Gå til innhold

Knekt støtdemperfeste?

Ranger emnet


ØrjanS60

Anbefalte innlegg

På 6/22/2022 den 6:15 PM, ØrjanS60 skrev:

Takker for svar. Mulig eg bare bestiller støtdemper og itilfelle da. Som du sier, sikkerhet er viktigst.

Jeg hadde samme på min v60.

Jeg prøvde å få av fjørbeinslageret fra støtdemper, men fikk den ikke av. Rustet fast. Dette var den delen som er festet på toppen av støtdemper. Den delen som står igjen i hjulbuen med 2 skruer var lett å skru av.

Byttet fjærbeindslager og støtdemper på verksted. Dem brukte 30 min. Bilen føltes fast og fin etterpå:) Jeg fikk heller ikke av bolten som støtdemper er festet med nede.

Her se du hvordan du skifter støtdemper og fjærbeinslager om du vil gjøre det selv:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/26/2022 den 6:58 PM, Trengerbil skrev:

avhenger av timeprisen på ditt verksted. betalt 800 kr totalt

Oi det var jo veldig billig, angrer på at eg ikke bare gjorde det med engang.

Fikk delen idag då, skal prøve meg i helgen. Fikk forestten ikke med skruer til støtdemper feste, så var rimlig rart.  Så nå det må skaffes også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, ØrjanS60 skrev:

Oi det var jo veldig billig, angrer på at eg ikke bare gjorde det med engang.

Fikk delen idag då, skal prøve meg i helgen. Fikk forestten ikke med skruer til støtdemper feste, så var rimlig rart.  Så nå det må skaffes også...

Jeg brukte de 2 skruene som fjærbeinsfestet var festet med, og bolten nede for støtdemper.

Prisen jeg hadde var kun arbeid, jeg kjøpte delene utenom på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
På 11/11/2022 den 4:17 PM, Marshmallow skrev:

Hvordan gikk det? :blush: Fått samme problem med min Audi a6 1999 :my:

 

Du må ha ny dempertopp/ demperinnfestning. Er nok like greit å skifte dempere samtidig, da de nok er rusta fast i selve dempertoppen og umulig å separere. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11/11/2022 den 4:17 PM, Marshmallow skrev:

Hvordan gikk det? :blush: Fått samme problem med min Audi a6 1999 :my:

20221111_131806.jpg

Hei gjekk bra:), men var litt av et styr å få heist bilen høyt nok... Med vanlig jekk fikk eg ikkje nokk svingmoment for å få bolten nederst opp, så måtte til med paller ect. Men ellers ganske kjapp fiks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår