Gå til innhold

polo GnF gti

Ranger emnet


Skillz2k

Anbefalte innlegg

Vurdere ny bil og i den anlendning har jeg kommet over polo Gti og da i 6nf utgaven.

 

Det er ikke nødvendig å si at 6n er bedre.den er ikke et alternativ.

 

Er dette solide biler eller har den sin store svakhet i girkasser som så mange andre Vag? Har lyst på en 2001 mod med klima, skinn og xenon.

 

Prisene ligger vel på rundt 160-180K

 

Er det noen store grunner til å styre unna disse bilene? Høye utgifter? dyr i drift?

 

Planen var å kjøpe den i år og betale den ut for å så ha den i hvertfall 5 år mens jeg studerer

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lupo GTI er jo bare sååå mye kuulere!!!!

- Breiere skjermer, perfekt for 9x16 m 215/35 rund baut - nærmest uten valsing

- Så tøff at den ikke trenger noe karosseristyling (da sparer du de penga)

- Lettvektsdelene fra Lupo 3L TDI (div. karosserideler i alu osv)

- Mye mer aggressiv front

- 6 Gir (ble standard noen måneder etter introduksjonen)

- Xenon standard (samme som LupoBOY har ettermontert på sin)

- Bedre styrerespons pga kortere akselavstand.

- Trolig relativt billig å forsikre i Norge, siden den ikke blir solgt ny her

- Billigere å importere pga lavere vekt

- Går bedre enn Polon pga lavere vekt

- Absolutt ingen andre her har en!

- Når du kommer på treff med feite hjul og skikkelig senking kan LupoBOY bare pakke sammen og dra hjem :D

 

Litt dyrere i innkjøp enn Polo GTI, men altså ikke uten grunn, og vel verdt det!

 

Her manip-senka med originale 6,5x15" felger:

lupo-GTi2.jpg

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godkjenning bør ikke være noe problem.

F.eks Scirocco 16V ble vel aldri solgt ny i Norge, men er jo godkjent her nå.

 

Den var ihvertfall litt dyrere enn Polo GTI som ny, pga de kostbare lettvektsdelene fra Lupo 3L TDI.

Men i Tyskland er det nok solgt mange flere Lupo GTI enn Polo GTI, det kan jo gjøre at prisene på Lupo synker mer(?)

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vurderte faktisk lupo helt til jeg såg en gul lupo idag. uff hvor de er fæle.

 

en polo kommer på 160-180K mens lupo ser ut til å kommer på 180K->

 

Smerte grensen min går på 160K slik at jeg har råd til å kjøpe litt dill til bilen.

 

Men det jeg var på jakt etter var erfaringer med bilen, Viss det er en problem bil med masse svakheter må jeg finne meg noe annet.

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Girkassene i 6nf er bedre enn i 6n sies det.. Har selv en 6ngti.. De er artige å kjøre.. Du kan jo høre med bmk her på forumet.. han kjører en 6nfgti.. Han skifta filter og eksos og da bremsa den 140..

PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser

Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav!

MantaB-82: Slædde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår