Gå til innhold

Mazda MX-3 GS?

Ranger emnet


arildh

Anbefalte innlegg

Noen her på forumet som kjører MX-3 GS?

 

For de som ikke har hørt om denne se

 

http://www.mx-3.com/

 

Liten og fet bil med 1.8L V6 standard (GS) .

Men det som er overlegent er at 2.5 L V6 fra Ford Probe / Mazda MX-6 passer direkte med veldig få modifikasjoner (VAF/MAP).

Dette gir nærmere 200 gamp uten turbo hvis det er en KL-ZE motor :D

Disse motorene tåler også trimming opp til 300 gamp med turbo uten å måtte bytte veiv/stempler/kasse.

 

Noen i Norge som kjører med 2.5L V6 i MX3 ?

 

Arild

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 years later...

sant det du sier der, får å oppdatere litt av det jeg hvet så kan jeg si dette.

 

mazda mx3 kommer med en 1,8l 24v v6 136hk

 

dette er den minste v6 som har blitt laget

 

viss jeg ikke tar helt feil så  vart denne laget av en 2,5l v6 kl-de som er en 163 hk motor,

 

samtidig hvet jeg at 2,5l v6 kl-ze 199 hk, samme motor som kl-de.

 

det som gjør disse motorene forskjellig er innsprøytning og diverse små ting.

 

2,5l -klde og kl-ze skal ikke være mye forskjellig tyngde på, kan kanskje hende at det er litt forskjell på 1,8l.

 

kommer til å publisere mer nøyaktig informarsjoner på dette viss jeg får svar på det i fra mazda, er i kontakt med mazda us, og global så prøver å få noen svar.

 

mazda mx6 vart ikke solgt til norge, men de kommer med både kl-de og kl-ze men avhenge i vilke land.

 

mazda 626 som vart solgt med 2,5l motor vart kun solgt med kl-de motoren, men i stedet for å skifte motor på en bil med kl-de til kl-ze ville jeg heller å skiftet det som gjør at kl-ze motoren går bedre, blir nok en god del billigere en å skjøpe en kl-ze motor.

du vil nok helst bli nødt til å importere,

 

denne informarsjonen er ikke bekreftet med mazda eller noe, hvet ikke om det er noe feil her men skal ikke være store feil, viss ikke får du skrive kommentar smile.gif

 

søker om å få skifte til 1,8l til kl-ze nå i dags, så viss noen lurer på noe av det jeg fikk av svar, så kontakt meg på hans-marius-1995@hotmail.com eller spørr under komentaren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår