Gå til innhold

Spion/bullit kamera

Ranger emnet


Mirus

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å kjøpe meg spion/bullit kamera for morsomme kameravinkler.

Noen som har erfaring med det?

 

Kobles spionkameraet til et vanelig DV-kamera for opptak?

Finnes det andre løsninger? Vil gjerne ha opptakene på DV...

Finnes det gode trødløse alternativer?

Jeg har sett på diverse trådløse kameraer men der trenger mottakeren 230v, noe som er vanskelig å oppdrive i baksetet på en bil eller i sekken i skibakken...

 

Kom med innspill og anbefalinger! :)

Thomas

 

Bil-bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mirus

Jeg har sett på diverse trådløse kameraer men der trenger mottakeren 230v, noe som er vanskelig å oppdrive i baksetet på en bil eller i sekken i skibakken...

 

Det er veldig lett i baksetet på min bil.. hehe.. Der har du 4 uttak rett forran deg.. om du sitter på høyere siden i bilen.. :D

 

Men dette er interessant.. jeg vil også ha et slikt kamera.. hehe. ikke bare for å ta opp, men også for å koble det direkte til skjermen eller pcn i bilen.

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

 

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom til å tenke på her en dag at det kanskje er like greit å skippe hele DV-kameraet og bare ta opp direkte på en laptop (for de som har det)

Man får jo nå USB-webcam med zoom og vidvinkel til mellom 400-600 spenn. Det er jo kun 640 x 480 men det holder jo for filming på bane osv.

 

Noen som har prøvd ?

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by arildh

Jeg kom til å tenke på her en dag at det kanskje er like greit å skippe hele DV-kameraet og bare ta opp direkte på en laptop (for de som har det)

Man får jo nå USB-webcam med zoom og vidvinkel til mellom 400-600 spenn. Det er jo kun 640 x 480 men det holder jo for filming på bane osv.

 

Noen som har prøvd ?

 

Det har jeg ikke prøvd, men detaljer og oppdateringfrekvens på webcam er jo somregel helt på tryne.. :) Men altså.. Kan jo hende noen av de nye er ganske greie, men trur neppe det i 400-600 kroners klassen.

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

 

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om det er kvalitet det veit eg ikkje men billigt var det.

http://www.streetdecals.net/Kamerafast2.htm

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mirus

Jeg har lyst til å kjøpe meg spion/bullit kamera for morsomme kameravinkler.

Noen som har erfaring med det?

 

Kobles spionkameraet til et vanelig DV-kamera for opptak?

Finnes det andre løsninger? Vil gjerne ha opptakene på DV...

Finnes det gode trødløse alternativer?

Jeg har sett på diverse trådløse kameraer men der trenger mottakeren 230v, noe som er vanskelig å oppdrive i baksetet på en bil eller i sekken i skibakken...

 

Kom med innspill og anbefalinger! :)

 

Hehe

 

Ja du må kjøpe ett litt dyrere miniDV Videokamera med ANALOG LINJE INNGANG

 

De fra 4000 og opp har somregel det nå idag.

 

Må inn på VCR modus på kamera, koble til bulletcam og starte record ofte på menyen.

 

 

 

Originally posted by Viking067

Send en PM til Pudding du :-)

 

Edit: Regner med at han vil svare på denne tråden uansett :-)

 

http://www.hjelmkamera.no har litt opplysninger angående temaet.

 

Pm motatt og lest ;)

 

Ja kameraene på hjelmkamera.no er aktuelle.

Men det billigste har bare en oppløsning på 380 TV Lines... Dette er litt for dårlig

 

Det andre på 480 Lines derimot er ganske bra, og nesten på høyde med mitt. :)

 

 

 

Originally posted by Laaars

Hvis det er trådløst må mottakeren være koblet til et DV-kamera, en videospiller, en PC, en TV etc...

 

Pr idag holder ikke trådløst til denne bruken.. Desverre.

Men ja du må ha en 12 volt til 230 volt Inverter, for å få nok strøm til å drive mottakeren av signalene.. du får også veldig lett Støy og dårlig bilde på trådløs overføring..

 

Detta er enda mer utsatt i bil, og du vil få mye støy,pluss at dynamoen lager mer støy som igjen overføres til 230volts mottaker enhenten.

 

MEN jeg har bare såvidt testet med dette i butikk, ikke brukt i praksis selv.

 

 

 

Originally posted by arildh

Jeg kom til å tenke på her en dag at det kanskje er like greit å skippe hele DV-kameraet og bare ta opp direkte på en laptop (for de som har det)

Man får jo nå USB-webcam med zoom og vidvinkel til mellom 400-600 spenn. Det er jo kun 640 x 480 men det holder jo for filming på bane osv.

 

Noen som har prøvd ?

 

Ja jeg har prøvd, og jeg har fått video av folk som driver med det.

 

BULLSHIT Drit i hele ideeen.. Eneste her er å ta opp fra bulletcamera rett inn på laptop.. Det går ann men krever TV tuner kort eller annen form for analog videocapture.

 

AllE webcam ideer holder rett og slett ikke mål.. For dårlig lux, for treg oppdatering og alt for mye problemer.

 

 

 

 

Originally posted by jettamaster

om det er kvalitet det veit eg ikkje men billigt var det.

http://www.streetdecals.net/Kamerafast2.htm

 

Hmm Hyggelig pris, meget intressang produkt

men kvaliteten på bildene blir som en mobiltelefon bilder fra en t610 - altså ikke helt hurra

skrik, men lettvint og morro og ikkeminst billig var det Får lyst til å anskaffe selv.

 

 

 

Uansett så skriver jeg en lengere guide på dette som snart kommer online ;)

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pudding

 

Hmm Hyggelig pris, meget intressang produkt

men kvaliteten på bildene blir som en mobiltelefon bilder fra en t610 - altså ikke helt hurra

skrik, men lettvint og morro og ikkeminst billig var det Får lyst til å anskaffe selv.

 

 

 

Uansett så skriver jeg en lengere guide på dette som snart kommer online ;)

 

Tusen takk! :)

 

Post linken her da, og fort deg! Lønningsdag til onsdag! hehe :)

Thomas

 

Bil-bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår