Gå til innhold

Rallye med 1.8T 20V

Ranger emnet


Krazy3en

Anbefalte innlegg

Lurer på noe... kanskje litt off topic , men hvordan er det og få godkjent 1.8T i Golf II ? G60 bremser er jo godkjente for 160hp så er det "bare" til og bruke bremsene , eller er det mer som må til ?

 

krever de tuv ved eventuell godkjenning eller ?

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke behøve å bytte bremser nei. Det er bare å skrive til biltilsynet å si hva du ønsker å gjøre. Når du har fått godkjent planene, er det bare til å gå i gang. Så må du bare vise det på biltilsynet, og ting skal vel være greit.

 

Helt til de begynner å skape seg (noe jeg har fått inntrykk av at de gjør til stadighet).

Rallye G60 Soon to be 16vT

Rallye --> .:R32. Prosjekt.

Golf 2 VR6. Prosjekt.

 

Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid.

 

Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry hvis jeg virker litt vanskelig her nå, men det er et par ting som skurrer litt.

 

Først sier du at du kun trenger grenrør, dyser og turbo for å få 300hk i en 1.8 20vt. Noe de fleste tror jeg kan skrive under på er feil.

Så sier du at TS tar 20k for et 300hk kit, noe som også høres ganske merkelig ut.

Så sier du at du regner med å få godkjent 300hk i en golf rallye?

Med originalbremser?

:confused:

Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln -

ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LupoB0Y

Sorry hvis jeg virker litt vanskelig her nå, men det er et par ting som skurrer litt.

 

Først sier du at du kun trenger grenrør, dyser og turbo for å få 300hk i en 1.8 20vt. Noe de fleste tror jeg kan skrive under på er feil.

Så sier du at TS tar 20k for et 300hk kit, noe som også høres ganske merkelig ut.

Så sier du at du regner med å få godkjent 300hk i en golf rallye?

Med originalbremser?

:confused:

 

TS Racing mente det var det som dkulle til for å få 300hk. Han kunne også levere dette for 20k. De kit'ene han leverer består jo av mer enn disse tre tingene og er jo f.eks til en Golf 4, A3/S3, A4 osv. Jeg har ikke så mye peil på disse motorene, så jeg får nå se hva jeg får til.

 

Og når det gjelder bremsene, så var det for å svare Gou på hans spørsmål om du måtte bytte disse for å få godkjent motoren i bilen. Det trenger du selvfølgelig ikke når bilen originalt er levert med 10hk mer enn 1.8T motoren har. Skal man begynne å trimme, så må man selvfølgelig bytte bremser som er godkjent for den nye effekten.

 

Men det er lov å være kritisk. ;) Takker for innspill folkens. Kjør på.

 

Alt man ikke kan, må først læres:D

Rallye G60 Soon to be 16vT

Rallye --> .:R32. Prosjekt.

Golf 2 VR6. Prosjekt.

 

Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid.

 

Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Krazy3en

 

TS Racing mente det var det som dkulle til for å få 300hk. Han kunne også levere dette for 20k. De kit'ene han leverer består jo av mer enn disse tre tingene og er jo f.eks til en Golf 4, A3/S3, A4 osv. Jeg har ikke så mye peil på disse motorene, så jeg får nå se hva jeg får til.

 

De kitene jeg leverer blir bygget til den enkelte bil, og har også mulighet til å kunne tilpasse grenrøret litt til spesielle anledninger.. ;) :D Dette pga. at jeg lager veldig mye selv, bl.a grenrør, alt av trykkrør, innsugsrør, evt. motorfeste og eksos.

________________

mvh.

 

Roy G. Hansen

Audi RS3 '97

http://members.cardomain.com/rozar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rozar

 

De kitene jeg leverer blir bygget til den enkelte bil, og har også mulighet til å kunne tilpasse grenrøret litt til spesielle anledninger.. ;) :D Dette pga. at jeg lager veldig mye selv, bl.a grenrør, alt av trykkrør, innsugsrør, evt. motorfeste og eksos.

Da er det nok en mulighet for at jeg kontakter deg når dette skal gjøres da. Hvis du sender meg ett telefonnr. på PM, så kan vi snakkes.

Rallye G60 Soon to be 16vT

Rallye --> .:R32. Prosjekt.

Golf 2 VR6. Prosjekt.

 

Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid.

 

Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Krazy3en

 

TS Racing mente det var det som dkulle til for å få 300hk. Han kunne også levere dette for 20k. De kit'ene han leverer består jo av mer enn disse tre tingene og er jo f.eks til en Golf 4, A3/S3, A4 osv. Jeg har ikke så mye peil på disse motorene, så jeg får nå se hva jeg får til.

 

Dette er direkte feil. For 20 000,- hos TS racing får man rett i overkant av 200hk. Skal man over 200-210 hk må det turbo bytte ++++ til. Det er kun Rozar som leverer kit som passerer 300 hk til under 100 000,- kr. Hvis TS leverer 300 hk for 20 000, så tror jeg det kjørre rundt ganske mange mennesker med 1.8T her i landet som vil føle seg ganske snytt når de kun har fått chip, cat back og RAM AIR filter til den prisen....

 

EKS:

Ace Competetion(TS-RACING) : 320 kit: 175 000,-

Komplett raceavgassystem inklusive racekat, intercooler, modifierat bränslesystem, special insugningsrör, modifiering styrelektronik, modifiering front inklusive frontbalk, ur och in motor, byte vevstakar, kolvar, portning topplock, packningar motor, byte grenrör, raceturbo, byte avgasventiler, ventilfjädrar, ventilfjäderbrickor, byte spridare, luftmängdsmätare, modifiering luftfilter, mm mm.

 

Dahlback Racing: 330 kit: 237.104,-

Byte av E-Prom, optimering av flöde till intercooler, byte turbo, grenrör, wastegate, intercooler, bränsletrycksregulator, spridare, vevstakar, koppling, luftfilter, ombyggnad luftfilterbox och rör till och från intercooler samt byte till racekat och komplett rostfritt avgassystem.

 

Chipsenter: 240 kit: 79.000,-

Anpassad programvara, 4st spridare. Effektavgassystem från turbon och bakåt inkl en racekatalysator. Större LMM hus och optimering utav luftflödet. Större turbo grövre grenrör och en ny I/C, samt ett KN sportluftfilter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boramannen

 

Dette er direkte feil. For 20 000,- hos TS racing får man rett i overkant av 200hk. Skal man over 200-210 hk må det turbo bytte ++++ til. Det er kun Rozar som leverer kit som passerer 300 hk til under 100 000,- kr. Hvis TS leverer 300 hk for 20 000, så tror jeg det kjørre rundt ganske mange mennesker med 1.8T her i landet som vil føle seg ganske snytt når de kun har fått chip, cat back og RAM AIR filter til den prisen....

 

EKS:

Ace Competetion(TS-RACING) : 320 kit: 175 000,-

Komplett raceavgassystem inklusive racekat, intercooler, modifierat bränslesystem, special insugningsrör, modifiering styrelektronik, modifiering front inklusive frontbalk, ur och in motor, byte vevstakar, kolvar, portning topplock, packningar motor, byte grenrör, raceturbo, byte avgasventiler, ventilfjädrar, ventilfjäderbrickor, byte spridare, luftmängdsmätare, modifiering luftfilter, mm mm.

 

Dahlback Racing: 330 kit: 237.104,-

Byte av E-Prom, optimering av flöde till intercooler, byte turbo, grenrör, wastegate, intercooler, bränsletrycksregulator, spridare, vevstakar, koppling, luftfilter, ombyggnad luftfilterbox och rör till och från intercooler samt byte till racekat och komplett rostfritt avgassystem.

 

Chipsenter: 240 kit: 79.000,-

Anpassad programvara, 4st spridare. Effektavgassystem från turbon och bakåt inkl en racekatalysator. Större LMM hus och optimering utav luftflödet. Större turbo grövre grenrör och en ny I/C, samt ett KN sportluftfilter.

 

En ting er ihvertfall sikkert. En turbo, ett grenrør, og fire dyser koster ikke mer enn 20000,- Det er den prisen han gav meg. Ett grenrør 6-7000. Turbo og dyser, 13-14000 tilsammen. Det er nok litt mer reellt spør du meg. Men de kit'ene gutta leverer består av MYE mer. Det er jo bare å lese hva du selv skriver. Og det skulle ikke forundre meg om det er montering med i de prisene der også.

Rallye G60 Soon to be 16vT

Rallye --> .:R32. Prosjekt.

Golf 2 VR6. Prosjekt.

 

Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid.

 

Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er inkludert montering ja, men vi er likevel langt unna 20 000,-. Hadde jeg fått 300 driftsikre hester for 20.000 i min så hadde jeg hatt det for lenge siden. Hva med mapping? Hva med kjøling? Eksos? Clutch? Bensintrykksregulator? De skal vel fungere i praksis disse 300 hk'ene også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boramannen

Er inkludert montering ja, men vi er likevel langt unna 20 000,-. Hadde jeg fått 300 driftsikre hester for 20.000 i min så hadde jeg hatt det for lenge siden. Hva med mapping? Hva med kjøling? Eksos? Clutch? Bensintrykksregulator? De skal vel fungere i praksis disse 300 hk'ene også?

 

Ganske stor IC på Rallye, effektanlegg er snart innkjøpt, datasprut blir nok anvendt, cluch'en blir nok sinter (eller noe liknende) Bensintrykksregulator, er vel det eneste jeg kan komme på som skal gi meg noe å bryne meg på når det gjelder anskaffelse. Jeg skal få måling på den for å se om det leveres 300hk selvfølgelig. TS Racing sa at det var de tre tingene jeg trengte for 300hk, så vi får se om det kan stemme. Jeg påstår ikke at dette er riktig. Jeg vil bare prøve. Men PRISEN er ihvertfall 20k for grenrør, turbo og dyser. (Selv om det er penger nok, for en gjerrig stakkar). Jeg er selvfølgelig like spent som alle andre på denne teorien, men jeg ville jo være dum å ikke prøve den ut, når man se prisen andre betaler for 300hk.

Rallye G60 Soon to be 16vT

Rallye --> .:R32. Prosjekt.

Golf 2 VR6. Prosjekt.

 

Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid.

 

Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boramannen

 

Dette er direkte feil. For 20 000,- hos TS racing får man rett i overkant av 200hk. Skal man over 200-210 hk må det turbo bytte ++++ til. Det er kun Rozar som leverer kit som passerer 300 hk til under 100 000,- kr. Hvis TS leverer 300 hk for 20 000, så tror jeg det kjørre rundt ganske mange mennesker med 1.8T her i landet som vil føle seg ganske snytt når de kun har fått chip, cat back og RAM AIR filter til den prisen....

 

EKS:

Ace Competetion(TS-RACING) : 320 kit: 175 000,-

Komplett raceavgassystem inklusive racekat, intercooler, modifierat bränslesystem, special insugningsrör, modifiering styrelektronik, modifiering front inklusive frontbalk, ur och in motor, byte vevstakar, kolvar, portning topplock, packningar motor, byte grenrör, raceturbo, byte avgasventiler, ventilfjädrar, ventilfjäderbrickor, byte spridare, luftmängdsmätare, modifiering luftfilter, mm mm.

 

Dahlback Racing: 330 kit: 237.104,-

Byte av E-Prom, optimering av flöde till intercooler, byte turbo, grenrör, wastegate, intercooler, bränsletrycksregulator, spridare, vevstakar, koppling, luftfilter, ombyggnad luftfilterbox och rör till och från intercooler samt byte till racekat och komplett rostfritt avgassystem.

 

Chipsenter: 240 kit: 79.000,-

Anpassad programvara, 4st spridare. Effektavgassystem från turbon och bakåt inkl en racekatalysator. Större LMM hus och optimering utav luftflödet. Större turbo grövre grenrör och en ny I/C, samt ett KN sportluftfilter.

 

hoho disse prisene er jo bare helt Beyond...

237 svenske høvdinger for deler til 60K-70K (+ 170K for jobben....)

Ikke rart at disse gutta har penger til overs for å trimme sine egne biler.

 

Rozar bør jo kunne få en del kunder hvis hans kit holder hva det lover.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by arildh

 

hoho disse prisene er jo bare helt Beyond...

237 svenske høvdinger for deler til 60K-70K (+ 170K for jobben....)

Ikke rart at disse gutta har penger til overs for å trimme sine egne biler.

 

Rozar bør jo kunne få en del kunder hvis hans kit holder hva det lover.

 

Så enig, så enig. Han kan tjene flesk da ja. Han lager visst grenrør selv. Det er jo ideellt for meg, hvis han klarer å lage ett spesiellt til min bil.

Rallye G60 Soon to be 16vT

Rallye --> .:R32. Prosjekt.

Golf 2 VR6. Prosjekt.

 

Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid.

 

Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rozar

 

De kitene jeg leverer blir bygget til den enkelte bil, og har også mulighet til å kunne tilpasse. Dette pga. at jeg lager veldig mye selv, bl.a innsugsrør

Skal du ha for å lage meg en STOR innsugsmanifoild til EV'n min da??

Store, feite rør ut fra et gedigent plenum!!! Bolt-on på EV-toppen!

(skal ikke brukes til overladning)

Old Volkswagens never die, they just go faster!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår