Gå til innhold

Passat 1.9 TDI b4 2004 multireim

Ranger emnet


berlin

Anbefalte innlegg

På 12/31/2022 den 1:39 PM, berlin skrev:

Jeg har hatt ett problem med motoren, angående multireimet. 
Har tatt en titt og funnet ut at Reimspenningsdemper’n har løsna/knukket og lurer på om noen har noen tips om hvordan jeg kan fikse det best mulig. 
 

Samtlige tilhørende deler må byttes. Skal du komme til ordentlig, så må sikkert fronten settes i serviceposisjon. 

Uten å vite eksakt hvilken motor du har, så går jeg ut i fra at strammemekanismen ser sånn ut som på dette bildet. 

Skifter da selvfølgelig reimen samtidig også. 

ASSETMECA_1019365.jpg

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 1/4/2023 den 1:03 PM, Quattro73 skrev:

Nei, registerreim påvirkes ikke av multireim og tilhørende strammer.

Så hva anbefaler du jeg burde gjøre, når jeg jekket opp bilen og prøvde å komme meg til under ifra så fant jeg ut at strammeren sin bolt var knekt/avkappet og jeg får ikke tatt ut dempern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, berlin skrev:

Så hva anbefaler du jeg burde gjøre, når jeg jekket opp bilen og prøvde å komme meg til under ifra så fant jeg ut at strammeren sin bolt var knekt/avkappet og jeg får ikke tatt ut dempern.

For at du i det heletatt skal få no plass å jobbe på, så må du nok av med frontfanger og få satt bilen i serviceposisjon. 

 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår