Gå til innhold

Olje temp/ motor varme

Ranger emnet


Sami

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg stresser veldig over dette. Har en 3 serie 30f 316. 2013 modell / disel

npr jeg kjører på morran til jobb ca 30 min så merker jeg pila viser på 100 grader

senere idag kjørte jeg i 4+ grader og pila gikk forbi 50 grader på 5 min. Er dette normalt ?

takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Sami skrev:

Hei. Jeg stresser veldig over dette. Har en 3 serie 30f 316. 2013 modell / disel

npr jeg kjører på morran til jobb ca 30 min så merker jeg pila viser på 100 grader

senere idag kjørte jeg i 4+ grader og pila gikk forbi 50 grader på 5 min. Er dette normalt ?

takk for svar

Normal motortemp skal ligge på 85-95 grader ca. Når det nærmer seg 100 grader eller over er det tegn på at det er noe som må byttes. Sliten vannpumpe, termostat eller for lite frostvæske i systemet. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3/18/2023 den 11:42 AM, Sami skrev:

Okey takk. Skjermen min viser olje temp ikke motor temp. Hørte at olje skal ligger mellom 80-100 grader. Kjørte i 40* min igår i 4+ grader og den steg ikke Iver 95 grader. Da holdt den seg der, var en del oppover bakker etc også 

Oljetemp blir noe helt annet ja. Helt normalt at den ligger på rundt 100 grader når bilen er driftsvarm. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår