Gå til innhold

Bolt til bremsekaliperbrakett (2006 GV 1.9 DDiS)

Ranger emnet


fjeld_

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en 2006-modell Grand Vitara hvor jeg har klart å skru over bolten til bremsekaliperbraketten i forbindelse med skift av skiver.

Det virker ikke som om noen tilbyr brakettsett til denne modellen, så jeg tenkte da å prøve å finne en erstatningsbolt men jeg klarer heller ikke å finne dette.

Er det noen som vet hvor man kan kjøpe dette?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • fjeld_ changed the title to Bolt til bremsekaliperbrakett (2006 GV 1.9 DDiS)

Er det kun bolten som er defekt? Eller er det gjengene i caliper kloa?

Er det bolten så kan du kjøpe ny orginalt. Hvis ikke så kan du sikkert finne en ett annet sted. Det skal være: 12x32mm.

Hvis ikke så må vel caliper skiftes. Du kan evt sette inn løsgjenger også hvis du har tilgang på dette.

bolt.JPG

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, fjeld_ skrev:

@nightking

Ja, kun bolten. Har ikke fått rikket den én millimeter etter å ha rundet den av én gang, slipt ned til mindre størrelse og rundet den av igjen.

Stor takk for delenummer, det klarte jeg ikke å finne noen plass! Antar at programvaren du bruker ikke er tilgjengelig for privatpersoner?

Åja, så du har rundet hodet på bolten? Slik at du ikke får på 17mm lenger? Det finnes jo mange forskjellige måter å løse dette på. Varme er jo nesten ett must her hvis du skal ha den ut hel. Det finnes piper for å skru ut slike bolter. Men du kan også sveise på en mutter feks..

Eller evt kappe hodet av/pusse ned og skru ut den ødelagte bolten etterpå når du har fått det ut av bilen. Men du må nok uansett varme. 

Nei dette programmet er originalt suzuki så det får nok ikke du tak i :)

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår