Gå til innhold

'94 Space Wagon


wilecat

Anbefalte innlegg

Hvor håpløst er det å få tak i et liten spoiler/skygge som sitter øverst på bakluka på en Space Wagon fra 1994?

 

Noen som vet om noen spesielle ting man bør passe på med denne bilen?

Er en 2.0i GLXi 4X4

 

Har skiftet girolje på den, og den har blitt veldig vanskelig å få i gir, hvorfor?

Har brukt olje i samsvar med instruksjonsboka, og nivået er omtrent riktig, mangler kanskje bittelitt..

 

Spør på vegne av dama.

"Han bak meg betaler..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, mente jeg skrev noe her igår?? borte-borte...

 

jaja: Rust og rust er vel det som skaper mest hodebry. ellers så er det vel Caliperene bak som setter seg.

 

Tipper Daggy kan fortelle mer :)

 

Girkassa:

Er den vanskelig å få i alle gir, eller noen?

er den bare hard, eller "seig"?

bare når den er kald eller varm?

hvis motoren ikke går, er den grei å få i gir da?

 

helt helt helt sikker på at du har brukt riktig olje?

Hva slags olje brukte du??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper Daggy kan fortelle mer :)

[/b]

 

Beklager, Jafo, har bare hatt den fra i høst, og da rekker en ikke oppleve så mange feil på en Mitsubishi... Spøk til side - har ikke skrudd noe særlig på den enda.

 

Vår har behov for litt nytt stål i fremre del av kanal - kanskje drenering fra frortruta som tetter seg som på galanten? Verkstedhistorikken fra Motor Forum viser veldig hyppig service/utskifting av skiver/klosser. En svakhet?? Jeg må bytte mine snart da de rister ved bremsing. Vil trolig prøve uorginalt.

 

Etter å ha vært bortskjemt med god deletilgang hos høggere til Galanten, er det vanskeligere til SW 92-99!!! I allefall så langt. Vet om to her i Østfold, men begge er nedplukkede varevogner. Vet også om en Galant 4x4 her - kanskje deler her passer over om du skulle trenge noe? Det forekommer meg at dette kan være dyre deler fra Mitsubishi!

 

Deler kan du også lete etter i Sverige:

 

http://www.bildelsbasen.se/

http://www.bildelslagret.com/

 

Vår har slitt synkronisering på 1. gir (eller var det 2. - det er samboeren som kjører denne...), noe jeg har hørt er vanlig på disse etter en tid. Vet ikke om dette gjelder kassa for 2 literen også. Kan dessverre veldig lite om kasser.

64 Thunderbird ht 390/C4

99 V70 2,0 propan

92 Space Wagon 7s 1,8 + delebil

x-66 Mustang ht 289/C4

2* 91 Galant Gli 2,4/1,8 rip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jafo

Girkassa:

Er den vanskelig å få i alle gir, eller noen?

Spesielt revers og 1. gir..

Originally posted by Jafo er den bare hard, eller "seig"??

Hard..

Originally posted by Jafo bare når den er kald eller varm??

Begge deler..

Originally posted by Jafo hvis motoren ikke går, er den grei å få i gir da??

Har jeg ikke tenkt på å sjekke..

Originally posted by Jafo helt helt helt sikker på at du har brukt riktig olje??

Hva slags olje brukte du??

Ganske sikker.. Gikk ut ifra smøretabellen på Statoil.

Det var GL4 og GL5, men jeg husker ikke hvilken av dem som var girkasse/diff..

 

Jeg har stussa litt over at det er tromler bak på denna bilen jeg da..

"Han bak meg betaler..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, i boka står det "GL4 eller høyere" for Galant, regner med det samme for SW, så da burde den være grei.

 

Ut i fra hva du sier om "hard" i første/revers, er det enten at clutchen ikke løser helt ut, eller syncroniseringen som begynner å bli sliten, selv om det høres "rart ut" at det skal skje akkurat etter oljeskift.. Har i utgangspunktet mere tro på at clutchen ikke løser helt ut. ikke flyttet på noen matter eller sånt?

eventuellt prøv å justere clutchen .

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jafo

hmm, i boka står det "GL4 eller høyere" for Galant, regner med det samme for SW, så da burde den være grei.

 

Ut i fra hva du sier om "hard" i første/revers, er det enten at clutchen ikke løser helt ut, eller syncroniseringen som begynner å bli sliten, selv om det høres "rart ut" at det skal skje akkurat etter oljeskift.. Har i utgangspunktet mere tro på at clutchen ikke løser helt ut. ikke flyttet på noen matter eller sånt?

eventuellt prøv å justere clutchen .

 

:)

 

Da prøver jeg det! Justerer clutch og sjekker oljenivået en gang til.. Hvis ikke det hjelper, er det synk'en.. OK..

Nå synes jeg alltid den girkassa har vært hard, men den er veldig tight og fin.. Så jeg personlig lurer på om hun innbiller seg ting, men hun kjenner vel tross alt bilen sin bedre enn meg..

Hjertelig takk for tips! :cool:

"Han bak meg betaler..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår