Gå til innhold

Bruktbil max 200.000

Ranger emnet


ladsar

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg vurderer sterkt å kjøpe meg bil. Det står mellom en hybrid eller bensin. Jeg har mest lyst på hybrid, jeg har muligheter for lading i p-kjelleren der jeg bor. Den kommer til å bli brukt til en del småkjøring og langturer i feriene. 

 

Jeg har forsøkt å lese meg opp på aktuelle biler. Høy komfort (spesielt gode seter) er viktig siden jeg sliter litt med ryggen. Det må også være firehjulsdrift. Den trenger ikke være en racer, men det er greit med litt kraftoverskudd. Det spiller ikke så stor rolle om det er manuell eller automat. Jeg er ikke avhengig av en stor bil med mye plass, men selvsagt er det jo greit å ha hvis/når behovet melder seg. Så da har jeg kommet frem til noen mulige kandidater:

 

Bensinhybrid:

- BMW 2 serie 225XE 

- Mitsubishi Outlander PHEV

 

Dieselhybrid:

- Volvo V60 D5

 

Bensin:

- Skoda Octavia 

 

Av disse så frister egentlig Volvoen mest. Men den er også dyrest, så da må jeg godta at den har gått rundt 150.000 km. De andre kan det være mulig å finne eksemplarer som har gått under 100.000 km. Hadde satt pris på noen meninger og erfaringer rundt disse bilene. Det er bare å tipse om andre biler også. Jeg regner med kandidatlista endrer seg etter hvert som jeg finner mer info.  

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=295059993

Litt over budsjett og ikke hybrid men. 

Har hatt min i 2 år. Veldig gode seter, elektrisk justering og justerbar lårstøtte. 

Ganske høyt utstyrsnivå på disse og. Må gjerne legge 100 tusen bil på bordet for andre merker med samme utstyr.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! 

 

Jeg har sett litt på Insigna. Flott bil! Den hadde vært på lista mi hadde det ikke vært for at det er diesel. Det blir nok en del småkjøring til og fra jobb, da er jeg usikker på om diesel er et bra alternativ. Det er godt mulig nyere dieselmotorer ikke er så sårbare for småkjøring som før? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ladsar skrev:

Takk for svar! 

 

Jeg har sett litt på Insigna. Flott bil! Den hadde vært på lista mi hadde det ikke vært for at det er diesel. Det blir nok en del småkjøring til og fra jobb, da er jeg usikker på om diesel er et bra alternativ. Det er godt mulig nyere dieselmotorer ikke er så sårbare for småkjøring som før? 

Går bra om du kjører bilen en litt lengre tur, så den blir ordentlig varm en gang i uka i hvert fall på vinteren. Da kan du spare deg for mye trøbbel. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår