Gå til innhold

Feilkode. Passat

Ranger emnet


jankow81

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er ikke bilmekanikker - men har en 2011 1.6 tdi og en 2001 1.9 liter tdi som jeg mekker en del på selv - så jeg tørr å uttale meg litt, men skal ikke påstå noe som helst. 

Jeg har hatt lignende problemer på min 1.6 TDI. Merk! Jeg fikk ingen feilkode på noe - den var bare "ujevn" på tomgang. 

Jeg prøvde følgende:

- Kontrollerte luftfilter

- Gikk over luftmengdemåler og ladetrykksensor med egna rensemiddel (CRC air sensor cleaner, eller noe sånt). 

Hadde ingen hell med noe av det der. 

Ordna meg en iCarsoft CR PRO og leste litt ulik data. Fikk opp at en av innsprøytningsdysene har en litt annerledes verdi enn de andre (gir ulik mengde drivstoff). Om den sprøyte inn litt mer eller mindre husker jeg ikke. 

Prata med en kamerat som er vesentlig mer guru enn meg på VW - og han sa at dyseproblemer er ganske vanlig på 1.6 tdi, men sjeldent problem på 2 literne. 

Grunnen til at jeg remser opp alt det over er at min erfaring er at man kan få en del ulike feilmeldinger, av ganske vanlige ting, som eksempelvis over. 

 

Hva slags bil har du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Takk for svar er en 2.0 L. Er ikke noe merkbart når kjører langveikjøring. Og napper ikke da. Mest ved lav fart. Ved akselerasjon og i kryss. Og når skal starte bilen første gang. Så bruker jeg få feilkoden. Og når starter bilen igjen er feilkoden borte. Noen mener luftmengdemåleren. En som skrev det på VW passat. På Facebook. Glemte skrive 2006 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ihvertfall det vil være en veldig god start å gå over den luftmengdemåleren ja - som du skriver. Det er også en ganske grei jobb, skal være. 

Hvis du ikke har sånn egen rens til sensorene så er det nok mange gode alternativer, er nok flere forumtråder på det. Det er jo i bunn og grunn en temperaturfølende metalltråd - så vanlig elektrorens burde vel egentlig holde. 

Jeg hadde lignende problem som du beskriver over på en 1998 Mercedes C180 - gikk fint i fart, men litt slarv på lavt turtfall, og stoppa innomellom i lyskryss. Aldri noe problem på rolig langkjøring. Da bytta jeg luftmengdemåler og så aldri noe mer til det. 

 

Lykke til, fortell gjerne hvordan det gikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kjedelig å plages, har du fått ordnet bilen,?

Kan være lurt å skifte så enkelt som diesel filter. 

DPF kan å være påtur å gå tett, men jeg ikke mekaniker, fikk feil mld selv, jeg har 2010 Multivan automat,kom blinkende glødelamper  og melding med motor feil kjør til verksted, i mitt tilfelle var det DPF tror jeg, sjekk at det kommer eksos ut av eksos potten bak, hvis der e lite trykk, slik sommin var, ta å kjør bilen i 3000 omdreining 15 -30 min  å få blåst ut det som skulle tette der, hvis helt tett må det nok i verksted. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår