Gå til innhold

Cosmic Girl !

Ranger emnet


mazdafun

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Da har man fått seg en Cosmo også.

 

Kom idag i stooor container sammen med en FC, SA og en cosmo delebil.

 

Det er en sort med gull nede, sport-versjon, stoff interiør, CD-spiller (org), etc.

 

Selvfølgelig 20 B motor. Helt standard.

 

Kilometerstand er kun 76 700 km, men det som er ekstra gøy er chassisnummeret. Har lavt nummer på FD'n min (nr 19 av båndet), og Cosmoen er nesten like "ung" i nummeret. Den er nummer 64 av første produksjon.

 

Strøken inni, ganske fin utvendig også.

 

Bilder kommer.

 

For en fin dag :)

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei.

 

Her er ferske bilder fra idag. Råtass har misbrukt cosmo'n i over 100 mil nå. Litt vask, polering og generell TLC var på sin plass. Endelig tilbake, og etter ett automatolje-skift, bærer det rett inn på en tørr låve for en god (vinter-)sesongs søvn.

 

N-joy !

 

cosmo.JPG

cosmo1.JPG

cosmo2.JPG

cosmo3.JPG

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Eneste mulighet (-helt lovlig) er på historisk grunnlag. Er ikke noe must for meg med skilt. Prøveskilt fungerer bra, og er billig når jeg tenker på hvor lite denne bilen kommer til å bli brukt.

 

Den er mer ett rullende museum for meg. Kanskje det blir skilt etterhvert, men det er nok noen år til.

 

Imellomtiden kjøper jeg prøveskilt og "flytter" den rundt fra treff til treff. Det er selvfølgelig ett stort ubehag å måtte kjøre den på veien mellom treffene, men alt for at kunsten skal nå ut til folket.:D

 

Bilen er forresten enda tidligere produsert enn jeg trodde. Snakket med DMRH som er en wankelhistoriker i Australia. Han sa at de første 60 bilene som ble produsert kun ble testet av fabrikken, og kastet etterpå. Det gjør min bil til nummer 4 av samlebåndet ment for salg. Lurer på om 61,62 og 63 lever enda. Hvis ikke er dette den tidligste Cosmoen som er i livet.

 

Ikke noe trimming, eller modifikasjoner som ikke er originale, for det er ikke lovlig

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!

 

Takk for lånet av Cosmo:-) hehe Var moro å kjøre den.

 

Tror nok det blir et par cosmoer til i løpet av et års tid. Fikk meg en delebil fra Japan på samme container.

 

Felgene til Mazdafun sin Cosmo er orginale:-) Det er moro da!

Helt lik min ellers! Bra valg:-)

:D

 

Det er bare å gratulere med bilen!!!:dude:

RE-Amemiya ---- ROY-Hva med meg a

3 rotor power

1986 Rx7 Drifter (FD motor)

1993 Mazda 323 GTR

1990 JC Cosmo 20B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 4 months later...

Heisann!

 

Må bare spørre, ble det dyrt? vanskelig å få fatt i en fin en? Har seriøse planer om å bytte ut Vetten med en slik, riktinok kanskje ikke før neste år. Men kanskje på tide å gjøre alt klart...

Den som sier at størrelsen ikke teller, har ikke hatt sex eller kjørt Cadillac.

1987 Mazda 929 V6 3.0 GLX(restaureres)

1987 Mazda 929 2.2i GLX (donorbil)

1978 Dodge Ramcharger 318

1996 Chevrolet Corvette GS (vurderes solgt, kom med bud)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Må bare spørre, ble det dyrt? vanskelig å få fatt i en fin en? Har seriøse planer om å bytte ut Vetten med en slik, riktinok kanskje ikke før neste år. Men kanskje på tide å gjøre alt klart...

 

Hei.

 

Dyrt og dyrt.....

 

Ca 70 lapper ferdig inn i Norge ink moms. Men det er vanskelig å få tak i. Skal du ha en, så kjapp deg litt. Er mindre og mindre av dem i Japan, spessielt med 3 rotor.

 

Har nettopp ordnet en til en kamerat. Den kom på 70 Lapper. Type S, og 20B. Lav kjørelengde.

 

Skikkelig snop bil. Tok en tur her om kvelden, etter vinterlagring. Hadde glemt hvor grom den er. Sinnsykt digg å cruise med + ett godt skyv når man gir gass. Som å ta av med ett fly ! I tilegg kan man være rampete med den :) "D for that way", full gass, og ojsann! der spant bakhjula ja :rolleyes:

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår