Gå til innhold

Dynamo til Rav4 2003-modell

Ranger emnet


Cantona77

Anbefalte innlegg

Toyota merkeverksted skal ha ca 10.000 for ny dynamo + jobb, men sier seg villig til å bytte om jeg finner uoriginal dynamo. De sa videre at de hadde opplevd at uoriginal dynamo av og til ikke passer pga el-koblingen / ledningen, og at de hadde måtte avbryte slik jobb. Noen som har tips til hvilken uoriginal dynamo jeg kan bruke? Dette er vår nr. 3-bil, så ønsker ikke å bruke 16.000 for ny dynamo inkl jobb. På forhånd takk for gode råd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En original dynamo er fortsatt produsert av en leverandør som har fått lov til å sette Toyota sitt merke på den så "originale" deler har alltid en underleverandør. 

Er plenty med butikker og nettbutikker som leverer bildeler. Mekonomen, Meca, Biltra. Eurodel og Bildeler.no er norske butikker med lager i Norge. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg finner flere som leverer uoriginale dynamoer, men blir jo usikker når Toyota sier de har opplevd (spesielt til Rav4) at enkelte av de uoriginale er feil / ikke passer. Toyota sier de kan montere en uoriginal hvis jeg kjøper den inn - men de kan ikke garantere at "alle" uoriginale på markedet passer. Hadde vært gull å finne en uoriginal som passer    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Cantona77 skrev:

Takk for svar. Jeg finner flere som leverer uoriginale dynamoer, men blir jo usikker når Toyota sier de har opplevd (spesielt til Rav4) at enkelte av de uoriginale er feil / ikke passer. Toyota sier de kan montere en uoriginal hvis jeg kjøper den inn - men de kan ikke garantere at "alle" uoriginale på markedet passer. Hadde vært gull å finne en uoriginal som passer    

Om dynamoen sitter trangt til, så er det nærmest umulig å få lest av ett delenummer uten at dynamoen må demonteres først. Legger du ut regnumeret ditt, så kan jeg se om jeg klarer å finne riktig. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Cantona77 skrev:

Takk for svar. Reg.nr er YT63816

Det kommer bare opp ett alternativ som passer i følge siden til eurodel.no

https://www.eurodel.no/dynamo-denso-dan1345 Denso er et kjent merke og det kan tenkes at det er samme merke som sitter der originalt. En langt hyggeligere pris enn hos merkeforhandler. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...
På 11/22/2022 den 11:11 AM, Cantona77 skrev:

Takk for innspill. Både eurodel m.fl er klar over problemet med kontakten og sier dynamoen som står i bilen bør tas ut før bestilling for å være helt sikker 

Her har du delenummeret til neste gang  27060-27040 

27060-27040 

Mine Kjøretøy 

Mitsubishi L200 2009 Mod 

Toyota Rav 4      2002 Mod 

Mazda   626      1992  Mod  (Veteran) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår