og 2000 nm. Du vil vel ikke påstå at Scania ikke kan lage motor siden de "må" opp i 14 liter for å ta ut 500 hk?

 

Dodge har faktisk også montert den 8,3 liter store Viper-motoren i en motorsykkel! dodge-tomahawk-concept.jpg Dét burde provosére deg mer enn at en svær pickup er utstyrt med 8,3-liters motor. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å kikka på en her en dag og bilen er dritrå den, men...

Hvorfor i all verden kunne de ikke hivd inn 4WD i den da, iallefall hatt det som option.

For hjelpe meg hvor flaut det må være å bli stående fast på nybrøyta flatmark med den kassa der på vinteren.

1994 Audi RS2 MTM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å kikka på en her en dag og bilen er dritrå den, men...

Hvorfor i all verden kunne de ikke hivd inn 4WD i den da, iallefall hatt det som option.

For hjelpe meg hvor flaut det må være å bli stående fast på nybrøyta flatmark med den kassa der på vinteren.

 

 

ta det med ro....

de som kjøper denne, har nok en awd i garasjen og.... :rolleyes:

- Mazda Mx-5 '99 | Suzuki Swift GTi '87 |

[X] Volvo 360 GL x 2 | Nissan Bluebird 2.0 SLX | Opæl Kadett D (for Dritt) |

|TeamSideways|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår