Gå til innhold

2 gen camaro 74-81

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Originally posted by Kaksa

 

Kva du betalte for den bilen du har bilete av i signaturen din igrunn?

 

Heheh, bytta den til meg mot en annen bil.. Den ga j 25K for ;)

 

P1010070.jpg

 

Tviler på at den taper seg i verdi...

Er ikke no vits i å kjøpe de dyre modellene... -er vel mer skjeldent å se en 75` enn å se en 70 spør du meg...

242 V8

 

*Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

Hvilken modell man vil ha avhenger helt av om man skal ha en bil å KJØRE med eller ikke. Er man som meg og skal ha en bil å KJØRE er det beste å kjøpe den billigste modellen og bygge den opp slik man vil ha den.

 

Det er flere fordeler med 2dre generasjon Camaro:

- Den har veldig god geometri i forstillingen i forhold til den elendige geometrien i forgjengeren

- De har ofte skivebremser på alle 4 hjul

- Kom med 8,5" 10 bolt eller 12 bolt bakaksel. Jeg er ikke helt sikker på hvilke (eller om) modeller som kom med 12 bolt riktignok, men 8,5" 10 bolten er nesten like sterk og lettere.

- Personlig syns jeg 70-73 med splitbumper er en av de råeste US bilene ever, men de er veldig avhengig av riktig farge og felger i forhold til en del andre modeller.

- De kan fåes svært billig i basismodeller med små motorer (som man selvsagt bytter ut til noe moderne og bedre uansett) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo komme over kupp iblant disse også. Her er min -73, originalt Z28 fra fabrikk, men var bytta til Ford 400M truckmotor og forsterka C6 automat av tidligere eier.. Starter uansett, og sterk som en skogbjønn helt fra tomgang. Helt fri for rust, men rullemala med benga og kappa framfjærer. Men den sitter som et klister på veien bare det er tørt asfaltdekke. Ellers fungerte allt forutenom speedometer og turteller. Det sto et scoop på panseret også, men det var så stygt at det heiv jeg.. :op: Skal ha anna scoop/panser etterhvert..

Ga 5 lapper for denne bilen.. Tror ikke jeg overdriver om jeg sier at 50lapper for denne vil fortsatt være et kupp av dimensjoner?! Men den er ikke til salgs altså, ikke for 250 engang! Denne har jeg blitt altfor glad i! :D

Photo025-1.jpg

Photo026.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Man kan jo komme over kupp iblant disse også. Her er min -73, originalt Z28 fra fabrikk, men var bytta til Ford 400M truckmotor og forsterka C6 automat av tidligere eier.. Starter uansett, og sterk som en skogbjønn helt fra tomgang. Helt fri for rust, men rullemala med benga og kappa framfjærer. Men den sitter som et klister på veien bare det er tørt asfaltdekke. Ellers fungerte allt forutenom speedometer og turteller. Det sto et scoop på panseret også, men det var så stygt at det heiv jeg.. :op: Skal ha anna scoop/panser etterhvert..

Ga 5 lapper for denne bilen.. Tror ikke jeg overdriver om jeg sier at 50lapper for denne vil fortsatt være et kupp av dimensjoner?! Men den er ikke til salgs altså, ikke for 250 engang! Denne har jeg blitt altfor glad i! :D

 

DET kaller jeg ett KUPP! Jeg vil også finne noe sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så en 75 camaro gis bort for noen månader siden, men var for langt å reie å hente den.

 

Hadde det vært en 70-73 skulle jeg henta den uansett hvor langt borte det var ;)

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så en 75 camaro gis bort for noen månader siden, men var for langt å reie å hente den.

 

Hadde det vært en 70-73 skulle jeg henta den uansett hvor langt borte det var ;)

 

Hvor finner dere sånt da? Hadde det vært 70-73 ja... Jeg vil ha en 70, de er best med tanke på typegodkjenninga som kom i 71 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha en god bruksbil som kjører bra, ville jeg satset på 74-81 Camaro og lagt de pengene du sparer, fra å kjøpe 70-73, i understell + div. Ditsj 15" felger med balonghjul og kjør på med litt mer pro touring stil, og du vil stortrivest bak rattet!

Anntal ettermarkedsdeler har blitt veldig bra og nye performance-deler kommer stadig til denne generasjonen, mye takket være større interesse rundt 74-81 pga. sky high priser på 67-73 camaro.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår