Gå til innhold

Teknisk spørsmål på oppkjøring

Ranger emnet


Bård

Anbefalte innlegg

Er det slik at alle får et teknisk spørsmål når de kjører opp?

Jeg vil si at jeg kan endel slike grunnleggende ting om bil, og sikkert ville være i stand til å svare på et teknisk spørsmål, men dersom jeg ikke greier dette, vil jeg da stryke? Eller er det mulighet for å få et nytt spørsmål?

Jeg regner med at det vanligste er spørsmål om bremsekraftforsterker eller dekkslitasje, men er det andre ting jeg burde kunne også?

Hva fikk dere teknisk spørsmål om på oppkjøringen? (Legg gjerne ved svaret deres også...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter som jeg har skjønt er det ikke så lenge siden de begynte med dette spørsmålet, og da var det snakk om at hvis man ikke svarte rett fikk man ikke kjøre opp den dagen...

 

Mulig jeg tar feil, og/eller at sensorene ikke tar så tungt på det.. :)

94 Pug405GTX

x -86 VW Golf CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DA jeg kjørte opp hadde jeg kjøretime på morgenen før oppkjøringa. Da gikk læreren min igjennom de vanligste spørsmåla man kunne få. Skifte spyleveske, bremsekraft osv, men da jeg kjørte fikk jeg ingen spørsmål i det hele tatt. Har hørt om flere som har opplevd det samme, men også om folk som har fått spørsmålet etter at oppkjøringsrunden er over, men tror ikke det teller så veldig mye akkurat....

Working hard or hardly working

Født fri -- Skattet ihjel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det såkalte 'tekniske' spørsmålet er ingenting å bekymre seg om. Svarer du feil har det ingenting å si for utfallet av oppkjøringa.

 

Men kan du litt om bil, så kan du svare riktig uansett.

 

På oppkjøringa mi, fikk jeg 2 spørsmål:

 

-hva er minimum mønsterdybde på vinter/sommerdekk

-hva slags dekk sitter på bilen

 

Vel....svarer man feil på den siste, så har man vel kanskje ingenting bak rattet på en bil å gjøre.... ;)

 

 

mvh

Pantera

'07 Citroén C4 1.6 HDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PoloThomas

DA jeg kjørte opp hadde jeg kjøretime på morgenen før oppkjøringa. Da gikk læreren min igjennom de vanligste spørsmåla man kunne få. Skifte spyleveske, bremsekraft osv,

 

Så, hvor ofte skifter du spyleveska du da? :D

 

Fikk ikke noe teknisk spørsmål på oppkjøringa til bil, men da jeg kjørte opp til Kl T når jeg var 16 fikk jeg spørsmål om kjørelys, forskjell på lysmønsteret i lykta ved nær og fjærnlys og lignende.

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bård

Er det slik at alle får et teknisk spørsmål når de kjører opp?

Jeg vil si at jeg kan endel slike grunnleggende ting om bil, og sikkert ville være i stand til å svare på et teknisk spørsmål, men dersom jeg ikke greier dette, vil jeg da stryke? Eller er det mulighet for å få et nytt spørsmål?

Jeg regner med at det vanligste er spørsmål om bremsekraftforsterker eller dekkslitasje, men er det andre ting jeg burde kunne også?

Hva fikk dere teknisk spørsmål om på oppkjøringen? (Legg gjerne ved svaret deres også...)

 

Sensoren spurte meg om lysene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sensoren spurte meg om hvordan jeg blir kvitt dugg i bakruta. Var jo ikke av det vanskeligste jeg kunne få, men sensoren var ikke så hypp på å spørre meg ut om en masse ting og tang. Han ville heller se meg kjøre. Bestått etter 25min kjøretur. Dette var da på Jessheim.

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår