Gå til innhold

reg. rx7 fra usa

Ranger emnet


tobbern

Anbefalte innlegg

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

lekt litt med tanken på å ta inn fra japan oxo, selv om rattet kommer på feil side er det en del penger og spare.:D

 

Fikk høre at frakt kommer på ca. 1000$ ? Noen gode tips om hva man skal passe på når man kjøper fra japan(har sett en del på http://www.kaizousha.com) ?

 

Hvis jeg anta at dette stemmer skulle det koste 128-155k for en 92-93 rx7 fd

 

på disse må man så klart fikse\bytte front lyktene pga høyrehånd kjøring. men er det ellers noen mer som må gjøres?

 

alle poster jeg har funnet ang. godkjenning av rhd rx7 så er det en kar som sier at han er den eneste som kan skaffe papirer på denne bilen men at dette koster. Han nevnte ikke prisen. noen som vet noe om dette?

 

Mvh

tobias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tobbern

lekt litt med tanken på å ta inn fra japan oxo, selv om rattet kommer på feil side er det en del penger og spare.:D

 

Fikk høre at frakt kommer på ca. 1000$ ? Noen gode tips om hva man skal passe på når man kjøper fra japan(har sett en del på http://www.kaizousha.com) ?

 

Hvis jeg anta at dette stemmer skulle det koste 128-155k for en 92-93 rx7 fd

 

på disse må man så klart fikse\bytte front lyktene pga høyrehånd kjøring. men er det ellers noen mer som må gjøres?

 

alle poster jeg har funnet ang. godkjenning av rhd rx7 så er det en kar som sier at han er den eneste som kan skaffe papirer på denne bilen men at dette koster. Han nevnte ikke prisen. noen som vet noe om dette?

 

Mvh

tobias

 

Hei.

 

Du må også montere blinkers på skjermen hvis den kommer fra USA. Lykter kan man låne av noen (mine har vel vært på 3-4 biler allerede;) )

 

Hør med din lokale trafikkstasjon. Papirer skaffer du fra importør også (USA biler). Japsebiler kan du kjøpe gjennom canalmotor, og jeg tror han også skaffer papirer for reg.

 

Lykke til med FD-kjøp. Hvis du vil ha mitt råd, så legg litt mer penger i det, og få rattet på riktig side. Kjøp en 20 000 $ single-værsting fra USA (og husk å legg en tusenlapp i reg papirene på tilsynet, så du får den gjennom med 600 hk og skumle avgasser:D )

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tobbern

hehe..det er jo snakk om penger da. sparer ca. 50-60k hvis jeg kjøper fra japan fremfor usa.

 

fikk ikke så mye ut av canalmotor under import seksjonen !??

 

Mvh

tobias;)

 

Hei.

 

Ville sende nummeret til Håvard på canalmotor til deg, men pm-boksen din er full.

 

Send han en mail, så får dere snakket sammen.

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der er pm boksen tømt ihvertfall:D

 

har sendt mail til en håvard hoffman på forumet her som sier at han selger rx7 rhd fd for 75000kr, dette inkluderer da bilen,frakt og moms. Har bedt om specs på en, er jo ikke vits å betale 75k for en bil som er gått 120.000km uten overhaling og med rust e.l.

 

Hvis du kunne sende nr. hadde jeg satt stor pris på det.

 

 

Btw: noen som har rx7 fd rhd\lhd som kunne tenke seg å la meg sitte på en tur. Kan sikkert betale bensin for turen og en pølsemeny på statoil:D

 

Mvh

tobias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

er et par fyrer du kan snakke med om import her.

dette er skikkelige kjernekarer, hjalp meg med alt jeg trengte for å regge RXèn min, gikk liksom den ekstra kilmoeterenfor meg,

dritbra service+ at disse gutta vet hva de driver med,

fikk problemer med fortollingen i trondheim, ringte jon christian og leverte over telefonen till han som behandlet saken min,

så fyren bil mindre og mindre i stolen sin:)

bare bra å si.

tlf Jon Christian (papirer++++) 91799780

Jan Tore (teknisk kyndig guru+import) 41256609

 

Jeg er som regel veldig skeptisk til folk i denne bransjen etter en god del stygge erfaringer,, men disse folka har vist at de er til å stole på...

så vil du ha en fet japsebil så ring de....

1992 Mazda FD3S RX7 13b

100% original rx7:P (eeeh)

1978 Mazda Rx-4 Wagon, 12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte den for 93k ferdig momset. tolla og regga den selv.

toll på 59772kr+ 2800veiavgift+ 700 i idiotavgift på biltilsynet

+div utbedringer så er den vel oppe i 170k, men det er den virkelig verd. er ikke noe problem å kjøre høyreratt i allefall.

verste er vel de jævle dødvinklene du få i kryss,

forbikjøring trenger du ikke tenke på. bare legg deg langt bak og før du har passert bilen frammom har du 180km/h trust me:)

 

går sikkert å få rxèr billigere enn min, men da er det ikke sikkert den er like bra, min har felger til over 40k og mye annet godis+ at den bare har gått 92000km

 

snakk med de jeg nevnte, tror de har et par RX7èr på vei.

1992 Mazda FD3S RX7 13b

100% original rx7:P (eeeh)

1978 Mazda Rx-4 Wagon, 12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jeg er Jan-Tore som MartinOlavRotmo henviste til i tråden du lagde på bilforumet om regging av USA importert RX7.

 

Hvis du har lyst på en RX7 ifra japan/USA elelr Europa så kan du ta kontakt med oss. Vi ordner biler ifra alle disse stedene.

 

Du kan ta kontakt med Jon Christian Bråten hos Race Shop på tlf 91799780.

 

For teknisk info og spørsmål om bilene kan du ringe meg.

 

Jan-Tore Pedersen 41256609.

 

Vi kan også ordne en prøve tur i en RHD RX7 hvis du er interesert. Vi har en ståendes i norge nå. :)

 

MVH

Jan-Tore Pedersen

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jau en prøvetur tror jeg blir det som tipper meg over kanten =) er greit å vite hvordan det blir med rhd oxo. Står denne bilen i nærheten av buskerud\akershus?

 

bare lurte på om dette regnestykket stemmer:

 

ferdig momset og fraktet til norge - 75.000kr

avgifter på 92\93 rx7 fd - 60.000kr

veiavgift - 2800kr

div. papirer - 2200kr

 

kommer det da på ca. 140.000kr? evt hvilke ekstra utgifter kommer i tillegg?

 

dette er den prisen jeg fikk av håvard fra dette forumet, som jeg forøvrig ikke enda vet om er håvard fra canalmotor. Er dere også affiliert med canalmotor?

 

mange spørsmål, må visst ha det inn med teskje:)

 

Mvh

tobias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår