Gå til innhold

Volvo lastebil kamera...


Anbefalte innlegg

Først. 

Jeg fant ingen passende plasser innenfor elektronikk til dette temaet. 

 

Jeg får muligens tak i ett Volvo lastebil kamera som er for gammelt til disse nyere Volvo lastebilene vi har. 

Jeg tenker å bruke ett på min pick-up. 

Er det noen som vet hvordan jeg kan gjøre det? 

Tenker da på hvilke ledninger som skal gå hvor? For å aktivisere kamera, åpne luka og slikt. 

20220727_092303.jpg

20220727_092313.jpg

20220727_092513.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ser ut som et gammelt 5 pins kamera. De nye kjører 4 pin. 
Vet at du får 5 til 4 pins adaptere. 
Koster deg 1-2000 kroner for et helt nytt 4 pins kamera, så du får vurdere om det er verdt jobben. 

Ekspert på lys til bil og svarer gledelig på alle dine tekniske spørsmål om lys. Fyr løs! :wink:
https://www.ekstralys.no
---
Ekstralys AS er kommersiell bidragsyter. Svarene fra denne brukeren kan inneholde produktplasseringer som bør vurderes som reklame. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ekstralys AS skrev:

Ser ut som et gammelt 5 pins kamera. De nye kjører 4 pin. 
Vet at du får 5 til 4 pins adaptere. 
Koster deg 1-2000 kroner for et helt nytt 4 pins kamera, så du får vurdere om det er verdt jobben. 

Dette er ett privat prosjekt. Vi har flere kameraer vi ikke kan bruke på de nye bilene våre. Så jeg får muligens kjøpe/overta ett par kameraer. 

 

Det jeg lurer på her er hva de forskjellige ledningene går til. Hva er +, hva er jord, videosignal og betjening av skjoldet. 

 

Jeg jobber mye med Kina kameraer som er enkle å jobbe med men kvaliteten er ikje den beste. Men der er der som ofte bare 2-3 ledninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår