Gå til innhold

VW Golf MK6 bakre hjullager bolt moment

Ranger emnet


Dan-Henning Bjørndal

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, Bwana skrev:

Jeg klarte 180 nm og 45°. Da klarte ikke jeg å stramme mer. Bitsen bare hoppet ut av bolten. Er det slik at det absolutt må strammes med 180 grader etterpå? Jeg har på masse locktite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har byttet noen av disse og av erfaring kan man glemme å tighte noe særlig mer enn 45 grader. Selv tighter jeg 75 Nm + 45 grader. Sier IKKE dette er fasiten, men har aldri ramlet av ;)

180 Nm + 180 grader er for (en type) senterbolt foran, og de finnes det tre versjoner av, forskjellig moment på alle.

Antar det er denne typen lager/bolt.

144_fs_1007500001_1.jpg?v=a3

Edit. Ser nå i linken til Bwana at det står 180 Nm + 180 grader, men det er bare å glemme da det ikke lar seg gjøre - hvert fall ikke med de boltene som har fulgt med lagrene jeg har kjøpt.

 

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Quattro73 skrev:

Har byttet noen av disse og av erfaring kan man glemme å tighte noe særlig mer enn 45 grader. Selv tighter jeg 75 Nm + 45 grader. Sier IKKE dette er fasiten, men har aldri ramlet av ;)

180 Nm + 180 grader er for (en type) senterbolt foran, og de finnes det tre versjoner av, forskjellig moment på alle.

Antar det er denne typen lager/bolt.

144_fs_1007500001_1.jpg?v=a3

Edit. Ser nå i linken til Bwana at det står 180 Nm + 180 grader, men det er bare å glemme da det ikke lar seg gjøre - hvert fall ikke med de boltene som har fulgt med lagrene jeg har kjøpt.

 

Ja det er denne typen lager. Ok men da er det lite sannsynlig at hjulet detter av når jeg har strammet det med 180nm + 45 grader og locktite da i bunn og grunn. Det kjentes overhodet ikke ut som at bolten ville lenger inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bwana skrev:

Jeg har heller ikke klart å stramme slik bolt stort mere enn 45 grader etter først å ha strammet med 180nm. Dette skal nok holde ba.

Slike bolter er vel også innsatt med litt gjengelås som ekstra sikring mot å løsne.

 

Merkelig nok så var ikke denne bolten innsatt med gjengelås fra før. På bildet på autodoc var den det, men ikke når jeg fikk den. Men jeg hadde på rikelig med loctite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår