Gå til innhold

Strøken skinne bros sedan!


Sapphy

Anbefalte innlegg

  • Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Import Tuning

Pointe er at det er kjipt å legge en halv mill i motor å så en "Streng" utskrift fraen benk.. men antall hk vil vise seg i slutt farten på 0-402 m uansett da :)

 

Enig. Det må være kjedelig å legge masse penger i noe å få forskjellige svar på hva en har..... Men det er jo lenge til du får se hva du har??? En dag på stripa??? Eller noe annet arangsamang???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Import Tuning

jeg tror du missforsto litt.. der hvor det ble bremset 660hk var i en veldig Streng benk. den benken er 25% strengere en skinne sin ikke omvendt.

 

660*25% = 825hk

 

Ok da missforsto jeg den delen.

 

Men alikevel er jo 25% enorm forskjell da sikker på dissa talla og at det ikke bare er synsing fra noen som påstår det er 25% forskjell forde de er missfornøyde med målt effekt?

 

Bare synes det er litt merkelig at det er så mye som 25% forskjell for da er jo plutselig ikke effekt effekt lengre...

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Import Tuning

problemet er at det er så enkelt å "trimme" en benk. det er gjort på 10 min.

 

Men er det ikke noen som justerer disse benkene når de innstaleres slik at de gir hk i forhold til f.eks DIN normen?

 

Og når det er gjordt plomberes justeringa.

Også fåretas en justering hver annet år eller no.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25% hørtes litt mye ut. Men det er forskjell på de to benkene. En benk brukes jo for å få justert motoren korrekt. Selv to like benk'er kan gi to forskjellige resultat.

 

Fordelen med å ha en benk som er streng, er jo at kunden vil bli positivt overrasket da bilen som "bare" bremset 300hk kjører ifra biler som har bremset 400hk andre steder.

Rallye Golf (med 16v turbo en gang i fremtiden.)

 

X Volvo 360 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennligst diskuter lottoruller og benker på et annet forum, blir kvalm av alt pisset jeg lester på denne ellers så bra posten.

 

Synnsa og tro kan dåkk gjør i kirkå.

:fuckme2: :fuckme2: :fuckme2: :fuckme2: :fuckme2: :fuckme2:

Some people play hard to get, i play hard to want.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg forstår ikke problemet,hvis benken er kalibrert og hestene stemmer,og det viser seg at de ER 300HK i en benk,og så bremser de den samme motoren i vs sin til 25%mindre pga at den er streng.

en hestekraft blir jo da til to forskjellige ting,spør du meg.

er det ikke bare å gange opp tallet med 25% ETTER AT VS HAR BREMST DEN!!!!.eller er det DEN benken som ligger nærmest det opptimale for en hk.(KALLIBRERT).

Ruuden skal da ha 550*25%,ENKELT nok det.

 

 

mvh tom sigve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 2WD

Vennligst diskuter lottoruller og benker på et annet forum, blir kvalm av alt pisset jeg lester på denne ellers så bra posten.

 

Synnsa og tro kan dåkk gjør i kirkå.

:fuckme2: :fuckme2: :fuckme2: :fuckme2: :fuckme2: :fuckme2:

 

Godt sagt enig der.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man må ikke lese poster man ikke liker eller.. babyhmm?

 

Jeg har ikke ment at man skal gange eller dele på noen hk.. mener bare at det er forskjeller på benkene (i dette tilfellet så er det målt 20% forskjell mellom Ringsad sin benk og Skinne sin, dette ble målt med en 10L V8, VS sin benk er 5-10% strengere en den igjen). Det er litt irriterende at det skal være så stor forskjeller på benkene.

 

Men kan noen regne ut hk ut i fra hvor mye man bruker av dysene??

 

jeg har 6 x 1000cc dyser som gikk på 3 bar grund trykk og jeg brukte 85% av dysene ved det draget som viste mest hk ???

95" Top Secret Supra

805hk - 965Nm

www.import-tuning.no

Tlf: 63 93 65 00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er flere måter å kalibrere dynoene på,men bremsebenken på Skinne kalibreres av gutta selv.

Måten det gjøres på er enkel.....fra Superflow er det levert et verktøy for kalibrering,man henger en enmeters arm på turbinen,og henger 100 kg på den. det er tusen fotpund.

Er det ikke riktig,justerer man momentstaven på turbinen til riktig verdi.

Skinne Racing er ikke interessert i at resultatene deres er uriktige,

dette er de for seriøse til.

Som jeg skrev i mitt forrige innlegg,bremsebenkene er et verdifullt verktøy i jakten på hester og dreiemoment,ikke bare for å få et stort tall på papiret for enhver pris!

 

gamlå: nå sitter motoren min på dynoen,jeg er så nervøs....snart er det vel din tur!!!!!

 

Hilsen Henning

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gamlå:Alle motorer for gatebruk bremses på 98 blyfri.

Hvis kunden ønsker det,må han gjerne bremse med hvilken type bensin han vil.

Men du er vel enig at en gatebil skal kunne tanke rett i fra en handelsbensinpumpe,eller?

Motoren til Kjell,søstermotoren min, bremset 548 hester og 640 nm ved respektive 7000o/m og 6000o/m.Med 116 oktan bensin kan du plusse på ganske nøyaktig 100 hester.......

Nei,gatebil er gatebil....ferdig med det!!!

Jeg har i hvertfall ikke behov av de helt store talla så lenge det går så bra som det gjør,så jeg bremser på 98 oktan.

 

Hilsen Henning

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår