Gå til innhold

Audi Q7 Etron 2017


CaptEv1

Anbefalte innlegg

6 timer siden, CaptEv1 skrev:

Jeg har en audi q7 etron 2017 mod og skal montere ledbar, men jeg finner ikke ut hvor jeg skal hente styrestrømmen fra, er det noen som har anelse om hvor jeg kan finne styrestrøm til ledbarn min? Resten er på plass :confused.fw:

https://www.valostore.no/no/produkt/canbus-rele_xbb_obd_dongle_powerunit_set_tesla_model_s_x?dfw_tracker=154775-HS10979&ads-perf-max-all&gclid=CjwKCAjwzY2bBhB6EiwAPpUpZu3QFnMt9Go1mD91lgHyAJeR1q6Ieicmw47G0DCffCTYWNaZ5LmfKBoCViMQAvD_BwE

Mulig du kan bruke den her. Bruker den på min egen bil. Litt dyr, men du slipper å kutte i bilens originale ledningsnett. Plugger den ene delen i OBD kontakten og det andre releet som vanlig på batteriet med jording og strøm ut. Da må du laste ned tilhørende app og legge til hvilken bil du har og velge high beam i innstillinger. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Petter S skrev:

Hei, har du montert ledbar på din Audi med XBB dongle ? Har maken bil, og vil bruke denne løsningen hvis det fungerer optimalt. Mvh. Petter S

https://www.xbb.se/en/xbb-dongle-xbb-powerunit/

Du kan se hvilke biler den er kompatibel med her. Pass på at det releet som følger med ikke tåler mer enn 15 ampere strømtrekk. Ca 180 watt. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

Jeg har sett på en youtube video der det monteres på en Ionic 5.  https://www.youtube.com/watch?v=Lqr02tApC34&list=WL&index=1 Her beskrives det og vises at ledning til hovedlys skal kobles fra bilen før en installerer releet og kobler + til batteri og - til baterit eller karosseri. Er det nødvendig å koble fra bilens hovedlys ? Forstår ikke denne delen av forklaringen. Er det ikke bare å sørge for at ferdig ledningsett fra Strands har jord koblet rett til det nye releet ?  Og deretter plug and play med appen ? Jeg har ledbar fra Strands. Mvh. Petter S

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår