Gå til innhold

Wankel tollet som 2,6L

Ranger emnet


Banham

Anbefalte innlegg

Hei folkens,

 

Var innom min lokale Mazdaforhandler og tittet litt på en RX-8. Selgeren fortalte meg at de måtte fortolles som 2,6L, noe som gjorde de en del mer kostbare enn det de først hadde trodd.

 

Tollet selv en FD i sommer, da som 1,3L :)

 

Dersom det er noen som lurer på å ta inn noe Wankelmorro er det kanskje lurt å høre med sitt lokale biltilsyn / tollvesen om en fohåndsuttalelse.

 

Tommy

RX7 FD3 for andre gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sett toll papirene på en RX8 som er tatt inn til norge privat. Og den ble tollet som 1.3L og ikke 2.6L.

 

For å si det enkelt, jeg hadde klikka skulle jeg betale dobbel motorvolum på en bil jeg tokk inn. Da skulle de ha fått så hatten hadde flagret ja :)

 

Jan-Tore

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhandleren i Bergen forteller også kundene sine at de betaler toll for 2,6L på RX8, blir skikkelig provosert. Men har hørt at det enkelte biltilsynet hvor man bor kar overstyre tollvesenets avgiftsberegning og be dem sende regning på de påståtte resterende kubikkene.

 

Har ikke spurt biltilsynet eller tollvesenet i Bergen hva de hadde gjort, men tror ikke det er vits å ringe siden de nok såhvidt vet hva en RX8 eller wankel motor er, det var ihvertfall det intrykket jeg fikk da jeg skulle registrere RX7en min. Han spurte om motorvolumet, og jeg kunne tilsynelatende sagt hva som helst, siden han sa: Å,ja, såpass, ålreit.

Just For Fun

91 Mazda Rx7 cab

87 Hilux 4x4 2,4D

83 Honda XL 250 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er en lang disk. Om du tar inn bilen selv så kan du unngå ette og kun betale for 1.3l.

 

Men skal du kjøpe fra forhandler så MÅ du betale for 2.6l.

grunnen til det er fordi norske dritt staten skal tjene kroner på deg og mener at dette er litt dumt at en bil har såååå mye hk på så lite volum, derfor må den ha MINST dobbelt så mye mere volum for at dette skla bli en god deal for staten.

 

Heja møkka landet vi lever i!

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltilsynet der jeg bor visste veldig godt at det var en wankel og kommenterte til og med at man slapp billig unna med hensyn til avgifter til staten.

 

Dersom man skal regne 1,3 wankel som 2,6 burda man også dobble volumet på en totaktsmotor ved import av motorsykler, hvis det skal være noe som helst logikk i galskapen.

 

Just my 2cent worth !

RX7 FD3 for andre gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboPolo

det har seg så enkelt at kolberg motors, eller hva importøren heter, hadde holdt seg til eu direktivet om at rotasjonsmotorer skal regnes som et dobling av slagvolumet. men vi er jo ikke med i eu, så da har km tatt seg yfattelig godt betalt..

 

Hei.

 

Med unntak av ett par trykkleifer, så stemmer det der ganske bra...

 

Gøy å tjene penger da kiddie

 

Hva med en åtter til 499 999,90 i fulleffektsversjon? Solgt noen flere da, kanskje?

 

(*-Drømme : Skikkelig kampanje i media under introduksjonen, og med en slik pris. Laaaaaang kø forran alle Mazda forhandlerene...SMACK! Back to reality, sukk:( )

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår