Gå til innhold

Boltsirkel til 70' Mazda 1500 deluxe

Ranger emnet


Allengero

Anbefalte innlegg

Kan ikke si at jeg husker den akurat på stående fot, men jeg kan hjelpe deg å finne det ut! En vanlig boltsirkelkode ser omtrent slik ut: 4/114,3. For å finne ut hva mazdaen har kan du:

 

1. Telle antall hull! Antallet du kommer frem til tilsvarer det første tallet i koden.

 

2. Ta frem en tommestokk og mål avstanden mellom sentrum på hullene/boltene. Det vil si at du måler over sentrumet av hjulet, altså diagonalt!

 

3. Du har nå kommet frem til en tallkode! Hurra! Nå se til å pell deg ut i garasjen og vær den første til å sette på 17" på en 1500 deluxe!

 

( Du kan også gjøre det enkelt å ringe et mazdaverksted og spørre hva boltsirkelen er, jeg foreslår Gjermundsen Auto i Tønsberg, de har en pen samling gamle mazdaer, blant annet en strøken 1500!)

83 RX7 12A Turbo

89 Ford F-250 XLT Lariat

 

x80 RX7 13B

x82 929 HT Coupe

x89 929 2.2i GLX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DAAAAAAAAAAAAAAAMMMMMMMN!!

 

Stort råere 1500 har jeg aldri sett!

 

Jeg ber deg instendig om å legge ut bilder av bilen når den er ferdig! For du har vel tenkt å gjøre noe a`la bildet?

 

LA GAMMELMAZDAN LEVE!!!

 

PS. Var forklaringen min brukbar eller?

83 RX7 12A Turbo

89 Ford F-250 XLT Lariat

 

x80 RX7 13B

x82 929 HT Coupe

x89 929 2.2i GLX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mortenf

DAAAAAAAAAAAAAAAMMMMMMMN!!

 

Stort råere 1500 har jeg aldri sett!

 

Jeg ber deg instendig om å legge ut bilder av bilen når den er ferdig! For du har vel tenkt å gjøre noe a`la bildet?

 

LA GAMMELMAZDAN LEVE!!!

 

PS. Var forklaringen min brukbar eller?

 

Joda, det fungerte det. Men jeg prøvde det først og kom fram til en boltsirkel på 4x120, noe jeg ikke har hørt på mazda før. Men etterpå med litt nøyaktigere måling å en titt i servicemanualen, fant jeg ut at den var 4x114,3.

 

Dette er bilen per dags dato. Den er helt rustfri.

IMGP5239.sized.jpg

-1987 BMW E30 325 og snacks

-1990 Mazda 323F med et par ekstra deler

-1970 Mazda 1500 deluxe også med et par ekstra deler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 years later...
Joda, det fungerte det. Men jeg prøvde det først og kom fram til en boltsirkel på 4x120, noe jeg ikke har hørt på mazda før. Men etterpå med litt nøyaktigere måling å en titt i servicemanualen, fant jeg ut at den var 4x114,3.

 

 

Du målte nok rett første gang ja! Mazda 1500/1800 og 121/RX5 har PCD 4x120 ... Så om du finner noen fine felger som passer, så gi meg et vink!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår