Gå til innhold

Jeg har kjørt 2004 Mazda 6 i en uke nå. Skuffet!!!

Ranger emnet


JuIius

Anbefalte innlegg

Så kjøreegenskapene på en amcar blir altså bedre av å smelle med dørene. Ja ja. Jeg er ikke overrasket.

 

Stygt å skjære alle over en kam, men når det kommer til kjøreegenskaper, så er det kun C6 utgaven av Corvette som er i nærheten av kjøreegenskapene til en gjennomsnittelig europeer.

 

Og jeg vet at det er fordi de har litt andre idealer in the U.S of A. Bedre, i allefall rettere veier har de også

 

Du, kom ikke her å kverruler om kjøre egenskaper og M6 Mot Mazda...

Den diskusjonen er helt håpløs...Det vet du å...angry2

 

Regner med at du har kjørt nye C6 Eller er du bare en sånn "lese tester" nisse som mener det som står der???

 

(hatt tilgang til biler du kan drømme om, så vet NOE om emnet...)

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du, kom ikke her å kverruler om kjøre egenskaper og M6 Mot Mazda...

Den diskusjonen er helt håpløs...Det vet du å...angry2

 

Regner med at du har kjørt nye C6 Eller er du bare en sånn "lese tester" nisse som mener det som står der???

 

(hatt tilgang til biler du kan drømme om, så vet NOE om emnet...)

M6 mot Mazda??? C6 mot Mazda vel? Jeg har kjørt Corvette C3, C4(såvidt) og C6. Du er ikke den eneste her i verden som jobber med biler skjønner du.

Har fortsatt ikke kjørt akkurat Mazda 6, men tvillingbroren sett underfra har jeg hatt selv. Så jeg har nok hatt tilgang til en del biler jeg og gitt, og diskusjonen om kjøreegenskaper er ikke så håpløs som du vil ha det til.

 

Hvis du leser en del tester, så ser du at det utrolig nok stort sett er de samme konklusjonene som går igjen, selv om det er forskjellige personer som tester. Og når man prøver bilene så er det stort sett de samme tingene man merker selv

 

Men har man skylapper, så har man

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De nyere mazdaene ruster som bare det, hvertfall så har de veldig mange inne for rustfjerning på ørebekk karosseri rett borti gata.

Men det er vel ikke bare nyere mazdaer? Feks Mercedes, de er 1000 ganger så ille ute om dagen, her snakker vi bytting av dører, panser, skjermer, bakluker og rustsveising på kaross på nesten nye biler..

 

Merkelig er det, men mazdaen min har nesten gått 200 000 og den har ikke EN eneste brun flekk.. (nei, den har ikke gått i noen salt lake).. Den har også utrolig gode kjøre egenskaper, men det har jaggu med camaroen våres også (98 z28). Det er en bil som annses som en billig bil i usa "bang for the buck".

 

Den går som en kule, se hvem som var raskeste BIL (kun en super kart foran) hos bilsport superstage i fjor? Utrolig, bilen med stiv bakaksel og låve teknikk kjører fra alt som heter super biler..

 

Ja, og den høres ut som om det ligger en løs hammer på innsiden av døra når du lukker den, men du får ikke luksus, fart, design og kvalitet for en billig penge. Noe må bort.

 

Joa

http://www.turbo-kid.com

'94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM

'93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM

'93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt-

'82 Toyota StarletR.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men har man skylapper, så har man

 

 

Lite skylapper...

 

Andre som dro fram meg som "Amcar mann" å mente jeg ikke hadde så mye å komme med fordi 60 tals Amcars ikke er som en ny plastikk bil..

 

Å bli snurt for at jeg kaller en framhjulstrekk bil for Grevling, ja den sannheten får vel verden svelge..:D

 

Har skrevet om det jeg vet om denne typen bil av RUST problemer...å deproblemet kommer vi ikke utenom når en snakker om Mazda 6...grinchy

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

ja begynner å bli en gammel tråd nå dette men siden jeg fremdeles disponerer Mazdaen så kan jeg jo komme med en liten update på "alle" problemene som har vært med den.

 

km.stand: 220000km

Deler byttet så langt: bremseklosser forran og bak 1.gang

1stk endeledd og 2 foringer,en føler av no slag samt regulator til dynamo(garantisak)

 

THATS IT:D

 

rust: ja noe er dukket opp,steinsprutsonen ved hjulbue/dørstokk bak er nesten fri for lakk og derav noe rusten.

å skylde på klimaet har oppe kan man ikke da det saltes og strøs like mye her som andre plasser.

 

Alt i alt har M6 vært en problemfri bil med minimale driftsutgifter og det er ikke så mange andre som kan måle seg så langt.

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
har sett noen spionbilder ja,samme plattform som nye Mondeo og Volvo S80

er blitt noen cm lengre og en del bredere/høyere.

 

2379935.jpg

 

Selv om bl.annet tyske og amerikanske bil-journalister har kommet til dette så er det ikke tilfelle. Ny Mazda 6 bygges på dagens plattform, altså CD 3 og den heter da CD 3-2 mens Volvo og Ford har EU-CD plattform. Både Mazda Europa og Mazda Norge bekrefter dette. En annen forskjell er hele motorutvalget som er Mazda's egen, produsjonen er i Japan og forstillingen på Mazda er double wishbone mot Ford og Volvos Mac Pherson.

Når det gjelder rustproblemer på bl.annet Mazda 6 som en på forumet her livnærer seg på, så har jeg ikke opplevd dette hverken på 2002 modellen med 90' km eller 2005 facelift med nå 68' km. Når det gjelder kvalitet så har den vært meget bra, på den første ble det byttet en "bryter" til power-lock i h.passasjerdør og obligatorisk påsatt varmeskjoldet over bakre potte. På 2005 modellen så har det blitt byttet kun bremseklosser bak på 60' service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det med plattformen skal jeg ikke krangle på(var bare noe jeg leste en plass) stemmer sikkert det du sier :D

 

nå har jeg vært med bilen på oljeskift og jaggu hadde det ikke dukket opp et "problem" til..måtte jaggu ta meg skifte en parklyspære og en sliten foring i forstillingen...nei nei nei detta blir dyrt :)

 

til sammenligning så står Mondeoen inne for å skifte sitt andre sett med støttdempere bak og den er kjørt 20k mindre .

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Opprinnelig skrevet av thojen Vis innlegg

Hei...blir jo nervøs av mindre...

Har lenge vurdert å kjøpe en brukt Mazda 6 st.v 2003mod, 74000km, skal brukes en del i jobb, så det blir en del langkjøring med den.

 

Etter å lese denne rustproblematikken blir jeg jo mildt sagt skjelven da..selger sa at bilen hadde vært inne på en reklamasjonssak, der han sa noe om nye hjulbuer, omlakkering av disse eller hva det nå var. Har i tillegg omlakkert bakluke grunnet lakkskader forårsaket av forrige eier..

 

Er det sånn å forstå at jeg vil støte på rust-trøbbel på en slik utgave Mazda 6? Selv om denne bilen har vært inne på en reklamasjonssak?? Eller er denne "reparasjonen" en engangssak, så er det bra etterpå?

 

Er det andre kjente "feil/mangler" på denne modellen som jeg bør vite om?

Nå er jeg ikke ute etter det mest sportslige, men en grei, komfortabel, romslig, økonomisk og god bil å kjøre, med litt sportsfølelse selvfølgelig. Prismessig er dette bilen jeg søker, også utseendemessig. Utfra tester og anbefalinger, synes det å være en grei bil til denne prisen da?

 

 

For det første så har jo denne tråden beveget seg så til de grader utenfor tema trådstarter startet på. For det andre så synes jeg også at flere her stigmatiserer Mazdas rustproblemer.

Såklart er det graverende med rust på en bil som er så ny som under 3 år gammel, men innenfor garantitiden blir dette utbedret. Og som tidligere nevnt så er det langt flere produsenter enn Mazda som har slitt med rust på nyere biler. Videre skal problemet være eliminert på dagens Mazda modeller.

 

Så jeg tror ikke du skal bekymre deg overfor et eventuelt kjøp av en Mazda6 stv. Det er pålitelige og komfortable biler.

 

Som et stikk til alle trangsynte BMW og VAG fanatikere, så er det jo litt interessant at Mazda6 har toppet flere tyske tester.

 

Og til beadlock som konsekvent kaller Mazda for masta eller mazta; get off your high horse.......

 

Heisann..jaggu meg en laaang tråd dette her, diskusjonen har utartet seg litt, for å si det mildt..hehe....

 

Jeg vil bare si at jeg kjøpte den bilen jeg skrev om, har hatt den i 20mnd nå, og får vel si at jeg skjønner at Bead-Lock har hatt en del arbeide på denne Mazda-modellen.

Har vært inne med bakskjermene 2 ganger, den ene gangen ble gjort rett før jeg kjøpte bilen (Sulland bil, Gjøvik), den andre ble gjort noen mnd etter at jeg kjøpte den (Strandveien Auto AS, Trondheim). Nå har jeg ventet i 10mnd på å få satt inn bilen for å få skifta ut bakskjermene. I tillegg har jeg oppdaget rust i sveisekanten nederst på innsiden av bakluka.

 

Alt dette blir utbedret på Mazda`s regning hos Strandveien Auto AS i Trondheim i Desember dette året. Er meget fornøyd med oppfølging fra de, og skjønner at de har en hel del oppvask å gjøre etter at denne modellen har rullet ut av fabrikk..

 

Var inne på understellsbehandling hos en kompis i september ifjor, han var litt sjokkert over hvor mye han måtte sandblåse på en såpass ny bil, men etter mye jobb ble dette utbedret og understellsbehandlet.

 

I går var jeg hos samme kompis, hadde bilen på bukk og inspiserte under bilen, satte den inn i dag igjen for å flikke litt på de verste steinsprutstedene. Ellers så det bra ut under bilen.

 

Har kjørt 54.000km på de 20 mnd jeg har hatt bilen, hovedsaklig langkjøring, (jobb) og jeg må si, bortsett fra rust-temaet, at jeg er strålende fornøyd med bilen! Det er ikke en sportsbil nei, men man får en viss sportslig følelse av å kjøre den, synes den er passe stiv i svingene, ligger godt på veien, og er fremdeles behagelig nok å kjøre på litt humpete veier. 1.8L motor gjør vel ikke dette til den kjappeste hoppa, men det holder til mitt bruk. Rimelig i drift er den også.

 

Da jeg kjøpte den var pris veldig viktig, jeg kunne ikke gå i en høyere prisklasse, og jeg mener at jeg har fått mye komfort, kjøreglede, (drifts)/sikkerhet, plass og bil for pengene, og angrer, selv om rustproblematikken ikke er over, ikke på kjøpet.

Har ikke hatt problemer ellers med bilen, har "slitt" med at hele 3 pærer i front har røket i løpet av tiden jeg har hatt bilen,hehe...

 

Nå har jeg ikke sett spor av rust på dørene, har ikke lakkskader på bilen, annet enn noe steinsprut på panser, så jeg vet ikke hva som evt vil dukke opp på dører da. Bilen er ganske så nøyaktig 5 år gammel nå, og har gått 127.700km.

 

Ellers, hva andre bilmerker av nyere årgang, og deres rustproblemer angår, vet jeg ingenting om. Heller ikke hvilke merker som deler plattform med hvem, hvilke motorer som brukes hvor osv, amcar og kjørekomfort osv, helt blank.

 

Setter ellers pris på at erfaringer deles på dette forumet, og kan vel, basert på min egen bil, og mine samtaler med en karosserisjef på nevnt Mazdaverksted/forhandler, bekrefte Bead-Lock hva M6 og dårlig erfaring med rust angår.

Får nevne igjen at jeg er tilfreds med Mazdaverkstedet som følger opp den/de reklamasjonen/e på bilen min, når først problemet er oppstått.

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Vi hadde vår Mazda6 inne for å bytte panser (liten kollisjon) + utbedre diverse lakkskader/rustskader for en måned siden, ellers har bilen vært 100% feilfri utenom defekt høydejustering på høyre frontlykt. Det er ingen tvil om at de har rustproblemer, men problemene har hvertfall for vår del blitt tatt hånd om uten diskusjon fra forhandler sin side.

- 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws

x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår