Gå til innhold

Sevenstock i LA

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei.

 

I september er det ut på tur igjen. 2 Sep. går flyet til USA og LA. Da skal råtassen og jeg på noe som heter Sevenstock. Det er ett treff for alle Mazda Wankelbiler. Sjekk linken her : 7-stock

 

Her kommer masse RX'er og (*-fanfare) 787B. For dere som har sovet i timen, så er dette 24 timers vinneren til Mazda. Endel har vel sett startup-videoen fra Laguna Seca som ligger på nettet? Nå skal dette oppleves LIVEyummy . (*-Etter dette er det helt greit å legge på røret.fatality )

 

Dette er den siste gangen dette kommer til å bli holdt, så det er veldig mange som kommer til å reise hit. Folk reiser fra hele USA i convoy, og noen kommer altså fra "lille Norge". Er også en mazda klubb fra Japan som kommer. Gøy, også med tanke på at vi også skal til Tokyo Auto saloon i vinter(*-knytte noen kontakter)

 

Selvfølgelig skal vi ha full audiovisuell rapport fra start til mål.

 

Uka før treffet skal vi være i LA og sjekke ut litt sjapper, evt noen "hot import nights ". Hvis det er noen som har noen tips om hva som foregår i LA (konserter, etc) i denne perioden, så er vi åpne for tips.

 

mvh

 

 

 

 

babyhmm? babyhmm?

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Heisann.

 

Er på tur enda. Treffet her borte er til helga.

 

Vi har kjørt en tur opp til San Francisco, Lake Tahoe, Vegas, og nå i LA igjen.

 

Idag var vi innom mazdatrix og 2 enorme hjulsjapper. Den ene var californias største, og der hadde de sinns med hjul. OK, jeg har sett 26'' på bilder, men HALLO !. Det er sinnsykt hvor store de er i virkeligheten. Og med spinnere, så blir de jo ganske bling-bling.

 

Mazdatrix har jeg vært på før, men det er gøy å være der. Gutta har skikkelig peiling ! Kjøpte endel parts til den nye "drifter'n".

 

Ellers har det blitt endel handling, og det en som bør glede seg til bursdagen sin når jeg kommer hjem. ;)

 

Jeg sender deg en meld. når jeg kommer hjem, Jus...eh..Mighty.

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mazdafun

 

Ellers har det blitt endel handling, og det en som bør glede seg til bursdagen sin når jeg kommer hjem. ;)

 

Jeg har bursdag i dag!! :D :D Er det meg, er det meg, er det meg!?!?!? :eek:

 

Angrer nå bittert på at jeg takket nei til å bli med på turen, men måtte prioritere skolestart. På lørdag kunne jeg stått 5m fra eksosrørene på en 787B på full blås...sukk.. Du og Råtassen får kose dere når trommehinnene sprenges!

 

Offtopic; har sannsynligvis en kjøper til gtx-motoren, om den passer noenlunde greit nedi en 2.gen 323F

Haakon O.

 

90 Eunos Cosmo 20B Type-S

88 Mitsu Colt dB-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by The Mazta'

 

Jeg har bursdag i dag!! :D :D Er det meg, er det meg, er det meg!?!?!? :eek:

 

Angrer nå bittert på at jeg takket nei til å bli med på turen, men måtte prioritere skolestart. På lørdag kunne jeg stått 5m fra eksosrørene på en 787B på full blås...sukk.. Du og Råtassen får kose dere når trommehinnene sprenges!

 

Offtopic; har sannsynligvis en kjøper til gtx-motoren, om den passer noenlunde greit nedi en 2.gen 323F

 

Hei.

 

Ja det er deg, det er deg....SLAPP AV ! ;)

Jeg forventer meg en fin gave i Januar når jeg har bursdag...

 

Trommehinnene skal blø på lørdag. Og du kommer til å angre lenge for at du ikke ble med. Det er sinns mye bra her borte for autofile jap-lovers.

 

Imorgen skal vi snike oss inn hos Mazda. Har ordnet en eksklusiv tour på "R / D - senteret" .

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Idag var det presse-dag, og vi sneik oss inn. Rigginga var i full gang, og det var IMSA rx-7, Boneville FC og FD, Mazda 360(1964 mod. uten wankel), Cosmo (gjesp), REPU, etc...

 

Masse gøy å se på. Snakket med flere "guruer", og det er endel nytt på gang. Atkins "smilte lurt i skjegget" når jeg spurte om noe var på G, og etter litt masing kom det endel nyheter om en helt ny serie wankelmotor. Det er en hel-alu motor som er totalprodusert av Atkins. Skal sitte i mange applikasjoner, så dette er en ny vår for wankelen. (Snart er blyantspisseren wankeldrevet:D )

 

Til oldschool-gutta, kan jeg si at Atkins hadde med en Datsun 510 med en 13B kompressormatet motor i. Masse gamp i den, og den hørtes helt hærlig ut. Ellers var det en RX-2 her netopp som så helt rå ut. Må ta masse bilder av den imorgen.

 

Akkurat nå er klokka rett over tolv om natta. Har kjørt gocart(det var bare drifting) mot endel rotor-heads. Banen her borte var lakkert! Tipper de må skifte dekk på kartene hvert 10-år. Bånn i bøtta i forhold til hjemme, men likt for alle, og en bra "workout".

 

Turen hjem fra gocarten gikk i en trimmet RX-8. Full eksos ++ gjorde 10 k rpm til en musikalsk nytelse. Nå må jeg ha en 8'er også(Stakkars lommeboka).

 

Gleder meg til imorgen.

 

God natt.

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Er akkurat ferdig med den offisielle middagen etter sevenstock.

 

WOW !

 

For en dag. Jeg trodde den skulle bli bra, men at det ble såå bra trodde jeg ikke var mulig.

 

Alt ! av wankler. Cosmo sport 110, RX-whatever, og masse drag, IMSA, 787B, etc.

 

STARTET OPP !

 

Noen bilder.

 

 

 

Natta !zzzzBilder

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 9 months later...

Hei

 

Jeg og Mazdafun reiser iallefall, blir vel borte i 2-3 uker, men selve sevenstock 8 er 8.-10. Oktober. Vi har bestilt billetter til Banketten og hotellet allerede!

Blir det halvparten så bra som forrige året er det mer enn vellykket! :popcorn

 

 

Det er jo Mekka for alle som virkelig bryr seg om wankel. Reiser man ikke vært år er man ikke ordentlig interessert yodude

 

MVH

RE-Amemiya ---- ROY-Hva med meg a

3 rotor power

1986 Rx7 Drifter (FD motor)

1993 Mazda 323 GTR

1990 JC Cosmo 20B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår