Gå til innhold

En pling og en plong


awt

Anbefalte innlegg

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

takker for mye bra info tp racing.. mye rart her.. kompis skal kikke på en skyline,men fae. og mye teit her,men takker..orket ikke lese ferdig nå:) ja kw er 1,36:)og så må man huske at autofil jan erik kommer med en del kommentarer med humor(på grunn av alt adrealinet he he) ikke oppslagsverk,men jævli. underholdende:) knock

Nissan 180sx skrensetøy http://nafmotorsportkristiansand.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe du kan så er det AT?...

 

Du kan skremme 500 gamp utav alle de bilene du har listet i "skrytelista" di, men en RB26DETT orker de 500 uten større jobb på interne deler. Det er for det meste snakk om turboer, trykk, eksos og innsug.

 

For ikke å forglemme en hjerne med dyser og pumper som orker kjøret. Kanskje og en toppakning.....

 

 

Bjørnstad sin Skyline er ikke så hardcore, men et rimelig fett eksemplar. All respekt til den bilen, men Jan Erik Larsen vet null , nada, niks og INGENTING om bil annet enn hvor mange dubbeditter og knapper de har. Mannen er fullstendig udugelig som bilkjenner.

MEN, han er en flink kommentator med "gutten" i behold, uten den entusiasmen hadde Autofil dødd fortere enn en Kia Shuma på Rudskogen....

Medlem #10 i 200SX OGN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 4 months later...
  • 4 weeks later...

Har sagt det før og sier det igjen.. Mitsubishi 3000GT (GTO) VR4 (2. gen), kommer med 320hk orginalt :) Så Mitsubishi er over den Magiske 276hk grensen med 3000GT, startet i 94 med 320hk, og hk antallet har holdt seg siden den gang. Men for Evo`en holder det med 276hk tydligvis..

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sagt det før og sier det igjen.. Mitsubishi 3000GT (GTO) VR4 (2. gen), kommer med 320hk orginalt :) Så Mitsubishi er over den Magiske 276hk grensen med 3000GT, startet i 94 med 320hk, og hk antallet har holdt seg siden den gang. Men for Evo`en holder det med 276hk tydligvis..

Ble ikke gen 2 produsert i USA? Da er det jo ingen vits i å holde seg på japanske hjemme-hk-regler,logisk nok...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Se for eksempel på 200sx s14 og s14a.. Den har en liten kobber restriktor i Slangen som gir trykk til wastgate acumulatoren som styrer turbotrykket.. Fjerner du denne kobber restriktoren så øker turbo trykket ca0.25 bar. Noe som gir rundt 20 hester tenker jeg.. Hva er grunnen til at den restriktoren er der? hvorfor er det ikke bare mindre diameter på slangen isteden for restriktor? JO Fordi den er lagd for at den kan taes ut og øke turbotrykket. Trur nok ingenørene hos Nissan har tenkt på dette når de laget denne bilen..

 

Men når det gjelder 500hk i Nissan Skyline så skal det nok mer te en og fjerne en pling og en pjong.. Noe må du jo tilsette å.. Men med større turbo (eventuelt singel turbo kitt på rb26dett) store dyser, Frontmontert intercooler, apexi eller lignede datasprut, større eksos, og mer bensin så tror jeg du skal få luret ut nærmere 500hk av en rb25det eller rb26dett.. Slenger du på et Plenium(Innsug) så tenker jeg du er der... Spørs jo selførgelig veldig på trykket kan jo kjøpe deg en stor turbo og dra rett ut på 2 bar men tror nok ikke det holder veldig lenge.. Men skyline motor med orginal innmat burde tåle rundt 1.0-1.1bar.. Skal mere lades så ville jeg i allefall innvestert i Forsterka tykkere topp-pakkning..

 

Grunnen til 280hk Grensa er som nevnt tiligere her i tråden at døds-ulykkene i Japan gikk veldig opp på slutten av 80 tallet og det blei gjort en avtale blandt fabrikene at de skule sette en grense på 280hk på SERIEPRODUSERTE biler... Derfor vi ser mer i Nissmo utgaver å annet.

 

Noen Nevnte Nismo 400r Tiligere i tråen. Bilen er bygd av Nismo på grunnlag av en gt-r33, 280hk orginalt. Hvor mange hester det er i denne sier seg selv i navnet.. 400r vil si 400hk. Nismo har også laget en s14 som de kaller 270r Altså 270hk i en sr20det fra nismo. Hva som er gjort med denne er jeg usikker på men jeg vil tro kobber restriktoren er fjernet så trykket er økt fra 0.54bar til 0.75bar ca.. Pluss litt større dyser lignede s15 sr20det som har 250hk..

 

Dette blei mye informasjon.. Men Men.. Shott me if Iam Wrong:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

lest alt, (så å si)

 

i et liten baktanke jeg fikk når jeg leste detta var, hvorfor alt det snakke om denna Derten så får vi 350-500 BHP,

man får ikke bremse ned en motor 220 hest, eller det kan vell gjøres men da kommer spørsmålet er det noen som er intrisert i å betale x-antal tusen for en plombering?

 

pointet mitt er sådan, jeg trur ikke nissan er intrisert i å gå i massive økonomiske tap fordi de trimmer sine topp klasse bilene sine some Skyline og lignende til 500HP, høres mere sannsynelig med 350 for det hoppe er egentlig ikke så stort, ikke med en slik type motor som R33-R34 GT-R har,

og ja du kan sikkert fikle litt med no luft intak turboer og bensin intak og alt det der på bilen og den sådann chippen så skal du da få bilen rundt en 400+(++) kommer ann på hvor gæren eieren er, ja, mange av delene som er i bilen er ekstreme og bygd for hard påkjenning men før jeg har brynt meg på linjen på 400HK++ linja ville jeg kanskje ha tenkt på ny turbo intercooler top/råder og slikt, det er dyrt, men det er dyrere vis du "rævkjører" hele motoren å må begynne å hente inn alt orginalt igjen, betther safe than sorry,

 

PS: sikkert mye piss i det jeg sier, men det jeg mest sier er fra Autofil sin Idè med å fjære en pling plong å en dert får man 500 hest, javell da har vell nissan gåt konkurs for lenge siden vis de skulle trimme bilene så mye for derreter bremse de ned 220 hest, å i såfall hva er den derten å det andre der da ? plombe ? potta ? for ettersom jeg har forstått er det enten 3.5" eller 4.5" fra manifol og bak,

 

kan ikke akkurat tenke meg at nissan her planlagt å tape millionvis av kroner fordi de først bruker utstyr deler og ikke minst tid for å få bilen til å yte 500 hest for å derreter bruke nye utstyr deler og enda mere tid for å få bilen til å bare yte 276 hest eller hva de sier den har =)

 

og foresten, i japan leveres Skyline med dobbel 2.5" utblåsning :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår