Gå til innhold

Golf II GTI 16V

Ranger emnet


Alexander86

Anbefalte innlegg

Originally posted by RSS

 

mye mer hester vil det gi... 5-10? nå skal jeg føsrst få ovehalt motoren ferdig.. koster nok det!

 

men vil heller vente med trimming til bilen er godkjent på biltilsyne...

 

men lurte på en ting til:)

hørt at det er flere som setter på 2l-16v topp på 1.8l-16v.... mye hester vil det komme ut av det?

Det blir ikke mer effekt av å justere innsprutet, men du må gjøre det for å justere for andre trimmingstiltak, f.eks økt slagvolum.

 

2-liter topp gir mindre effekt enn 1,8-toppen, 9A-motoren har 136 hk. orginalt. Den har trangere innsugskanaler men større eksoskanaler. Hvis den blir portet blir den like bra som en portet 1,8-topp.

Tlf. 984 99 155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Orph

 

Skal jo i prinsippet være greit å godkjenne biler med inntil 15% mer hk, uten å forsterke bremser og drivverk....

 

Har du gjennomført en slik konvertering selv ? Har lyst til å øke effekten i golfen min litt, den går friskt nå, men har lyst på mer ! Men orker ikke bruke masse penger og tid på det... Leste et eller annet om noen svensker som hadde fått 192hk ut av 1,8kr uten noe annet enn 'standard' NA trimming... Sprutet holdt visst fint !

 

*Hmmmmm* Høres veldig enkelt ut egentlig... Får tenke på det :)

Har gjennomført et prosjekt, ja. Maken til den i avataren min. Men det er den dyre måten å gjøre det på, selv om ytelsen blir en del høyere.

 

192 hk i en 1,8-liter? Har du en link til siden? Uvanlig mye uten omfattende tiltak, og min erfaring er at det koster mer enn det smaker... Antar at de bruker Digifant eller datasprut, aldri hørt om noen som har fått så mye ut av standardsprut.

 

Det finnes noe som heter K-Star, du får den hos TSR-Performance. Med denne ser jeg at du kan få standardsprutet til å levere til 170 hk, men den koster rundt 7000,- tror jeg...

Tlf. 984 99 155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Orph

Hmmmm..... Jeg ser ITB'er hvertfall ! Hva brukte du for å få til det ? Hvor mye har du i den motoren ? Komp ? Har lyst til å bygge en sterkere motor i golfen uten å bruke noe særlig mye penger.. En 10000 tenker jeg !

 

Det var faktisk 185 når jeg så etter: http://w1.111.telia.com/~u11118534/Projekt_Golf_RS2/imagepages/image13.htm

 

Synes nå det ser ut som ke-jetronic jeg men... Kan jo seff ta feil :)

For 10000,- får du klare deg med billigvarianten. Å bygge en slik motor fra bunnen koster skjorta!

 

Min motor er 2,1-liter 83 x 95,5. 11:1 i komp. og ca. 210 hk.

Tlf. 984 99 155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

jeg har et lite spørsmål til, hvordan blir det med avgassmålinger i forhold til biltilsynet om man trimmer den uten og registrere det??

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

 

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

 

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by UltraComp

jeg har et lite spørsmål til, hvordan blir det med avgassmålinger i forhold til biltilsynet om man trimmer den uten og registrere det??

Jeg går ut fra at du mener CO-målingen. Den burde ikke være noe problem så lenge motoren er riktig justert. Det er ved for fet blanding du får for mye CO.

 

Det er også et triks å skifte olje på motoren rett før måling. Da måler du lavere verdier enn det du gjør når oljen har vært brukt en stund.

Tlf. 984 99 155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

this is the MOST important upgrade: If you haven't ever replaced the injector 0-rings on you 16V, you MUST do it. You are losing power, and gas mileage. Make sure to replace them with VITON 0-rings, not the standard rubber ones. (the 90-92 cars came from the factory with Viton 0-rings, they are good for at least 80,000-100,000 miles).

 

hvilken o-ringer er det snakk om??

 

87-89 cars: Autotech power module. Will make the car pull from 5500-7000rpms, a lot better. A MUST for 2.0 conversions.

 

chip??

 

Rabbit GTI 4K tranny. People complain about the 1.8 16V not having enough torque (most of the time, their cars are way out of tune). This tranny will eliminate that problem. It is the BEST upgrade, next to a 2.0 Liter shortblock. Night and day difference in acceleration.

 

???

 

 

 

Jeg har dårlig peiling på fremmedord

 

:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

 

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

 

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nei, den er ikkew gåen, men om man bygger en 2l 16v med større dreiemoment så vil jo girkassen ta kveld. og bytte til g60 girkasse er jo mye stress? er det ikke hydraulisk clutch på den? og om man hadde noen alternativer til girkasser.. eller at man rett og slett må få åpnet 16V kassa

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

 

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

 

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår