Gå til innhold

Jeg har kjørt 2004 Mazda 6 i en uke nå. Skuffet!!!

Ranger emnet


JuIius

Anbefalte innlegg

Til trådstarter: Forbanna idiot! Herregud for en latterlig tråd. Hva forventer du deg av en 1,8 liter du da? Har kjørt 1,8 liter stv før faceliften, og 2,0 AUT etter faceliften. Begge disse er en drøm å kjøre. 2 litern går faktisk ikke så ille (Men det gjør ikke 1,8 litern heller da)

 

Motoren er så som så, men kjøreegenskapene er jo ikke noe å skrive hjem om. Samtidig sitter man i noe som føles som en blikkboks med lite komfort og mye knirking fra plastikken. Tyske biler ligger 10 år fram i tid når det gjelder dette. Det kan være Mazda scorer høyt på koppholdertestene men denne bilen er ikke noe som tiltrekker meg. Jeg ønsker heller mindre ekstrautstyr som fungerer enn masse hvor ikke halvparten fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Motoren er så som så, men kjøreegenskapene er jo ikke noe å skrive hjem om. Samtidig sitter man i noe som føles som en blikkboks med lite komfort og mye knirking fra plastikken. Tyske biler ligger 10 år fram i tid når det gjelder dette. Det kan være Mazda scorer høyt på koppholdertestene men denne bilen er ikke noe som tiltrekker meg. Jeg ønsker heller mindre ekstrautstyr som fungerer enn masse hvor ikke halvparten fungerer.

 

Må få love til å si at Audi'n vi hadde, revnet nesten alt av interiør. (+ at hele forbanna cd-spilleren måtte skiftes!!) Mulig vi var uheldig med bilen, men det må du også ha vært!

Vil kjøpe Mazda 626 2,5 V6 om 2 år!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje det. nå er jo spm. hva du er vant til..

 

Ta deg kjøretur i en Mondeo st200... eller en av de nye focusene.. så vil du strax glemme mazdaen.

 

Til og med den nye Astra stv. saken er mer sportslig!

 

 

Haha, bullshit. Prøv Mazda6 MPS du, og du VIL glemme Mondeoen. :)

 

Astra stv er ikke mer sportslig, har du i det hele tatt prøvd 6?

-1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bead-lock: Skjønner virkelig ikke hva du prater om. Har ikke telling på hvor mange japsebiler vi har hatt (sikkert 30 forskjellige bare fra Mazda) og INGEN har hatt i NÆRHETEN så mye rust som du prater om. Gå ut i garasjen din å skru videre på Amcar'n din du;)

Nei... trasig det....

 

Du skal vite at jeg jobber på ett verksted der de har mazda, å de 30 bilen jeg snakker om er det bilene som vi har inne til service...

 

Å var på kurs med Kundemotagere fra ford, mb volvo for 2 måneder siden..

 

så vi fikk ganske greit oppdatert oss på hva som foregår på de nye bilene....

Å de ruster....

 

Så hadde vår gode amcars rusta så mye som nye M6 og Mondeo, så hadde vi ikke hatt noen veteran amcars!kiddie

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte nylig en ganske interessant påstand om Ford og Mondeo

Nemlig at i noen av klassene der Ford stilte med Mondeo innen bilsport valgte de å trimme opp Mazdas KL03 V6`er og sette inn den istedenfor å bruke sin egen 2,5L V6:D

 

Det skulle ikke forundre meg mye om det var tilfelle

De måtte jo trossalt hyre in først Lotus for å få til en Twin Cam motor og så siden Cosworth for å få til en motor med 4 ventils teknikk og turbo

 

I dag robber de utviklings avdelingene hos Mazda, Volvo og Jaguar for tankegods, deler og teknikere for å få til noe som er noenlunde "up to date"

Vil du høre en interessant påstand?

DU TAR FEIL SÅ DET GRINER .

Mondeo BTCC hadde en Mazda/Probe 2,0 V6 ja, fordi klassen hadde maks 2000 ccm, dermed var ikke 2,5 en så veldig aktuell

At Lotus blir hyret inn er ikke akkurat uvanlig, selv Porsche har brukt de til utvikling, og Cosworth har bygget motorer til Mercedes og Opel blant annet, før alt untatt navnet ble oppkjøpt av AUDI

Forskjellen er bare at Ford gir æren til dem som faktisk gjør jobben, istedet for å bare ta all hederen selv. Har du forresten hørt om Lotus Omega?

 

Og den robbinga du prater om, er ikke noe annet enn at man bruker deler innen konsernet på samme måte som VAG gjør, mens Mitsubishi kjøper diesel av VAG, Volvo har gjort det samme, Mitsubishi Carisma delte fabrikklinje med Volvo S/V 40 o.s.v

Det kalles fordeling av kostnader og er nok noe du bør venne deg til.

 

Vet du forresten at Jaguar X type er produsert i Belgia, og alt under skallet minus bakstillinga er Ford Mondeo.

 

Kjekt å vite litt før man blir for stor i kjeften

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Værst hos Ford kanskje, er ikke de motorene vi snakker om her mer eller mindre en litt endret utgave av motorene som Audi har kassert som avlegs

:ahahahhaha:

De motorene har en ting felles med femmerne til Audi: Antallet sylindre. Volvo brukte dieselfemmer fra Audi i de første V 70ene, men bensinmotorene er konstruert ved Volvos motorfabrikk i Skøvde i Sverige.

 

Det må ikke være Audi om det har fem sylindre

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du høre en interessant påstand?

DU TAR FEIL SÅ DET GRINER .

Mondeo BTCC hadde en Mazda/Probe 2,0 V6 ja, fordi klassen hadde maks 2000 ccm, dermed var ikke 2,5 en så veldig aktuell

At Lotus blir hyret inn er ikke akkurat uvanlig, selv Porsche har brukt de til utvikling, og Cosworth har bygget motorer til Mercedes og Opel blant annet, før alt untatt navnet ble oppkjøpt av AUDI

Forskjellen er bare at Ford gir æren til dem som faktisk gjør jobben, istedet for å bare ta all hederen selv. Har du forresten hørt om Lotus Omega?

 

Og den robbinga du prater om, er ikke noe annet enn at man bruker deler innen konsernet på samme måte som VAG gjør, mens Mitsubishi kjøper diesel av VAG, Volvo har gjort det samme, Mitsubishi Carisma delte fabrikklinje med Volvo S/V 40 o.s.v

Det kalles fordeling av kostnader og er nok noe du bør venne deg til.

 

Vet du forresten at Jaguar X type er produsert i Belgia, og alt under skallet minus bakstillinga er Ford Mondeo.

 

Kjekt å vite litt før man blir for stor i kjeften

 

 

Haha tidenes beste! Flott vi har folk som Mondeo her på forumet

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden denne tråden startet i 2004 når M6 var ny...

 

Så kan vi jo komme med en konklusjon!

 

M6 Er en forbanna DRITTBIL!

Samme gjelder M3

Samme gjelder da også Mondeo og Focus!

 

Hvorfor??

 

Jo....

 

Alle disse bilene blir produsert på samme fabrikken med da de samme feilene som resultat!

 

Rust,rust,rust,rust,rust,rust,rust.....

 

Som oppretter på En butikk som har slike Masta biler i huset, så vi si at de vel ikke har så mye kvalitet i karossen, når en bytter hjulbuer/bakslkermer, 4 dører, panser og koffertlokk på 1,5 år gamle biler??

 

Tatt 4 biler nå, å gjennomsnitt rep kostnad er ca 60.000 pr bil!

Med 12 års garranti, så vil disse bilene bli rep 3 ganger i sitt liv, på mstas bekostning... smart???not!

 

Å jeg har bare 30 biler til.....som skal gjennom samme prosessen...

 

Å den er helvetes pipelyden hvis ikke du får på deg belte....ja det er grunn og nok til IKKE å kjøpe en slik bil!

 

puh!

For det første så er ikke fabrikkene de samme, men produksjonsprosessen på dørene er lik. Det har i ettertid vist seg at denne prosessen var litt dum, og den skal nå være forandret. Er forøvrig samme problemet på Mercedes og BMW(panser/bakluke) Hva skjermbuer angår har jeg aldri sett rust der på hverken Focus eller Mondeo av nyere dato, så det er nok spes for Mazda

Mazda 3 er basert på den nye Ford Focus, og den har ikke vi sett rust på enda, så det kan nok ikke være så likt som du vil ha det til

 

Forøvrig: Du som er AMCAR gutt burde vel kanskje ikke skrike for høyt. Jeg monterte ekstralykter på en 2004 Chevy Tahoe, og under monteringen så ramlet hele den tunge framfangeren av bilen, fordi brakettene rett og slett var rusta av. Det er noe annet enn løse fuger på dører det

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja for den Mondeo'n er jo halvparten så pen (Og bygd på Mazda grunnlag)
Mondeo ST 200 er bygd på Mondeo mk 2 som 99 og 2000 modell, og hvor du finner noe fra Mazda på den vet ikke jeg

 

ST 220 som er av den nye generasjonen er heller ikkke bygd på Mazda, Mazda 6 er derimot basert på Mondeoens bunnplate, mens motoren er en Ford USA konstruert 3 liters V6 som aldri har blitt benyttet i noen Mazda

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mazda 3-6 ++ blir produsert sammen med ford sine biler...

 

Mazda hadde ikke samme problemet før... men nå de nå blir produsert på samme måte som vlekjente rustholkene til Ford, ja så har de arvet sykdommen...

 

Så det så :D

 

Hehe...

 

Hjelper ikke at masta står for det de selger...

Når jappaneserene ikke forstår hva de holder på med!

 

Jeg er så lei ignoransen til de som sitter øverst i masta systemet at jeg holder på å :puke: !

 

Den 16 siders "Reparasjons oppskriften" swom er sendt ut internt, som er helt lik den ford sender ut til sine verksteder er bare vas fra ende til annen!

 

Da er det kanskje Amerikanerne som har litt av skylden, tror du ikke? Jeg bare tenker høyt:

 

Mazda eies av Ford, som gjør at Mazda ikke har så mye de skulle ha sagt, iallfall ikke på linje med Toyota eller Honda (til og med Mitsubishi har da noe de skulle ha sagt, DC er bedre enn Ford og GM). Når Ford bestemmer at Mazdabiler skal lages på Fordfabrikker og de skal dele, ehm, deler, blir det jo til at Fords deler infiltrerer Mazdaer og forverrer kvaliteten.

 

Dette har jo du også selv antydet, at det er amerikanske Fords skyld, ikke Mazdas. Derimot virker du som en litt annen person i posten under, kaller Mazda for "masta" og japanere for "jappaneserene". Nå er jeg kanskje litt flisespikker, men det var et veldig arrogant utsagn, som egentlig hører hjemme i barnehagen. For, hvis vi følger mitt forrige avsnitt, og din første post jeg har sitert, så har jo ikke Mazda så mye de skulle ha sagt. Da er det vel Ford som er ignorante, iallfall etter det du sier?

 

Forresten folk, det er ingen grunn til å kalle folk idioter og slikt, at et utsagn er idiotisk er noe annet enn at en person er idiot. Går det ikke an å føre en dialog/argumentasjon på dagens BF uten at folk skal kalle hverandre navn for ingenting? Jeez..

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å ta litt generelt. Blir lettere opgitt når folk er ensporet når det gjelder biler. En bil består av ganske mange deler. Ca halvparten av disse delene kommer fra underleverandører, og disse underleverandørene lager deler til mange forskjellige merker. Mange av problemene på dagens biler kan like gjerne skyldes dårlige eller underbetalte underleverandører. Men f.eks amcar heltene må vel begynne å få et problem med sin helligholdelse av den amerikanske bilen. Hva er en amerikansk bil? Mercedes ML er laget i USA, det samme er BMW X5. Chrysler Crossfire er en amerikansk bil, men alt under skallet er forrige generasjons Mercedes SLK. Kommer jeg inn på Amcartreff med en SLK ved å si jeg har tatt karosseribytte? Hva med Ford Focus opp til 04? Eneste forskjell på US og euroutgaven er støtfangerene, men USA utgaven er produsert i, netopp, USA. Hva med Ford Cougar, må den ha Mercury emblem for at jeg kan delta på Hunderfossen?

 

Hva med folk som sverger til japser? Kan risikere å få en bil produsert i England med motor fra VAG, eller en Suzuki produsrt i Ungarn

 

VAG har mange entusiaster, hva med VW Sharan? Alt untatt lykter og merker (og noen motorer) er det samme som Ford Galaxy, og de er skrudd (vel..) sammen i Portugal) Galaxy er heldigvis kommet i ny egen utgava nå, kjenner ikke detaljer på Sharan

 

Hva med Volvo elskeren som oppdager at han har Audi motor i V70 D5en sin, eller Ford entusiasten som kjører rundt med en Peugeot motor under panseret

 

Det jeg vil fram til er at det er greit å ha et favorittmerke, men man bør samtidig være veldig forsiktig med å si noe galt om andre merker, da man kanskje kan oppdage at man har en bil som er full av deler fra det merket man hater mest

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår