Gå til innhold

Golf 4 starter ikke

Ranger emnet


bjer84

Anbefalte innlegg

Bilen vil ikke starte i dag tidlig. Bilen er en VW Golf IV 1,4 bensin stasjonsvogn 2005 mod. Jeg kobla til diagnoseverktøy og fant ingen feilmeldinger.

For meg virker det som startmotoren og batteriet er ok, men jeg hører ingen anydning til at noen av sylindrene tenner. Jeg lada batteriet en stund uten at det hadde effekt. Jeg skrudde ut en tennplugg og det kom gnist da jeg prøvde å starte motoren. Det er ingen tegn til bensinlekkasje i motorrommet.

Jeg sjekket sikringen til bensinpumpen inne i kupeen og den var ok. Har ikke sjekket noen sikringer i motorrommet. 

Jeg føler at den svake durelyden mangler når jeg vrir om nøkkelen til det første hakket og mistenker at problemet er bensinpumpen. Er det noen som har andre tips? Er det noen måter å finne ut om det er bensinpumpen som er problemet? Er det andre mulig feil jeg bør sjekke? På forhånd takk for hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du! Er du helt sikker på at starteren slår inn til svinghjulet og prøver å dra i gang motoren, slik at starteren ikke bare står å snurrer alene? Dette høres ved at det gis motstand i motor (går tyngre).

 

Hvis problemet er bensinpumpe, prøv å skru på tenning, evnt få noen til å slå litt i tanken under med en kost eller lignende. Dette kan få den igang igjen. Hvis den da starter og du hører bensinspumpen går, har du funnet problemet ditt!:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Jeg tok bort baksetene og lyttet på bensinpumpen mens en annen skrudde av og på tenningen, men jeg hørte ingen lyd. Forsøkte å dunke i bensintanken, men det var ingen respons. Jeg tror derfor bensinpumpen er gåen. Jeg ser at de selger bensinpumpe til 5000kr på Mekonomen og 1000kr på Skruvat. Bilen er såpass gammel at jeg vurderer billigste alternativ. Er det noen som har meninger om det? Pleier de billige pumpene å passe, eller blir det bare tull av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår