Gå til innhold

reg. rx7 fra usa

Ranger emnet


tobbern

Anbefalte innlegg

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

5500kr for tuv papirer? betalte vel noen hundre sist jeg bad om papirer fra tuv, eller er det noen spes. grunn til at de skal være så dyre?

 

så ihvertfall en del 92-93 rx'er på http://www.kaizousha.com som kosta fra 35-55k. Hvor mye betalte du i frakt på din da?

 

hvor mye burde man ut med for en i grei stand da? 680.000yen?

 

Mvh

tobias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TUV papirene blir så dyre pga, at bilen i grunn ikke typegodkjent i europa pga annet chassi nr. På grunnlag av dette så må det fremskaffes så mye dolumenter fra fabrikk, for at TUV skal utstede et TUV dokument.

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man kvittering på 5500 kr så koster det jo det. Verre hvis det noen tar høy fortjeneste på å "selge" dem. Kan en få tak i, kan alle! Ingen har rettigheter på papirer der så vidt jeg vet.

 

my 2 cents.

RE-Amemiya ---- ROY-Hva med meg a

3 rotor power

1986 Rx7 Drifter (FD motor)

1993 Mazda 323 GTR

1990 JC Cosmo 20B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg Håvard Hoffmann

 

 

Bilene som Jan Thore og Jon christian har solgt er kjøpt fra meg.

 

Hva dem har ikke peiling på hva dem gjør bare prat.

 

 

Så kjøp en bil fra en som har litt mere kunskaper om wankel .

 

Håvard

 

 

Mobil 98070482

Re 100

Rx 3

Rx 7

JC cosmo

Rx8

mazda 6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tøffen

Her er jeg Håvard Hoffmann

 

 

Bilene som Jan Thore og Jon christian har solgt er kjøpt fra meg.

 

Hva dem har ikke peiling på hva dem gjør bare prat.

 

 

Så kjøp en bil fra en som har litt mere kunskaper om wankel .

 

Håvard

 

 

Mobil 98070482

 

ok?????

ettersom det der er litt gramatisk uklart så blir det litt vanskelig å sjønne hva du mener,,

så de har ikke peiling på wankel eller import, men det har du???

 

koselig post....

1992 Mazda FD3S RX7 13b

100% original rx7:P (eeeh)

1978 Mazda Rx-4 Wagon, 12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tøffen

Her er jeg Håvard Hoffmann

 

 

Bilene som Jan Thore og Jon christian har solgt er kjøpt fra meg.

 

Hva dem har ikke peiling på hva dem gjør bare prat.

 

 

Så kjøp en bil fra en som har litt mere kunskaper om wankel .

 

Håvard

 

 

Mobil 98070482

 

Når vi snakker om kunskap på Wankel så tror jeg har fått opparbeidet meg mere erfaring på litt over 1 år en du har totalt, eller virker som du har.

 

Glemmer å sette i deler når man bygger opp motor. Bruker opp gamle gummistrikker(Vanntetningene inni motoren).

 

Skjærer i filler en RX7 for å sette inn en 3 rotor. Bilen var farlig å kjøre med etterpå. Bilen var ikke ferdig men.

 

ANbefaler en person med en Euro bil med 239hk å sette på raka rør helt ifra katten og ut. Bytte ut kattalysatoren på downpipen og sette på stort greedy eksos hele veien er ikke bra.

 

Denne motoren har jeg nå og den var ikke pen inni. Må bytte begge rotor husene. Den har ladet godt over 1 bar, på en orginal 239hk hjerne. Den har hatt fuel cut så det synger etter.

 

Den kan ikke lade over 0.7 bar uten å øke tenninga og bensinen.

 

Så jeg har liksom ikke peil, neivell.

 

Vi får se.

 

PS Jeg ønsker Kenneth lykke til.

 

Jan-Tore

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jantore

 

Når vi snakker om kunskap på Wankel så tror jeg har fått opparbeidet meg mere erfaring på litt over 1 år en du har totalt, eller virker som du har.

:rolleyes:
Originally posted by jantore

Glemmer å sette i deler når man bygger opp motor. Bruker opp gamle gummistrikker(Vanntetningene inni motoren).

[/b]

Fagfolk kaller det for O-ringer, men hvis strikker fungerer for deg, så...
Originally posted by jantore

Skjærer i filler en RX7 for å sette inn en 3 rotor. Bilen var farlig å kjøre med etterpå. Bilen var ikke ferdig men.

[/b]

Det er vel et fritt land?
Originally posted by jantore

ANbefaler en person med en Euro bil med 239hk å sette på raka rør helt ifra katten og ut. Bytte ut kattalysatoren på downpipen og sette på stort greedy eksos hele veien er ikke bra.

 

Denne motoren har jeg nå og den var ikke pen inni. Må bytte begge rotor husene. Den har ladet godt over 1 bar, på en orginal 239hk hjerne. Den har hatt fuel cut så det synger etter.

 

Den kan ikke lade over 0.7 bar uten å øke tenninga og bensinen.

[/b]

Enda mer tenning??? Wow..!
Originally posted by jantore

Så jeg har liksom ikke peil, neivell.

 

Vi får se.

 

PS Jeg ønsker Kenneth lykke til.

 

Jan-Tore [/b]

Helt ærlig, så er det vel kun en håndfull i norge som har PEIL på wankel, og jeg tror hverken du eller jeg har plass blandt disse.

Men hvis du mente at du hadde bedre peil enn han andre, så er det jeg ikke vet noe om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Tobias

 

Du kan ringe meg , hvis du lurer på noe...

 

 

Håvard (canalmotor)

 

98070482

 

Jan Tore

 

Du gikk med bleier , når jeg hadde den første bilen med wankel.

Skriv det som er riktig neste gang så slipper du og dine luringer å få problemer.

 

 

 

Håvard

Re 100

Rx 3

Rx 7

JC cosmo

Rx8

mazda 6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt til aggresjon mot verdenen vi lever i da!! hehe

 

Jan tore og co har vel ikke så mye meritter å vise til....har vel verken bygget noen motorer eller importert noen biler. Blir ikke Wankelguru før man har skrudd sammen ca 50 motorer og feilsøkt på kanskje 500. Kanskje når man har eget motorverksted, garage, kjører Le-Mans med 787B........

 

Må jo være bedre å samarbeide de få som kan noe med dette. Jeg forstår jo at Jan Tore veldig gjerne vil "bygge" seg opp i Norge fra Gutterommet sitt i Akershus og gjøre noen penger på Wankel, men jeg tror det markedet er tatt allerede av folk her i Norden. Kommer ikke til å bli 500 Rx-7'er her i Norge allikevel uansett hvor mange eksperter det er.

 

Jeg gjør litt selv, men er avhengig av hjelp fra USA, Australia, Japan, Norge og Sveige for å lage til det som trengs. Ingen kan alt og gjør alt. Forresten gjorde Håvard en veldig god jobb på SA'n min for mange år siden. Ingen Mazdaforhandler kunne.....Håvard brukte 1 time på alt. Dessuten bygde han om SA'n min til 13B serie 5. Fungerte suverent. Han har hjulpet meg med både FC'n min og Cosmoen i ettertid. Han har helt klart mye erfaring.

En annen flink kar jeg kjenner er MAZDAFUN her på forumet. Kjempekar!!

 

 

Er mye bedre å dele erfaringer og glede seg over bilene her i landet! Glem penger og business......det hører jobben til. Var jo aldri noe tull for en tid tilbake!

 

Legg ned stridsøksen og smil til verden!!:-)

 

Her er litt om prosjektet mitt forresten:

 

http://www.rx7club.com/showthread.php?threadid=285719

 

NB: "Hvet" skrives "vet" og kun det. DET ER INGEN STUM H I DET ORDET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

RE-Amemiya ---- ROY-Hva med meg a

3 rotor power

1986 Rx7 Drifter (FD motor)

1993 Mazda 323 GTR

1990 JC Cosmo 20B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår