Gå til innhold

På kanten til å gi opp Audi A4 fra 2001


paaljoachim

Anbefalte innlegg

Hei

Min Audi A4 fra 2001 har hanglet en stund.
I fjor vår begynte den å lekke olje fra motorblokka. Flere sa at det var det og at det var på tide å skaffe seg en ny bil.

Jeg la på olje lekasje stopper https://www.thansen.no/bil/olje-og-kjemi/tilsetningsstoffer/lindemann-oil-stop-leak/n415/pn11498/ og det hjalp en del av høsten og en del av vinteren. Den driver å drypper i ny og ne. Jeg må nok ta på mere olje lekasje stopper.

I februar så ved lav hastighet brems så virket det som om ABS bremsen tok tak selv om det ikke var glatt.
Jeg gjorde et opptak av lyden: 

 

I tillegg driver motorvarsellyset å slår seg på i ny og ne.

Det bilen trenger er en audi engel fantast i menneskekropp som har magiske hender som kan få bilen tilbake til en brukbar stand slik at det varer kanskje 1 år til...

Jeg takker og bukker for alle tanker og ider.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok en ABS-sensor, eller enda mer sannsynlig, dårlig/rustet ABS-krans på et hjul. Diagnose vil fortelle hvilken.

Oljelekkasje fikser man ikke med lekkasjestopper, det skaper kun andre problemer. Umulig å komme med tips når det ikke opplyses hvor lekkasjen er.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quote

Koster lite å bytte om man gjør det selv.

Det er det da.... 

Her trenger jeg å finne en som kan hjelpe til med jobben.

For noen få år siden så ble toppakningen skiftet mener jeg. (Gummilisten i toppen av motoren hvis jeg husker riktig. At det kun var å skru opp selve toppen av motoren.) 

Takk igjen for tilbakemelding!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Bwana said:

Om det tyter ut olje flere steder, så kan det kanskje også skydes tett veivhusventilasjon som gir overtrykk.

Takk! Greit å vite!

Har du kjennskap til noen et eller annet sted i nærheten av Oslo (innen 30-45min) som har mulighet til å ta en titt på bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår