Gå til innhold

Støtdempere subaru forester 2002

Ranger emnet


Josh

Anbefalte innlegg

Se om noen kan hjelpe meg!

jeg har en subaru forester 2002,  YZ90703 ,som har for korte støtdempere,eller for myke fjær som gjor at bilen går for lavt.

noen som veit hvor jeg kan få tak brukte deler,eller nye deler som er ikke så kostbar som passer bilen min?

vanskelig å finne riktig deler når du ikke er en ekspert.

takk på forkant for hjelpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dempere og fjærer kjøper man aldri brukt :wink:

Sjekk eurodel, autodeler, skruvat, bildeler osv. Legg inn skiltnummer og passende deler kommer opp. På Eurodel kan du ved bestilling hake av om de skal verifisere for deg, at bestilte deler passer din bil.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å bytte bare fjærer.dempere er greit,men tror at fjærer som har vært montert før er for myke,og da går bilen ganske lavt.

trenger sterkere fjærer,noe kunnskap om hva slags fjær er greit?

er det vanskelig å finne noe som passer demperer æ har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har dempere og fjærer tilsvarende originale, så vil alt tilpasset originalt passe. VAG har fargemerking på fjærene alt etter hva de er ment for, vil tro også Subaru har et system for merking, men aner ikke hva. En mulighet er å kontakte en Subaru-forhandler og spørre. Evt kan du gå inn HER og finne originalt delenummer for å sammenligne.

Bilde foran  Bilde bak  

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har slitne dempere og fjærer som er godt brukte, så skal det ikke være nødvendig å skifte til noe annet enn det som passer til bilen. Slå opp bilen din med regnummer inne på eurodel.no for eksempel. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemen er at jeg veit ikke hva som er montert nå,men bilen går for lavt bakk.og da blir det andre problemer.Håper at når jeg får nye fjærer eller dempere bilen går som den skal,eller så krasje nesten exosen når jeg treffer en dump i veien.

takk for hjelpen folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Josh skrev:

Problemen er at jeg veit ikke hva som er montert nå,men bilen går for lavt bakk.og da blir det andre problemer.Håper at når jeg får nye fjærer eller dempere bilen går som den skal,eller så krasje nesten exosen når jeg treffer en dump i veien.

takk for hjelpen folkens!

Nye dempere vil ikke gjøre bilen høyere, høyden bestemmes av fjærene. Er du usikker så bestill nye dempere og fjærer, da er du sikker på at det vil passe :wink:

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke vite noe spesielt om det som sitter på bilen nå. Det viktigste er å få tak i riktige deler... Er den slapp i ræva så er det like greit å skifte både fjærer og støtdempere. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 11 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår