Gå til innhold

Sugemotor Trim

Ranger emnet


Dulle

Anbefalte innlegg

Prøvde å kjøre en søk, men fikk liksom ikke noe ut av det, så jeg tenkte jeg kunne mekke en ny tråd, der folk kunne komme med ALT av innspill angående dette.

Er en 2 liters injectionmotor. Den ønsker seg desperat litt trim. Kom med forslag, bare rams opp alt dere kommer på.

Turbokonverteringer o.l. er ikke det jeg er ute etter.

 

Kom gjerne med priseksempler også, så jeg vet hva jeg kan spare til over vintern ;)

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

 

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dulle

Prøvde å kjøre en søk, men fikk liksom ikke noe ut av det, så jeg tenkte jeg kunne mekke en ny tråd, der folk kunne komme med ALT av innspill angående dette.

Er en 2 liters injectionmotor. Den ønsker seg desperat litt trim. Kom med forslag, bare rams opp alt dere kommer på.

Turbokonverteringer o.l. er ikke det jeg er ute etter.

 

Kom gjerne med priseksempler også, så jeg vet hva jeg kan spare til over vintern ;)

 

er det primeraen det er snakk om???

 

kammer

eff. anlegg

porte\plane topp

 

osv

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg faktisk søkt for deg, siden du ikke var istand til å finne en av de syvtusennihundreogsekstisyv trådene som ALLEREDE er diskutert til døde om dette emnet. "But I already searched plz don't flame" - Vel - DET ER IKKE GODT NOK! SØK MERE! Søk mere enn en gang! Søk på forskellige ting som er nærliggende emnet du søker etc. etc. etc. osv. o.l.

 

Link.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry da Ryeng. Jeg beklager at jeg skuffet deg. Fint du var så grei og søkte for meg, så slapp jeg det og.

Uansett tar det sikkert ca. 4 minutter å skrive et ordentlig svar, men det var vel for mye forlangt. Når jeg til og med presiserer at jeg har utført et søk, men ikke fant noe, da kan du vel roe ned piano littegranne..

Men takk.

 

P.S. Jeg beklager hvis spørsmålene mine er for dumme for deg Ryeng. Vi kan ikke alle være overlegne skapninger vettu. Jeg håper du tar deg tid til å tenke over om du skal lese en av mine tråder/poster neste gang, så finner du kanskje ut at du ikke vil skitne til hverken netthinnene eller hjernen din med slik lavpannethet.

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

 

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dulle

Prøvde å kjøre en søk, men fikk liksom ikke noe ut av det, så jeg tenkte jeg kunne mekke en ny tråd, der folk kunne komme med ALT av innspill angående dette.

Er en 2 liters injectionmotor. Den ønsker seg desperat litt trim. Kom med forslag, bare rams opp alt dere kommer på.

Turbokonverteringer o.l. er ikke det jeg er ute etter.

 

Kom gjerne med priseksempler også, så jeg vet hva jeg kan spare til over vintern ;)

Trimkam, effektanlegg, luftfilter, chip, porting av grenrør og høvling av topp er det mest vanlige. Ikke nødvendigvis så vannvittig dyrt men heller ikke billig. Kommer an på hvilke leverandører du velger.:D :D :D Ryeng er jo alltid like hissig virker det som.damndamn damndamn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

1. Fyll 98 oktan (hvis du ikke gjør det allerede), det er ingen grunn til å kjøre på søppel-bensin..

2. Kast ut store basskasser (hvis du har det) og annet drit.

3. Ta av et hjul og vei det på en god (digital helst) badevekt e.l. Kjøp deg noen kilo lettere hjul neste gang du skal bytte. Du blir overrasket!

 

Dette er de enkleste måtene og også de rimeligste.

 

I tillegg til å akselerere og bremse betydelig bedre får du en bil som er snillere når du jager svinger.. mindre masse som har lyst til å fortsette rett frem, sideveis aks. og veigrep blir bedre.

 

Hilsen Syrre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Syrre

1. Fyll 98 oktan (hvis du ikke gjør det allerede), det er ingen grunn til å kjøre på søppel-bensin..

 

 

hvorfor i hestemøkka skal han fylle 98 oktan? oktantallet bestemmer ikke hvor mye energi det er i drivstoffet, men hvor lett antennelig det er... det er forøvrig hundrevis av tråder om dette emnet.. gå og gjør litt research!

 

om du derimot skaffer en piggyback, eller hva det kalles, / tilleggsinnsprut / aftermarket hjerne, så kan du kjøre opp både tenning og bensinlevering. kan vel være mye å hente på dette.. så jager du på med innsug og kanskje porting av manifold, større spjeld osv. skikkelig eksos hjelper vel også på, men du lager de beste hestene innenfor motorrommet ;)

 

ellers kan du jo hive ut A/C'n, servo'n og dynamoen hvis du er gjerrig på hestene :D

 

skal du bli kvitt kiloer, så går du på diett om du veier over 80 kilo.. fjerner du takluka, som liker å veie 30-40kg, så har du fort hundre kilo mindre på bilen. baksetene veier egentlig ingenting i forhold til lukseriøsiteter som listet ovenfor.

 

enjoy :)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ohhh.. nå så jeg at det var en primera det var snakk om!

 

hiv ut hele toppen og kjøp deg en fra en primera GT. SR20De er vel ikke noe å samle på da de har half-injection eller noe... henter du ledningsnett + hjerne + komplett topp fra en GT, så skal du vel klare å få 150 hester bare på det byttet? :) så vidt jeg vet, så er det vel ihvertfall bare det som er forskjellen på de to motorene.

 

skal du ta skikkelig av, så kan du jo lete etter et innsug fra en GTi-R.. :)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det seg jo sånn at den gamle Primman er solgt, og jeg nå har en GT, så 150 hk er det jeg har...jeg vil ha mer :D

Men GTi-R innsug? Hvor mye kan dette gi meg? Må jeg ikke da oppgradere en del annet også? Dyser, ECU osv...for å få dratt noe nytte av det liksom..

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

 

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det var det... spørs om effektøkningen som GTi-R motoren har i forhold til s14 kommer fram uten turbo da med det innsuget.

 

du kan da prøve å skaffe en VVL topp og bygge om til SR20VE? :) vet ikke om de finnes i Norge men... er jo atskillig billigere å få sendt over kun topp m/ ecu og ledninger enn å ta med blokka som veier noen kilo. hør med tpr om marked/pris :)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår