Gå til innhold

Gullet mitt!!!


Viking067

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
Originally posted by Viking

Slenger et bilde av prosjektet.Håper det blir klar engang, for tiden renner ut!

Så får vi se om det blir gatebil 2003 eller 2004!

 

mangler det ikke no' ??

 

 

kompisen min (som jeg fortalte om på sol en gang) er snart ferdig med sin lotus... Den har nå fått alukarosseri og sykkelskjermer, og han venter på en 138hk motor fra han som importerer caterham... Synes bilen ser endel bedre ut nå som glassfiberkarosseriet er byttet ut. fargen på nesa/ skjermene blir racing green metallic..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mangler litt til ja. Har fått den på hjula (bildet ble tatt ifjor) og rulla litt med den men jobben har tatt mye tid og snart reiser jeg på jobb/tur.

Skjermene har jeg ikke gidda å satt på, ser jo litt tøffere uten, men brooklands rutene er på plass og tonneau coveret ligger der!

Motoren er på 165hk/7000rpm.

 

Stiligt at kameraten din er ferdig :-)) blir flott å se flere på veiene i sommer!

 

Hils!

 

 

P.S: tok den rød jeg, for mange av brg fargen rundt omkring

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs egentligt på motorvalg etc.Men den raskeste kit car`en bygd med Hayabusa mc motor klarer 0-160-0 på 13,69 sek.(175hk/430kg).Da heter den Megabusa!!!

 

De originale s7 har jo ikke noe særlig toppfart men de klarer å holde den farten i svingene også, noe som gjør de veldig morsomme på f,eks vestlandsveier og slikt. :-)

Drømmen er jo en med Coventry Climax BFF alumotor på 900 ccm.

 

Tingen er at du ikke trenger stor motor for å flytte bilene, det holder med en 1000ccm til 1800ccm og da går de som olja lyn.

 

0-100 på 6,5 sek og toppfart på 180/190 er ikke uvanlig! og dette med motorer på rundt 140/170hk.

 

Så performance er det jo........"More smiles than miles!"

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

var innom han kompisen igår... nå var motoren endelig kommet i hus...

135-140 hk vil nok få litt fart i sakene, og så skal det også monteres større gassere..

Han må bytte bunnpanne riktignok, det var noe forskjell mellom caterham og lotusen (serie 2, eller var det 3?)

Gleder meg til en prøvetur!! :) :D

 

Selv må jeg vente til juni før min bil dukker opp(på vei fra USA)..:( :(

 

Vel, vel... jeg fikk iallefall kjørt nesten 60 miles med sykkelen i helgen.. det var deilig å se at målet snart er nådd, etter 4 års arbeid og 6 år med drømmen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er kjøpt fra Østerrike og tatt in som veteran(70).Så det er en Lotus.Caterham tok over fabrikken i 73.

 

Som kit car i norge tror jeg det ville blitt vanskeligt jfr. Pegasus, Westfield, DAX (rush), Robin Hood og Locost, da denne må bygges opp(oppbygningsavgift etc) .

Har du penger så skulle det gå greit tror jeg.

Det som går an er å kjøpe en fra f,eks sverige( svenske kr er lav) og ta den inn som veteran el,l.

Nå har vel reglene blitt forandret mht avgifter etc så jeg tror det er best å sjekke med toll.no.

Locost har forhandler i Norge men tror ikke bilene er registrert, de brukes vist bare til løp http://www.locost.no/index.htm

 

http://www.hilding.no/ er også en side med samme tema, billige biler til løp.Problemet er at jeg ikke tror du får disse registrert, men du kan jo sende dem en mail og spør!!

 

Lykke til

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår