Gå til innhold

Golf II GTI 16V

Ranger emnet


Alexander86

Anbefalte innlegg

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nja egentlig ikke.. eller, passer 1.8 toppen rett på 2liter toppen? må man ha ny bensinpumpe? bytte insprøytning eller bruke den samme?

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

 

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

 

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vegard

Kammene går om hverandre, dette gjelder alle VW's 16V-motorer.

 

KR har K-jetronic, et mekanisk innsprøytningssystem og PL har KE-jetronic som er elektronisk. PL har som du sier katalysator.

 

Det finner tuning-chip til PL fra ulike leverandører.

 

 

åssen blir det og sette KE-jetronic på en kr motor... for da

kan jo man sette på en chip... dette må vel gi litt mer hk?

-83 golf gti

-83 golf c/16v snart klar for bane

-96 Audi A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by UltraComp

ok.. hva er dyrt for en slik motor vil du si da? bare for og vite hvor man bør legge lista for pris..

Har sett dem ned i 2500,-.

 

Mer enn 5000,- skal de ikke koste. Og da skal den være bra!

 

Er du heldig så finner du en komplett blokk uten topp, da bør det være billigere.

 

Den er også levert i Audi 80/90, fra ca. -87 til -92. Søk litt i Bildelsbasen etter 16V-motorer.

Tlf. 984 99 155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by UltraComp

kult.. mange hk blir den da? 139? hvor mange nM vinner man på denne ombyggingen da? hva er foresten en PL motor orginalt..?

KR er 139 og PL er 126 orginalt.

 

Med 2-literblokk, KN-filter i åpen luftfilterboks, grenrør, effektanlegg og justert innsprut oppnås vanligvis 160 hk, med et drastisk forbedret dreiemoment.

 

Skal du ha mer kan du porte toppen (Ca 5000,- i tillegg til overhalingen) og sette på det store (50 mm.) innsuget fra de eldste KR-motorene. Dette selges brukt for ca. 1500,-.

 

Da kan du oppnå inntil 170 hk. Problemet blir da at innsprutet fra både KR og PL blir litt snaut, mange finner brukte innsprut fra Saab Turbo 8V. Har ikke gjort det selv så jeg vet ikke hvordan det monteres.

 

Med 160 hk eller mer vil girkassa få mye juling, og det minste du bør gjøre er å sette i et boltsett i diffen. (Popnagler orginalt). Dette leveres av VAG og andre leverandører.

 

Dette er både den billigste og beste måten å trimme en Gti 16V.

Skal du begynne med turbo og denslags så blir det dyrt og lite holdbart.

Tlf. 984 99 155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hørtes jo greit ut med 160hk :) hmm... frister noe jævlig og gå til innkjøp av en slik motr, så vente til man har fått den overhalt og en bra topp på, før man setter den i.. men biltilsynet hva sier di til slikt? passer motorfester og alt slikt ja?

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

 

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

 

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by UltraComp

Ja det hørtes jo greit ut med 160hk :) hmm... frister noe jævlig og gå til innkjøp av en slik motr, så vente til man har fått den overhalt og en bra topp på, før man setter den i.. men biltilsynet hva sier di til slikt? passer motorfester og alt slikt ja?

Motorfestene passer, men du bør sette inn et kraftigere motorfeste foran motoren. Dette får du tak i mange steder, for eksempel her:

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=39605

 

eller her:

http://www.tsr-performance.com

 

Du kan få det godkjent hvis du treffer en hyggelig kar hos biltilsynet, men da må du forsterke bremser og slikt, f.eks. med G60-bremser foran. Men på en annen side er det ikke mulig å se det...

Tlf. 984 99 155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vegard

KR-sprutet kan justeres til å gi høyere trykk. Dette gjøres ved å legge inn shims i innsprutet. Du bør ha både peiling og måleinstrumenter for å gjøre dette selv. Men det er billig.

 

mye mer hester vil det gi... 5-10? nå skal jeg føsrst få ovehalt motoren ferdig.. koster nok det!

 

men vil heller vente med trimming til bilen er godkjent på biltilsyne...

 

men lurte på en ting til:)

hørt at det er flere som setter på 2l-16v topp på 1.8l-16v.... mye hester vil det komme ut av det?

-83 golf gti

-83 golf c/16v snart klar for bane

-96 Audi A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår