Gå til innhold

MX-5 --- Miata

Ranger emnet


wang911

Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har virkelig lyst på en mx-5. spesielt til sommeren. Hva må man ut med for en pen miata som har gått rundt 100.000?

 

Hva heter modellen du har larsmx5? og i hvilke år ble den produsert? Hvordan blir effekten blir det på 1,8l og 1,6l hvis man slenger på det turbo-kittet som er nevnt før her? Hvordan er interiøret? seter, evnt. skinn? Vet dere om noen gode sider på nettet om miata?

Er nysgjerrig..

Stay UnderGround

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kom i 89 og var like å se på til `99, de første får du fra 80-110K men er det gjort mye med de koster de mere. Jeg skal ha 170 for min men da er det gjort enormt mye med den.

Søk på http://www.miata.net og http://www.flyingmiata.com. Er veldig mange forskellige kit på markedet og det er store pris forskjeller. De billigste er uten intercooler og jeg vil ikke anbefale å lade over 0,4bar. I de dyreste er det med cooler, data sprut, dyser, pumpe, større turbo med kulelager, etc. Med de dyreste kittene kan du hente ut 250+Hk av 1,6L alt etter hvor mye du vil stesse motoren med ladetrykk.

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dee Jay

Jeg har virkelig lyst på en mx-5. spesielt til sommeren. Hva må man ut med for en pen miata som har gått rundt 100.000?

 

Hvordan er interiøret? seter, evnt. skinn? Er nysgjerrig..

 

jeg ville ikke kjøpt noe nyere en 93mod for i 94 ble motoren på 90hk istendenfor 116hk.

For en strøken 92,93mod som har godt ca 120000km må man gi ca 100 000 - 125000kr spørs litt på fargen om det er skinnseter,utstyr++

 

det står en del annonser på norsk mx5\miata klubb

1992 skyline R32

1994 s13 gpsports driftebil

 

x1992 mazda mx5 turbo

x1991 nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 2000 mod er ikke tyngere en 1015 kg.

 

Og den var ikke gått mer en litt over 10 000 km...

 

Er kjemmpe fornøyd.

 

Jeg har sammen med en venn regnet en del på MX-5 fra Tyskland i det siste.

Om man er heldig så får man en bil som ikke er vinterkjørt og til og med biler som ikke er hatt ute i regn fra 98 (ca 45 000 km) til ca 125 000 ferdig på skilter i norge.. :)

"Real cars are designed to carry only two people - anything else is just a bus"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem å få inn større felger en 16", men det er ikke å anbefale.

 

Det kommer jo litt an på hva du er ute etter, Kjøreegenskaper eller å vise seg fram.

 

Mazda begynner fra neste år og levere 16" på alle versjoner, men jeg er nok mer enige med hva CAR i england skriver. Bilen er bedre med 15" Husk at dimmensjonen er 195, 50, 15.

 

Det er ikke så mye gummi det.. :)

 

Det som er problemet med å gå opp i størelse på en såppas liten og lett bil med rask styrerespons, er at du ofte ødelegger en del av den innebygde kjappheten i styreresponnsen.

 

Bare så det er sagt så har jeg ikke mye i mot store felger , men alt til sin bil. Har både hatt 16" 17" 18" og 19" , men ville ikke ha noe mer en 15 på MX-5'en.

"Real cars are designed to carry only two people - anything else is just a bus"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har bare hatt MK1 og liker disse veldig godt. Har aldri hatt noe problem med en eneste en hvis man ser bort fra at 1,6 bak akselen og mye turbo trykk ikke er beste venner. Er ikke så økonomisk forsvarlig å ha norsk bil i sverige. Hadde aldrig solgt den om jeg bodde hjemme. Har endelig fått byttet alt som har iritert meg med den. Men, men. Får kansje gjort ferdig noen av de andre prosjektene i steden da.

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår