Gå til innhold

VW Phaeton

Ranger emnet


oddi

Anbefalte innlegg

Originally posted by Bård

Om man har litt snøring, så ser man jo at Phaeton ikke ligner noe veldig på passat, selv om man kan se "familielikheten". Men den er jo egentlig ganske annerledes. Det er ikke til å komme bort fra. Til og med grillen er annerledes, med doble krom-lister istedet for passats enkle. Bak minner den litt om store amerikanske biler, både i formen og måten c/d-stolpen blir bred nederst mens vinduet stopper i en mer loddrett linje.

 

Men som en annen her formulerte så bra, Phaeton er ikke en bil man kjøper for å vise at man har mye penger, men en bil man kjøper når man vil ha litt diskret luksus.

 

Jeg ville meget gjerne hatt en.

1037364697.17384.583_small.jpg1017827464.27956.243_small.jpg

Og Oddi; det er Phaeton til venstre og Passat til høyre :D

 

Hehe, takk for opplysningen:) Men du sier det jo selv, grillen er annerledes, den har doble kromlister istedenfor enkle.. og jeg, som ikke har peil på VW generelt, tenkte ikke på det i det hele tatt.. og hvis man legger til noen kromlister på en passat, ligner den jo enda mer på en phaeton.. Når får vi Phaeton-styling til passat?:)

 

Autofil dumpa forresten i postkassa i dag, og der sto det også at den ligna på Passat:) Nå er vel Autofil bilbransjen's svar å se&hør, men likevel..:))

 

mvh oddi

som abbonerer på autofil pga den gule saab'en:)

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså..

 

Alle biler som kommer fra samme produsent har faktisk noen likhetstrekk. Det må jo være sånn.. Og bilen ligner ikke så veldig på en Passat som du vil, men den er Sedan, har 4 dører, er laget av Vw.. Dem lager jo faen ikke noe HELT nytt.. Det er jo det som er poenget, at den skal se forholdsvis nøytral ut, selv om det er en lukseriøs bil.

 

Dem som vil ha status, dem kjøper BMW og Mercedes. Volkswagen har vel aldri vært det store statusmerket, men begynner vel å nærme seg? For dette er en knall bil :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Efini

Men hva er det med navnet på den bilen da?? Skal ikke engang prøve meg på å skrive det..

Hvordan uttales det? Foreløpig sier jeg noe sånt som "Fat One", kan da umulig stemme. :D

Takke meg til modellnavn som Golf, Jetta; Passat osv.. Ikke mye rom for tvil der. ;)

 

 

Uttales faetán

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

Synes det er gøy at Oddi prøver å bruke Jeremys fremgang på Opel Vectra som et eksempel. Dersom han gjør et raskt søk på youtube vil han finne Jeremys reportasje om nettopp Phaeton, og oi! Han elsker den!

Jeg ville valgt en Phaeton over det meste på markedet hvilken som helst dag, hvertfall hvis den har W12 motoren.

Denne tråden var jo så teit at jeg nesten fikk vondt inne i meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår