Gå til innhold

Ladetrykk på standard 323 GT-R ?

Ranger emnet


arildh

Anbefalte innlegg

Leste følgende på nettet om turbotrykk på GT-R:

 

"... Boost is controlled by a dedicated computer map, and its maximum pressure is 450 mm of mercury (Hg). "

 

??

 

Hvor mye er 450 mm of mercury ? 0.45 Bar ?

Jeg monterte nylig en ladetrykkmåler i bilen ( elektronisk GReddy 52 mm) som jeg mener viser 0.5 bar på full fres. Er litt usikker da jeg mangler brakett og måtte charge rundt i søndagstrafikken med meteret i hånden .. :rolleyes:

 

På Idle viser den 500 mmHg.

 

Høres dette riktig ut ?

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by arildh

Leste følgende på nettet om turbotrykk på GT-R:

 

"... Boost is controlled by a dedicated computer map, and its maximum pressure is 450 mm of mercury (Hg). "

 

??

 

Hvor mye er 450 mm of mercury ? 0.45 Bar ?

Jeg monterte nylig en ladetrykkmåler i bilen ( elektronisk GReddy 52 mm) som jeg mener viser 0.5 bar på full fres. Er litt usikker da jeg mangler brakett og måtte charge rundt i søndagstrafikken med meteret i hånden .. :rolleyes:

 

På Idle viser den 500 mmHg.

 

Høres dette riktig ut ?

 

450mm/HG er 0.6bar..! ;)

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by arildh

Joda. Etter litt mer testing ser jeg at jeg får 0,6 på min også.

 

Boost kan ikke være mye kontrollert av ECU hvis man får 1.1 bar av å renske opp litt i luftveiene.

 

Problemet er at wastegaten ikke klarer å flowe vekk nok eksos når du "åpner luftveiene" på GT-R'en, så du får såkalt boost creep. Min GT-R som har luftfilter og 2,5" eksos fra HKS ligger på ca 0,6bar fra ca 3500 til 5000 rpm, så stiger den oppover til 0,9bar derifra og opp til 7000 rpm. Husk at GT-R'en er proppa igjen i begge ender, og gir utrolig bra respons på billige modifikasjoner. Prøv i første omgang å borre noen hull i undersiden av luftfilterboksen, og erstatt bakpotta med et rør rett ut - dette bråker faktisk ikke mye i det hele - så har du sikkert 10hk ekstra, helt gratis :) Jeg gjorde dette på min forrige GT-R, og merket god forskjell, den dabbet ikke av over 6000rpm slik den gjør som standard, men dro med fullt øs opp til turtallsperren.

Haakon O.

 

90 Eunos Cosmo 20B Type-S

88 Mitsu Colt dB-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helga fikk jeg satt på en TurboXS H34 dumpventil på GT-R'n.

Jeg ble litt forundret da jeg fikk nå fikk 0.8 (Tidligere 0,6) på full fres. Merket også at den drar villigere over 5K. Med andre ord så "lekker" tydeligvis den originale dumpen slik at luften går delvis i retur ved 0,6 bar. Bilen er helt original ellers. Dumper for tiden til atmosfære men skal koble den i retur. Må bare høre meg lei på øøøørrnnn--Psjyhh lyden først :)

 

Noen som leser dette som har en TurboXS H-RFL ? Hvor mange skiver har dere over stempelet ? De 6 skivene som fulgte med ventilen gir ikke nok trykk til å holde den lukket på tomgang.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår