Gå til innhold

Thema turbo

Ranger emnet


Flasher

Anbefalte innlegg

hei hei.. da var jeg visst førstemann på dette forumet, men det er ikke bare for å spamme, faktisk :)

 

Ingen her som har en thema?

 

Jeg skal kanskje å kikke på en etterpå, for man må jo ha jordebil, og om det går etter planen, så blir det altså en Lancia Thema Turbo! :)

 

Disse er det vel egentlig endel potensiale i? Litt morsomt med en sliken jordebil, siden jeg svermer litt for lancia ellers.. kunne gjerne tatt en thema, og hatt som bruksbil..

 

Flere som har synspunkter på thema?

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

 

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

 

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøffe biler.....kunne tenkt meg en sånn eller en Fiat Croma Turbo......blank svart å 18" chrome felger.......:cool:

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

skulle sett oss i dag, fikk liv i bilen.. tok den en liten tur i nabolaget :D :D :D :D :D

 

pppttsjjj pptttssjjjjj

 

øøøøøørrn ptttttjsss

 

 

:D :D

 

verdt 1500 kr

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

 

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

 

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Jeg å to kompiser har bygget en Lancia thema Turbo banebil:)

den er totalribbet invendi å nytt 3" eksosanlegg.Har også Justerbare gule koni dempere..nye bremser++++:)

men vi hadde et lite uhell på bane i fjor:(rådelagran gikk til helvete:hvaskjera

men er under full oppbygging nå før treffet:)

 

http://www.myrvangracing.4t.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Typisk med rådelagreproblem på disse bilene, så når du bytter det, bytt oljepumpe og oilpickup inkl. silen. Rengjør grundig (!), og bruk kvalitetsolje, og varmkjør før hver hardkjør, og la den kjøle seg etter hardkjør (turboen har jo ikke vannkjøling).

 

Hva annet har dere gjort med motoren da?

 

Jeg slenger meg muligens på en full overhaling på min jeg også, men noen banebil blir det ikke :)

S.C.E.

'76 924, '82 944 RS, '87 951, '01 Viper GTS, '94 855 T5, '04 307 HDi, '99 V40 TDI, x 20 stk med forskjellige merker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk med rådelagreproblem på disse bilene, så når du bytter det, bytt oljepumpe og oilpickup inkl. silen. Rengjør grundig (!), og bruk kvalitetsolje, og varmkjør før hver hardkjør, og la den kjøle seg etter hardkjør (turboen har jo ikke vannkjøling).

 

Hva annet har dere gjort med motoren da?

 

Jeg slenger meg muligens på en full overhaling på min jeg også, men noen banebil blir det ikke :)

 

Ja da e typisk men va bra det ikke va noe dyrere som vart ødelagt!skulle jærne ha byttet reste men har ikke tid før treffe så håper det holder i sammen litt:)

I fjord var motorn orginal utenom 3"effektanlegg å filter.men de kommer ny intercooler,filter, eksos(ska sett inn en til lyddemper) å turbotrykkjustering inne i bilen plus en oljecatchtank:)vist den holder på neste treff så blir det totalrenåvering av motor men kraftiere råder,stempel,turbo++:)

 

Har du jort noe med din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Da var biln ferdi for nå:)barre noen lange kjedlie timer innkjøring ijæn.

 

Skal montere motorsykkelpotte så lurer på hvordan lyden blir;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår