Gå til innhold

Høyt oljeforbruk etter overhaling

Ranger emnet


Excaliburz

Anbefalte innlegg

jeg har kjøpt meg "ny" motor som jeg har satt inn i bila mi nå.

Har skiftet alt av simmer-ringer og pakninger.

 

Han som hadde motoren før meg hadde problemer med at den brukte noe inni hampen med olje. Det samme problemet har jeg nå også, selv om jeg har skiftet absolutt alle simmerrigner og pakninger i motoren(både blokka og toppen).

Har også skiftet ventiltettere.

 

Fortsatt etter dette så bruker bilen MYE Olje og røyklegger en god del...

 

Noen som ha peiling?

De som eventuelt vil se det selv kan møte meg på streetmeeten i trondheim 9.oktober....

Kjører en Svart Sierra 2.0is

 

Mvh. Kim Henriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stempelringene glemte jeg og si at jeg har skiftet òg.

jeg honet opp ventilstyringene(slik jeg alltid gjør), men ble ikke noe slakke elns av den grunn...var ikke mere slakke i ventilene enn det normalt skal være...

jeg er iallefall rådløs....

Flere forslag? Alle taes imot med stor takk...

 

Skal på Streetmeet den 9.oktober og vil jo ikke røyklegge alle sammen der vettu.... ;)

 

Mvh. Kim Henriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det er nye stempelringer og oljeringer og blokk/sylindre kun har blitt honet og en kjører med samme dimensjon så vil det være ganskel urunde sylindre. Derfor vil motoren bruke olje til ringene har gått seg til..

 

det beste er å bore blokka ved en overhaling for da unngår en dette..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

hvis det er nye stempelringer og oljeringer og blokk/sylindre kun har blitt honet og en kjører med samme dimensjon så vil det være ganskel urunde sylindre. Derfor vil motoren bruke olje til ringene har gått seg til..

 

det beste er å bore blokka ved en overhaling for da unngår en dette..

 

Så du mener at hvis det er "ovaliteten" i sylinderene som gjør det så mener du at det vil gå seg til selv?

 

Jeg fikk høre av en verkstedfyr i dag at jeg trolig ikke hadde rengjort sporene i stemplene godt nok slik at det fortsatt var skitt igjen i sporene til ringene og at det var dette som kanskje kunne forårsake oljeforbruket.

Når jeg rengjorde stemplene mine så brukte jeg først tynner og en klut, så brukte jeg et skrujern i sporene(var forsiktig) for å få vekk evt skitt som saat litt hardere, så tok jeg trykkluft til slutt for å forsikre at all spon o.l. var borte.

Mener du at dette ikke er godt nok eller mener du at dette burde holde?

Jeg kikket i sporene etterpå og så ikke noe smuss/skitt/spon...

 

Mvh. Kim Henriksen

 

Og dette med at det er en Ford: Jeg vet...Dette er min tredje Ford med bare problemer, men jeg lærer aldri ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 12 years later...

Jeg er litt usikker på om blokka på min Skoda Fabia har slått seg på grunn av varmgang. Og av den grunn blitt oval?

 

Her gjort noen grep som deg for å få ned forbruket, men jeg er ikke helt fornøyd.

 

Sjekk at vakumet er ok i veivhusventilasjonen. Det skal være en ventil der som kan fuske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår