Gå til innhold

Vibrasjon etter 100...

Ranger emnet


Ceisma

Anbefalte innlegg

Hei. Er ny her. Er virkelig møkk lei av vibrasjonen i bilen. 

Jeg har en Kia Sorento 2016(facelift) AWD. Automat. 2.2diesel 200 hk.

Denne har hatt vibrasjon i over 100 i t. siden vinter, etter at bolt knakk under kjøring til mellomaksel (midtre) feste. Da rista bilen voldsom rundt 60. Før det var det aldri snakk om vibrasjon. Så ble den borraut og satt ny bolt. Men etter det har det vært en vibrasjon i høy fart. Ikke i ratt. Men gulvet, setet. Så kommer mange til å nevne hjul men glem det. Har avbalansert og prøvd med 3 forskjellige hjulsett der 2 er originale sett. Same shit. 

* byttet alle 4 hjullagre

* først sendte bort mellomaksel til Unicardan for balans og byttet kryss, hjalp ikke, fant billig mellom aksel brukt og bytta den men nada.

* bytta begge drivaksler foran. Nada

Alle bremseskiver og klosser og bremsesko til h.brekk er nytt. Kalipere og slikt er smørt og som de skal.

* sendt til 2 verksted for feilsøk. De finner ingenting.

* byttet olje i diff kassa bak. 

* nye komplette nedre bærearmer med kuler foran.

* nye fremre treværs foringer i bakaksel da de var veldig slitte. 

Og nei. Merkes ikke ved gasspådrag. Men virker mer ettersom veiforholdet. Med og uten gasspedal. Altså jeg kjører nå med originale helårsdekka med 65 i profil på 18' og igjen merkes det spesielt på nytt asfalt. Prøvde med 20' og det var som skikkelig torbulens i fly...

Sikkert glemt noe mer jeg har gjort med bilen. Men dette har verken jeg eller andre bekjente sett til makan. Spør i vei.

Noen erfaringer? Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår