Gå til innhold

slett

Ranger emnet


Astra H

Anbefalte innlegg

På 3/7/2023 den 1:22 PM, Lers79 skrev:

Hei og God dag godtfolk.
Noen her som har god peiling på Nøkkelløst system på en Astra H?
Mister hele veien kontakten med nøkkelen, gjelder begge nøklene, og har skiftet batteri i begge nøklene.
Det gjør slik at jeg ikke får startet bilen, lyset for nøkkel kommer opp i dashbordet.
Får start på bilen til slutt, men den mister kontakt med nøkkelen når noen av dørene åpnes, eller når jeg skal stoppe bilen. 
Vet ikke om det er feilkoder, da jeg ikke har feilkodeleser.
Og slik jeg har forstått det, så har denne feilen vært lenge. Sikker derfor forrige eier solgte bilen videre, da han ikke gadde å løse problemet.
For det er ETT stort problem, og plagsomt.. :my:

På forhånd takk for all hjelp. :blush:

Tipper det er "cim" modulen som synger på siste verset. Rattstammemodulen som styrer alt av funksjoner og knapper som sitter ved rattet. Er dessverre noen tusen for den pluss at den må programmeres. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3/8/2023 den 8:46 PM, opelduude skrev:

Tipper det er "cim" modulen som synger på siste verset. Rattstammemodulen som styrer alt av funksjoner og knapper som sitter ved rattet. Er dessverre noen tusen for den pluss at den må programmeres. 

Takk for svar,
Kan det forklare også hvorfor knappene på rattet da kutter ut av og til?
Hvor sitter denne modulen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Lers79 skrev:

Takk for svar,
Kan det forklare også hvorfor knappene på rattet da kutter ut av og til?
Hvor sitter denne modulen?

Jeg fant utav det. 
Det forklarer også hvorfor jeg må holde på armen til blinklyset for at den skal i det hele tatt blinke til høyre, til venstre funker den fint enda.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3/8/2023 den 8:46 PM, opelduude skrev:

Tipper det er "cim" modulen som synger på siste verset. Rattstammemodulen som styrer alt av funksjoner og knapper som sitter ved rattet. Er dessverre noen tusen for den pluss at den må programmeres. 

Kan jeg bruke CIM modulen fra hvilken som helst astra? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3/12/2023 den 5:45 AM, Lers79 skrev:

Kan jeg bruke CIM modulen fra hvilken som helst astra? :)

Den kan ikke flyttes over brukt fra en annen bil da den er programmert opp mot bilen den sitter i. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Astra H changed the title to slett

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår