Gå til innhold

Hvem påstår at alu-vinge ikke passer alle biler?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • 4 months later...
  • Svar 432
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 year later...

Ser det er lenge siden noen har skrivi noe her.. :P

Men herregud folkens.. De fleste bildene jeg har sett i denne tråden har vært av sportsbiler.. Sportsbiler, som den nye typen celica.. og calibra osv. KLER faktisk slike spoilere. Fordi de fremhever det sportslige preget ved bilen.

 

Jeg er enig i at detser harry ut på for eksempel gammel Lada.. men har dere noen gang tenkt på at det er nettopp derfor folk gjør det?.

Why do they always name hurricanes after women?

When they arrive they are wet and wild, and when they leave they take your house and your car. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er lenge siden noen har skrivi noe her.. :P

Men herregud folkens.. De fleste bildene jeg har sett i denne tråden har vært av sportsbiler.. Sportsbiler, som den nye typen celica.. og calibra osv. KLER faktisk slike spoilere.

 

Celicaene med slik vinger, sr somregel Fremhjuldrevne... trenger de downforce bak da? :p

 

samme med Calibra, er somregel de daue Fremhjulsdrevne uten turbo som har slike vinger :p

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Celicaene med slik vinger, sr somregel Fremhjuldrevne... trenger de downforce bak da? :p

 

samme med Calibra, er somregel de daue Fremhjulsdrevne uten turbo som har slike vinger :p

 

kjører du på bane, så er det kjekt med litt grep bak, sjølom det trekker framme.. ikke tenkt på det du da?

-BMW e30 320 tramp drifter posjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjører du på bane, så er det kjekt med litt grep bak, sjølom det trekker framme.. ikke tenkt på det du da?

 

tenk på alle de som opplever boble syndromet, hvor da bilen veier 5kg på forhjulene i 100kmh pga feil vinkel på vingen...

 

rart at noen skal kjempe for disse stygge tingestene folk slenger på bilen...

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er lenge siden noen har skrivi noe her.. :P

Men herregud folkens.. De fleste bildene jeg har sett i denne tråden har vært av sportsbiler.. Sportsbiler, som den nye typen celica.. og calibra osv. KLER faktisk slike spoilere. Fordi de fremhever det sportslige preget ved bilen.

 

Jeg er enig i at detser harry ut på for eksempel gammel Lada.. men har dere noen gang tenkt på at det er nettopp derfor folk gjør det?.

 

Calibra og Celica er IKKE, og jeg gjentar, IKKE en del av gruppen "Biler som med rette modifikasjoner kan kle alu/carbonvinger". Uansett faen hva du måtte gjøre med disse to bilene, så er det ikke en kjangs, og da mener jeg ikke en brøkdels prosent av en kjangs engang, at de bilene skulle kle en slik vinge.

 

Hva i GUDS navn skal du med en faens aluvinge på en fwd "sportsbil" ? Blir like dumt som om jeg skulle pakke en evo-vinge på saaben min "fordi den har turbo og går greit".

 

Angående lada kommentaren din: Finnes sikkert mange som gjør det på pur faen. Kunne godt ha gjort det selv bare for the fun. Men så har du de stakkars jævlene, som sitter hjemme med nyinnkassert trygd og et brennende ønske om og gjøre Accenten sin om til en "gatebil".

 

De folkene som gjør sånt, fortjener egentlig ikke retten til og leve. De er.. Undermennesker. De må rett og slett forkastes, anses som en "feilvare" og glemmes. En slik rase av mennesker kan ikke tolereres i et moderne samfunn, vi kan ikke risikere at slike folk skal reprodusere og sette til livs avkom som er truende til å gjøre akkurat samme feil som deres foreldre.

 

I det minste steriliser slike mennesker. Altså, tenk over det: Vil du at ditt barn skal gå i barnehage med en unge, hvis faren har montert aluvinge på en ellers kliss orginal Neon?

 

ET NORGE UTEN ALUVINGER! ET RENT NORGE! ET SAMLET NORGE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Calibra og Celica er IKKE, og jeg gjentar, IKKE en del av gruppen "Biler som med rette modifikasjoner kan kle alu/carbonvinger". Uansett faen hva du måtte gjøre med disse to bilene, så er det ikke en kjangs, og da mener jeg ikke en brøkdels prosent av en kjangs engang, at de bilene skulle kle en slik vinge.

 

 

En annen ting som en kan ta med i betraktningen er at verken Toyota Celica eller Opel Calibra kom med en stor stor vinge, selv som GTFour, Turbo osv.

Og jeg har en mistanke om at både Opel og Toyota har litt bedre peiling på aerodynamikk enn den gjengse nordmann.

 

At det som kanskje en gang var vanlige gatebiler har både bredding og spoilere i DTM, Berg Cup utgave osv er noe helt annet.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Celicaene med slik vinger, sr somregel Fremhjuldrevne... trenger de downforce bak da? :p

 

 

Det kan godt være, enkelte fremhjulstrekkere kan bli vel viltre i høy hastighet.

Det er ikke mange biler som har vinge for at de ikke skal spinne løs med bakhjula skjønner du, selv biler med masse hk slipper ikke bak i høy hastighet.

 

Men nettopp i svinger kan mange biler lette på hekken ganske mye, og da hjelper en vinge.

 

(jeg snakker ikke om Torshov jallavinger som ikke er justert skikkelig, men det virker som det er mange som ikke vet poenget med aerodynamikk på en bil.)

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i GUDS navn skal du med en faens aluvinge på en fwd "sportsbil" ? Blir like dumt som om jeg skulle pakke en evo-vinge på saaben min "fordi den har turbo og går greit".

 

 

Dette var jo en usedvanlig klønete kommentar. Selvfølgelig har en fwd bruk for bakvinge. Dog skal man sette seg selv i en utrolig hårete situasjon på landeveien, før den kommet til nytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.. :P. SÅ gøy at det kom så mange svar på innlegget mitt..:P

 

Til alle dere som snakker om at fremhjulsdrevne biler ikke TRENGER store vinger. Jeg er fullstending klar over det, jeg har heller aldri sagt at de TRENGER dem. Selv om bilen kler den, så vil jo ikke det si det samme som at den trenger den.

 

Så da spør jeg igjen.. om man tenker kun på utseende, og ikke tenker på om bilen trenger vingen eller ikke.. hva er så fælt med disse om de sitter på riktig bil?

 

Til deg med saaben.. jeg vurderer en alu vinge på min 900.. den er matt svart, og har leopard trekk på seter og i dørene.. Den er så harry at den rett og slett trenger en vinge for og gjøre den 100% blodharry xD.

Why do they always name hurricanes after women?

When they arrive they are wet and wild, and when they leave they take your house and your car. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De folkene som gjør sånt, fortjener egentlig ikke retten til og leve. De er.. Undermennesker. De må rett og slett forkastes, anses som en "feilvare" og glemmes. En slik rase av mennesker kan ikke tolereres i et moderne samfunn, vi kan ikke risikere at slike folk skal reprodusere og sette til livs avkom som er truende til å gjøre akkurat samme feil som deres foreldre.

 

Usaklig skrevet. En bil trenger ikke ha et behov for en vinge for å få den påmontert, det er kun trangsynte folk med fordommer som ender med å irritere seg over det.

 

Jeg tror sannelig jeg hadde slengt en heftig alu-ving på min '88 Bluebird uten et snev av motoreffekt bare for å irritere folk med fordommer.

'92 Volvo 850 GLT 192HK - R.I.P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår